فرم

ماژول فرم برای ساخت اپلیکیشن هایی که نیاز به دریافت اطلاعات از کاربر دارند

ماژول فرم
فرم

ویژگی‌های فرم

ماژول فرم با داشتن انواع مختلف فیلدها مانند متن، ارسال فایل، تاریخ شمسی و میلادی، چند گزینه ای و ... برای ساخت فرم بهترین ماژول برای دریافت اطلاعات از کاربران می باشد.
- تنوع انواع فیلد
- پرداخت به ازای ارسال فرم
- ارسال پیام اطلاع رسانی به مدیر
- درگاه اختصاصی

اجزاء فرم

در این قسمت می توانید فیلدهای مورد نظر خود را تعریف کنید.

ماژول فرم

  1. نام فیلد: نام فیلد که در اپلیکیشن نمایش داده می شود.
  2. نوع فیلد: در اینجا می توانید نوع فیلد را مشخص نمایید مانند متن، ایمیل، شماره و …
  3. تنظیمات فیلد: برخی از انواع فیلد مانند “چند گزینه ای” نیازمند تنظیماتی هستند که آن را باید در این قسمت وارد کنید. در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد.
  4. اجباری / اختیاری: در صورتی که فیلد حتما باید توسط کاربر تکمیل شود فیلد را اجباری کنید.

توضیحاتی در باره انواع فیلدها:

  • چند گزینه ای (چک باکس): اگر می خواهید کاربر از بین مواردی که تعریف کرده اید بتواند چند مورد را انتخاب کند این نوع را استفاده کنید.
  • تنظیمات (رادیو باکس): اگر می خواهید کاربر از بین مواردی که تعریف کرده اید فقط یک مورد را انتخاب کند این نوع را استفاده کنید.
  • کرکره ای: اگر می خواهید کاربر از بین مواردی که تعریف کرده اید فقط یک مورد را انتخاب کند این نوع را استفاده کنید. (فقط از نظر نوع نمایش با گزینه تنظیمات متفاوت است)
  • تیک تایید: بیشتر برای تایید شرایط و قوانین به کار می آید و می توانید لینک قوانین را در آن قرار دهید.
  • ارسال فایل: برای بخش ارسال فایل فرمت‌های مد نظر را در هر خط به صورت جدا بنویسید، فرمت‌هایی که پشتیبانی میشوند zip, png, jpeg, jpg, pdf در صورت خالی بودن فقط فرمت‌های تصاویر استفاده خواهند شد.

 




محتوای صفحه

ماژول فرم

در صورتی که می خواهید بالای فرم توضیحاتی بنویسید از این قسمت استفاده کنید.

  1. عنوان: عنوان مطلب بالای فرم
  2. زیر عنوان: زیر عنوان مطلب بالای فرم
  3. محتوا: متن اصلی مطلب بالای فرم. در صورت نیاز به توضیح ابزار ویرایشی موجود در این کادر، از آموزش ماژول محتوا کمک بگیرید.

 




*توضیحات اسلایدشو در انتهای آموزش به طور جامع آورده شده است.

 

تنظیمات حساب کاربری

ماژول فرم

اگر می خواهید فرم به حساب کاربری متصل باشد تا وقتی فرم پر می شود مشخص شود که توسط کدام کاربر پر شده از این گزینه استفاده کنید. دقت کنید که در ماژول حساب کاربری می توانید صفحه فرم را ببندید تا کاربر ابتدا ثبت نام و سپس اقدام به پر کردن فرم کند اما تفاوت اصلی با این گزینه در اینجاست که با فعال کردن این گزینه مشخص می شود که کدام کاربر فرم را پر کرده است.




پرداخت قبل از ارسال

ماژول فرم

در صورتی که بخواهید کاربر برای ارسال فرم هزینه پرداخت کند از این بخش استفاده نمایید.

