اگر شما یک کارآفرین جدی و مصمم هستید که میخواهید زمان و انرژی زیادی در کسبوکار خود بکار بگیرید، شاید برایتان بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام چندان مهم به نظر نرسد. اما اگر به شما بگوییم که شبکههای اجتماعی میتوانند در معرض میلیاردها کاربر در سراسر جهان قرار بگیرند، چه؟ در این مقاله هم بر آنیم تا به بررسی مزایای داشتن صفحه اینستاگرام و مدیریت اینستاگرام بپردازیم.
باید گفت، اینستاگرام به تنهایی بیش از یک میلیارد کاربر دارد و عاقلانه نیست که از چنین پلتفرم اجتماعی امیدوارکنندهای استفاده نکنیم. این پلتفرم با استراتژی به اشتراک گذاری تصویر و ویدئو میتواند کسبوکار شما را به مرحله جدیدی برساند؛ بنابراین بهتر است آن را امتحان کنید. در این میان هم برخی صاحبان کسبوکار مدیریت صفحه اینستاگرام خود را به فردی حرفهای و ماهر میسپارند که در این مورد هم صحبت خواهیم کرد.
مدیریت صفحه اینستاگرام
در این قسمت به مزایایی که مدیریت اینستاگرام برای کسبوکار شما دارد ارائه شده است. البته نکته مهم این است که این کار را باید فردی حرفهای و متخصص به عنوان مدیر پیج انجام دهد تا به اهداف بازاریابی خود را طریق اینستاگرام دست پیدا کنید. افراد بیتجربه و بدون علم کافی حتی ممکن است به پیج و کسبوکار شما آسیبهای جبران ناپذیری وارد کنند.
از ترجیحات و علاقهمندیهای مشتریان خود آگاه میشوید
اولین مزیت ساده اما بسیار کاربردی است. محتوایی که کاربران اینستاگرام منتشر میکنند میتواند ترجیحات آنها را نشان دهد و شما کشف خواهید کرد که آنها چه چیزی را دوست دارند. سبک زندگی، موقعیت مکانی، ارزشها، باورهای شخصی و بسیاری موارد دیگر آنها را درک خواهید کرد.
از طریق اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را ارائه میدهید
از جمله مزایای داشتن اینستاگرام و مدیریت صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهایی از محصولات و کالاهای کسبوکارتان است. کاربران در این تصاویر و ویدئوها به دنبال محصولات موردعلاقه خود میگردند. نکته مهم این است که تمرکز بیش از حد روی فروش محصولات نوعی بیعلاقگی در کاربران ایجاد میکند، این در حالی است که هدف شما افزایش فروش است. بااینحال، محتوایی قرار دهید که غیرمستقیم افراد را ترغیب به خرید کند.
ایجاد روابط با مشتری
مصرفکنندگان امروزی به دنبال حجم زیادی توجه از طرف برندها و کسبوکارهای مختلف هستند؛ بنابراین، باید بتوانید آنها را راضی کنید. بهتر است با ارسال محتوای باکیفیت، پرسیدن سؤال، پاسخدادن به نظرات و قدردانی از تلاشهای مخاطبان خود در اینستاگرام، در ارتباط آنلاین با آنها باشید. در این صورت میتوانید روابطی بلندمدت با طرفداران خود ایجاد کنید و بهتدریج آنها را به دنبالکنندگان وفادار یا حتی حامیان برند تبدیل کنید.
ترافیک وبسایت را هدایت کنید
اینستاگرام در درجه اول یک ابزار ارتباطی است، درحالیکه اکثریت قریب به اتفاق تجارت واقعی از وبسایت شما انجام میشود. در واقع، اینستاگرام از نظر ترافیک بیفایده است. باید گفت، از مزایای داشتن صفحه اینستاگرام و مدیر پیج این است که میتوانید از این پلتفرم بهعنوان وسیلهای برای تبلیغ استفاده کنید و فالوورها را به بازدیدکنندگان وبسایت خود تبدیل کنید.
