در حال بارگذاری

ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری در کسب و کار جزء موارد کلیدی به حساب می آید و صاحبین کسب و کار علاوه بر ارائه خدمات باید کیفیت پشتیبانی و ارتباط با مشتری را هم بالا ببرند. مدیریت ارتباط با مشتریان دارای چهار مرحله کسب مشتری، حفظ ، توسعه و تمایز مشتری می باشد و این پشتیبانی باید به گونه ای باشد که کاربران و مشتریان ناشناس تبدیل به مشتریان دائمی شوند.

ارتباط با مشتری معمولا از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و CRM انجام می شود که در اینجا توضیح کوتاهی داده ایم :

پشتیبانی تلفنی و ایمیل:

پشتیبانی تلفنی و ایمیل از رایج ترین راه ارتباط با مشتریان است که برخی از مدیران، پشتیبانی تلفنی را وقت گیر تلقی می کنند و بر این عقیده هستند که پشتیبانی ایمیلی هم بی فایده و کند است.

پشتیبانی با چت آنلاین:

پشتیبانی با چت آنلاین یک دسترسی راحت و سریع جهت ارتباط با مشتری به حساب می آید.

در این روش اپراتورهای چت آنلاین علاوه بر ارائه خدمات می توانند بازخورد کاربران را در نظر داشته باشند و صاحبین کسب و کار نحوه انجام کار را نظارت کرده و مشکلات احتمالی مشخص می شود و اصلاحات انجام خواهد شد.

ارتباط با مشتری

CRM :

CRM رویکردی در کسب و کار است که  در راستای تولید و مدیریت خدمات، فروش با سازماندهی و برنامه ریزی در فعالیت ها منجر به رسیدن به هدف کسب و کار یعنی درآمد، سودآوری و در نهایت رضایت مشتری خواهد شد.

CRM شامل استراتژی جذب و حفظ مشتری، استراتژی عملیاتی، فرآیند نیازمندی های مشتریان است که مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. استراتژی تحلیلی اطلاعاتی شامل چگونگی ارتباط با مشتری در جهت جذب و رضایتمندی آنها، چگونگی بازاریابی بهتر گردآوری خواهد شد. درواقع ارتباط با مشتری یک نوع بازاریابی به حساب نمی آید و باعث کاهش شکایات و هزینه های سازمان می شود. CRM تعاملی که بازخورد و درخواست مشتریان را دریافت می کنید و از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با مشتری و به صورت مستمر و برنامه ریزی شده با مشتریان در جهت رضایتمندی آنها فعالیت داشته باشید.

ارتباط با مشتری از طریق اپلیکیشن :

ارتباط با مشتری از طریق اپلیکیشن با استفاده از افزونه ها و ویجت های تماس مستقیم، چت آنلاین، ایمیل در پنل اپتو انجام می شود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.