  1. آیا برای هربار ارسال فرم نیاز به پرداخت هست: اگر مایل به دریافت هزینه نیستید گزینه “خیر” را انتخاب کنید.
  2. قیمت به ازای هر بار ارسال فرم: قیمت ارسال فرم به تومان
  3. شناسه محصول: در صورتی که از درگاه کافه بازار یا مایکت استفاده می کنید این فیلد را باید پر کنید. (در قسمت درگاه پرداخت راهنمای دریافت شناسه محصول وجود دارد)

 




 

تصویر اصلی / اسلایدشو

 

این بخش برای قرار دادن تصاویری به صورت اسلاید در بالای صفحه ی ماژول شماست. می توانید تصاویری با فرمت های png و jpg را در این بخش قرار دهید. هر کادر بالا برای یک تصویر می باشد و برای اضافه کردن تصاویر بیشتر بر روی دکمه “افزودن اسلاید جدید” کلیک نمایید.

  1. انتخاب/آپلود تصویر: از آیکن مربوط به آپلود تصویر، تصویر مورد نظر خود را اضافه کنید.
  2. نوع عملکرد: در این بخش می توانید عملکردی را به هر اسلاید نسبت دهید تا کاربر با تاچ هر تصویر به عملکرد مورد نظر شما دسترسی یابد. برای مثال می تواند به صفحه ی خاصی از اپ یا صفحه ای بیرون از اپ هدایت شود، به صورت مستقیم به صفحه ی ارسال ایمیل هدایت شده یا از کد ussd بهره گیرد. در پایان به بررسی انواع عملکرد خواهیم پرداخت.
  3. عنوان، متن، متن دکمه:
    شما می توانید در اسلایدشوی خود دکمه ایجاد کرده و متن روی دکمه را تغییر دهید.
    *این امکان فقط در برخی از طراحی ها ایجاد شده است و مخصوص همه ی قالب ها نیست.

اسلایدشو

  1. نوع اسلایدشو
    تصاویر به صورت آفلاین در اپلیکیشن باشد: با این گزینه صرفا تصاویر اضافه شده در پنل پیش از دریافت فایل نصبی اپلیکیشن در اسلایدشو نمایش داده می شوند و در صورت اضافه شدن تصاویر جدید، لازم است از اپلیکیشن خروجی جدید دریافت و آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.تصاویر به صورت آنلاین در اپلیکیشن تغییر کند: این حالت نیازمند اتصال گوشی کاربر به اینترنت است. با اضافه کردن تصاویر جدید در بخش اسلایدشوی پنل، کاربر بدون نیاز به نصب مجدد اپلیکیشن قادر خواهد بود تصاویر جدید را در اپلیکیشن مشاهده کند.
  2. نوع حرکت اسلایدشو
    حرکت بصورت خودکار: تصاویر اسلایدشو به صورت خودکار تغییر می کنند و هر چند ثانیه تصویر دیگر اسلایدشو نمایش داده می شود.
    حرکت بصورت دستی: در این حالت کاربر تصاویر اسلایدشو را تورق می کند و تصاویر به صورت خودکار تغییر نمی کنند.
  3. زمان اسلاید به ثانیه: شما می توانید زمان باقی ماندن اسلایدشو بر روی هر تصویر را تنظیم کنید. به عنوان مثال با قرار دادن عدد 4 در این فیلد، هر تصویر از اسلایدشو 4 ثانیه نمایش داده شده و پس از آن تصویر دیگر به نمایش در خواهد آمد.
    *این گزینه برای حالت خودکار اسلایدشو کاربر دارد.
  4. نشانگر اسلایدشو
    نمایش داده شود
    نمایش داده نشود
    *منظور از نشانگر دایره های درج شده در پایین تصویر اسلایدشو بوده که نمایشگر وجود چند اسلاید در اسلایشو می باشد.
  5. ارتفاع اسلایدشو: در این بخش امکان تعیین ارتفاع تصویر اسلایدشو وجود دارد. ارتفاع اسلایدشو را وارد کنید.

 

 

توضیح انواع عملکرد

در اینجا انواع عملکردها را توضیح می دهیم دقت کنید اگر در قسمتی برخی از عملکردها را مشاهده نکردید، دلیل نیاز نبودن آن عملکرد در آن قسمت خاص می باشد. ما در اینجا همه موارد را توضیح داده ایم.