دسترسی به مخاطبان جدید
احتمالاً برند شما گروهی ثابت از طرفدارانی دارد که کار شما را دنبال میکنند. محتوای شما را میبینند، پستهای شما را لایک میکنند، به اشتراک میگذارند و نظر میدهند. بااینحال، باید همواره به فکر اضافهکردن تعداد فالوورهای خود از طریق هشتگها باشید.
سفیران برند بسازید
قدرت بازاریابی دهانبهدهان بسیار بزرگ است، بخصوص اگر مشتریان راضی را متقاعد کنید که از طرف شما صحبت کنند. مطالعات نشان میدهد که تقریباً 90٪ از مردم به نظرات آنلاین نوشته شده توسط سایر مصرفکنندگان به همان اندازه که به توصیههای مخاطبین شخصی اعتماد دارند اعتماد دارند.
از مهمترین مزایای داشتن صفحه اینستاگرام و مدیر پیج این است که میتوانید انتظار داشته باشید که برخی از طرفداران شما به بزرگترین حامیان برند تبدیل شوند. درواقع همانطور که به ایجاد روابطی قویتر با طرفداران ادامه میدهید، آنها نیز محصولات شما را بهتر از نمایندگان برند تحسین کنند.
کمپینهای تبلیغاتی راه اندازی کنید
تلاشهای بازاریابی اینستاگرام شما نباید کاملاً ارگانیک باشد. بازاریابهایی که سعی در جذب مخاطبان جدید دارند میدانند که تبلیغات میتواند نقش مهمی در آگاهی از برند داشته باشد؛ بنابراین آنها گاهی کمپینهای تبلیغاتی را برای افزایش بازدیدها راه میاندازند. درست مانند فیسبوک، اینستاگرام نیز به شما امکان میدهد سه نوع مخاطب را از طریق پلتفرم تبلیغاتی بومی خود هدف قرار دهید:
مخاطبان اصلی: میتوانید تبلیغات را به کاربرانی که بر اساس جنسیت، مکان، سن، علایق و سایر ویژگیهای جمعیتی انتخاب میشوند، نمایش دهید.
مخاطبان سفارشی: اینستاگرام به شما این فرصت را میدهد که کاربرانی را که قبلاً نوعی ارتباط با برند شما از طریق سایت، ایمیل، رسانههای اجتماعی و غیره دارند، هدف قرار دهید.
مخاطب Lookalike: همچنین گزینه هدف قراردادن افرادی که شبیه مشتریان فعلی شما هستند وجود دارد.
اینستاگرام فروش شما را تقویت میکند
از دیگر مزایای داشتن مدیر صفحه اینستاگرام این است که اینستاگرام میتواند یک تقویتکننده واقعی فروش برای کسبوکار شما باشد. این شبکه تقریباً همه کارها را انجام میدهد؛ آگاهی از برند را افزایش میدهد، جرقهای برای خرید به وجود میآورد و وفاداری مشتری را ایجاد میکند. بهعنوان یک کسبوکار، میتوانید از یک پلتفرم رسانه اجتماعی ساده بیش از آنچه تصور میکنید استفاده کنید.
نتیجهگیری
شبکههای اجتماعی میتوانند تقویتکنندههایی واقعی برای کسبوکار شما باشند. دقیقاً به همین دلیل است که اکثر شرکتها از پلتفرمهایی مانند اینستاگرام برای نزدیک شدن به گروههای مخاطب جدید و افزایش تدریجی تعداد مشتریان استفاده میکنند. مزایای داشتن اینستاگرام و مدیریت پیج اینستاگرام بسیار واضح است.
شما میتوانید آگاهی مشتریان خود را از محصولات و کالاهایتان افزایش دهید و مقدماتی فراهم کنید تا مشتریان بالقوه بالفعل شوند. مشتریان بالفعل را وفادار کنید و آنها را به سفیران برند خود مبدل سازید. به این صورت درآمد شما روزبهروز افزایش پیدا میکند.