برای استفاده از افزونه پشتیبانی ابتدا باید افزونه حساب کاربری را اضافه کنید زیرا برای ارسال پیام، کاربران ابتدا باید ثبت نام کنند. دقت کنید تمامی نقش هایی که در افزونه حساب کاربری تعریف کرده اید می توانند برای شما پیام ارسال کنند بجز نقش هایی که آنها را به عنوان پاسخگو یا پشتیبان در افزونه پشتیبانی قسمت دپارتمان ها تعریف کرده اید. مزیت تعریف کردن پشتیبان در این است که اگر پشتیبان در اپلیکیشن از طریق حساب کاربری وارد شود می تواند پیام های مربوط به خود را در اپلیکیشن دیده و پاسخ دهد و نیاز به پنل مدیریت ندارد.

لیست پیام ها:

در این قسمت لیست پیام های ارسالی نمایش داده می شود که برای سهولت در دسترسی، جستجو بر اساس اطلاعات ارسال کننده پیام مانند ایمیل، تلفن همراه، نام کاربری و نام ارسال کننده وجود دارد همچنین فیلتر بر اساس وضعیت پیام ها (باز، بسته، درحال بررسی، پاسخ داده شده) نیز وجود دارد که به توضیح آن می پردازیم.

وضعیت باز: هنگامی که کاربر برای اولین بار پیامی را ارسال می کند وضعیت آن باز است.

وضعیت بسته: در صورتی که دیگر نیاز به پاسخگویی پیام نیست و مشکل مرتفع گشته مدیر می تواند وضعیت پیام را به حالت بسته تغییر دهد. در این حالت امکان ادامه گفتگو برای هر دو طرف میسر است

وضعیت پاسخ داده شده: وقتی مدیر یا دیگر پشتیبان ها به پیام کاربر پاسخ دهند وضعیت به این حالت تغییر می کند

وضعیت درحال بررسی: وقتی دوباره کاربر پاسخی به جواب ارسالی بدهد وضعیت به این حالت تغییر می کند

 

اولویت پیام: این گزینه توسط کاربر مشخص می شود و می تواند با توجه به فوری بودن یا نبودن پیام بین گزینه های عادی، مهم و خیلی مهم یکی را برای پیام خود انتخاب کند.

 

دپارتمان و پاسخگویی از طریق اپلیکیشن:

 

برای پاسخگویی از طریق اپلیکیشن ابتدا به افزونه حساب کاربری رفته و نقشی بجز کاربر را تعریف کنید بعنوان مثال نقش پشتیبان مالی یا پشتیبان فنی سپس وارد افزونه پشتیبانی شوید و برروی اضافه کردن دپارتمان یا کلیک کنید.

در قسمت نام دپارتمان مورد نظر را وارد نمایید مثلا : مالی یا فنی

سپس در صورت نیاز عکسی برای دپارتمان انتخاب کنید.

همان طور که در پنل مشخص است برای پاسخگویی از طریق اپلیکیشن می توانید برروی گزینه "امکان پاسخگویی از طریق اپلیکیشن" کلیک نمایید و در پنجره باز شده نقش هایی که مایلید به پیام های این دپارتمان دسترسی داشته باشند و آنها را پاسخ دهند انتخاب کنید.

تنظیمات:

 

در افزونه پشتیبانی ارسال فایل بعنوان ضمیمه پیام وجود دارد که فرمت مجاز فایل در حال حاضر png, jpg, jpeg  است.

در صورتی که نیاز به ارسال فایل نداشته باشید می توانید از قسمت تنظیمات این گزینه را غیر فعال کنید و در صورت فعال بودن می توانید حجم مجاز فایل آپلودی مشخص کنید تا کاربر نتواند فایلی با حجم بیشتر از آنچه مد نظر شماست ارسال کند که این حجم بر حسب مگابایت Mb است. همچنین فایل های ارسالی در قسمت رسانه، پوشه ticket_attachment قابل مشاهده هستند.

نکته: در صورت فعال نمودن امکان آپلود فایل حتما از قسمت خرید حجم، حجم مناسبی برای اپلیکیشن تهیه نمایید تا کاربران قادر به ارسال فایل برای شما باشند
بدیهی است که در صورت اتمام حجم مجاز اپلیکیشن کاربران قادر به ارسال فایل برای شما نخواهند بود

در فیلد "عنوان صفحه  ارسال پیام جدید" می توانید عنوان دلخواه خود را برای این صفحه مشخص کنید.

در فیلد "پیام موفقیت ارسال" می توانید متن دلخواهی که پس از ارسال صحیح پیام به کاربر نمایش داده می شود را مشخص نمایید.