پیوند داخلی

با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را به صفحه ی دیگری از اپ منتقل کنید. برای نمونه کاربر می تواند با تاچ تصویر اسلایدشو به صفحه ی مربوط  به یک خبر در ماژول وبلاگ شما منتقل شود. برای این کار پس از انتخاب گزینه ی پیوند داخلی، بر روی گزینه “تنظیمات” در فیلد “پیوند/تنظیمات”  کلیک کرده و صفحه ای که مایلید کاربر با تاچ تصویر به آن منتقل شود را انتخاب کنید اگر صفحه انتخاب شده دسته، یک محصول یا پست باشد باید اطلاعات عملکرد را نیز وارد نمایید که این اطلاعات در لیست ماژول مورد نظر وجود دارد.
به عنوان مثال اگر بخواهید با کلیک بر روی اسلاید کاربر وارد یک محصول شود ابتدا وارد فروشگاه شده و از لیست محصولات “اطلاعات عملکرد” را کپی کند.
اپتو
سپس به اسلایدر بازگشته پیوند داخلی را انتخاب می کنید و بر روی گزینه “تنظیمات” در فیلد “پیوند/تنظیمات”  کلیک کنید، حال از صفحه باز شده “یک محصول (فروشگاه ساز)” را انتخاب و اطلاعات عملکرد محصول را در اینجا وارد می کنید. اگر بخواهید پیوند داخلی به یک صفحه مثلا محتوا باشد کافیست در قسمت تنظیمات نام صفحه را انتخاب کنید.

پیوند خارجی

با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را به صفحه ای خارج از اپ منتقل کنید. برای نمونه کاربر می تواند با تاچ تصویر اسلایشو به صفحه ای مربوط به سایت شما منتقل شود. برای این کار پس از انتخاب گزینه ی پیوند خارجی، لینک سایت مورد نظر خود را به همراه https یا http و به صورت لینک در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید. نمونه لینک صحیح: https://appeto.ir

ایمیل

با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی ارسال ایمیل منتقل کرده و ایمیل مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی ایمیل قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی برای شما ایمیل ارسال کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی ایمیل، ایمیل دریافت کننده را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید.

شماره تماس

با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی تماس موبایل وی منتقل کرده و شماره تماس مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی تماس قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی با شما تماس حاصل کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی شماره تماس، شماره تماس مورد نظر خود را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید.

کد ussd

با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی تماس موبایل وی منتقل کرده و کد ussd مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی تماس قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی از کد ussd مورد نظر استفاده کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی کد ussd ، کد ussd مورد نظر خود را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید. نمونه کد: #1*


پیامک مستقیم

با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی پیامک موبایل وی منتقل کرده و شماره تماس مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی پیامک قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی برای شما پیامک ارسال کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی پیامک مستقیم، شماره تماس مورد نظر خود را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید.


بدون عملکرد

در صورت انتخاب این گزینه اسلایدشو هیچگونه عملکردی نخواهد داشت.

عملکرد خاص

وقتی “نوع عملکرد” را روی عملکرد خاص قرار دهید و گزینه تنظیمات را بزنید 4 گزینه برگه عملیات، تایید، هشدار و بازگشت را مشاهده می کنید که در ادامه هریک توضیح داده خواهد شد.

برگه عملیات

برای تعیین محتوای برگه عملیات باید یکی از ماژول‌های فهرست استفاده شده در صفحات اپ را انتخاب کنید. در واقع این گزینه لیست صفحات ماژول فهرست انتخاب شده را نمایش می دهد که نمونه آن در اپلیکیشن به شکل زیر می باشد. تصویر زیر عملکرد برگه عملیات را نمایش می دهد که با کلیک بر روی گزینه مورد نظر، محتوای منوی انتخاب شده از زیر باز می شود.

 

تایید

برای نمایش پیام تایید به کاربر می باشد که دارای تنظیمات زیر است.

اپتو

  1. عنوان: عنوان پیام را وارد کنید.
  2. متن: متن پیام را وارد کنید.
  3. متن تایید کردن: متن دکمه تایید پیام را وارد کنید.
  4. متن رد کردن: متن دکمه رد پیام را وارد کنید. با زدن این دکمه پیام بسته می شود.
  5. انتخاب عملکرد یا صفحه: اگر کاربر دکمه تایید را زد چه اتفاقی بیافتد با این گزینه می توانید پیام را ببندید یا حتی کاربر را به صفحه دیگری منتقل کنید.
  6. اطلاعات عملکرد: همانطور که پیش تر گفته شد برای انتقال به یک دسته، محصول یا پست استفاده می شود.

پیام بصورت زیر بر روی صفحه نمایش داده می شود.

اپتو

هشدار

برای نمایش پیام هشدار به کاربر می باشد که دارای تنظیمات زیر است.

اپتو

  1. عنوان: عنوان پیام را وارد کنید.
  2. متن: متن پیام را وارد کنید.
  3. متن تایید کردن: متن دکمه تایید پیام را وارد کنید.
  4. انتخاب عملکرد یا صفحه: اگر کاربر دکمه تایید را زد چه اتفاقی بیافتد با این گزینه می توانید پیام را ببندید یا حتی کاربر را به صفحه دیگری منتقل کنید.
  5. اطلاعات عملکرد: همانطور که پیش تر گفته شد برای انتقال به یک دسته، محصول یا پست استفاده می شود.

پیام بصورت زیر بر روی صفحه نمایش داده می شود.

اپتو

بازگشت

این عملکرد کاربر را به صفحه قبل برمی گرداند.

در این قسمت لیست فرم هایی که از طریق اپلیکیشن ارسال شده اند نمایش داده می شوند.

در قسمت عملیات گزینه مشاهده وجود دارد که می توانید جزییات ارسال را مشاهده نمایید.

اطلاعات کاربر در صورتی نمایش داده می شود که ماژول فرم به حساب کاربری متصل باشد.

ماژول فرم

درگاه زرین پال

برای اخذ درگاه زرین پال ابتدا از طریق لینک زیر در این سایت ثبت نام کنید

ثبت نام در زرین پال

زرین پال اندروید

پس از ثبت نام اولیه و وارد شدن به پنل زرین پال باید مراحل تایید هویت را انجام دهید و مشخصات خود را بصورت کامل وارد نمایید.

ساخت اپلیکیشن زرین پال

پس از تکمیل اطلاعات با کلیک بر روی درخواست درگاه پرداخت صفحه زیر نمایش داده می شود

اپلیکیشن ساز اپتو

در قسمت لینک وبسایت باید از پنل اپتو لینک مخصوص به خود را، در این قسمت کپی کنید.

لینک مخصوص شما در تب درگاه پرداخت در تمامی ماژول هایی که این امکان را دارند وجود دارد.

پس از وارد کردن لینک٬ مرحله بعد را بزنید تا وارد صفحه زیر شوید

درگاه زرین پال

  1. عنوان وبسایت: نام اپلیکیشن خود را وارد کنید.
  2. آدرس وبسایت: که از قبل مشخص شده است.
  3. دسته بندی وبسایت: دسته ای که به عملکرد اپلیکیشن شما نزدیک است را انتخاب کنید.
  4. شماره تماس پشتیبانی: شماره تماس خود جهت تماس های ضروری توسط زرین پال را وارد نمایید.
  5. حساب بانکی تسویه: از بین کارت هایی که در مرحله تایید هویت وارد کرده اید٬ هرکدام که مایلید دریافت های این درگاه به آن واریز شود را انتخاب کنید و دکمه مرحله بعد را بزنید تا درگاه ساخته شود.

اپتو

در مرحله آخر کد درگاه به شما نمایش داده می شود که کافیست آن را در پنل اپتو در قسمت کد درگاه زرین پال وارد نمایید تا پس از تایید درگاه توسط زرین پال بتوانید از آن استفاده نمایید.

در پنل اپتو قسمت زرین گیت نیز وجود دارد که برای استفاده از آن باید ابتدا درگاهی که تعریف کرده اید را به زرین گیت تبدیل کنید. برای این مورد باید با سایت زرین پال صحبت کنید و پس از فعال شدن فقط کافیست در پنل اپتو تیک مربوطه را فعال کنید. دقت کنید اگر درگاه بصورت معمولی است این گزینه را در اپتو فعال نکنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره زرین گیت اینجا را کلیک کنید 




درگاه آیدی پی

برای دریافت درگاه پرداخت آیدی پی ابتدا از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

ثبت نام در آیدی پی

درگاه آی دی پی اپلیکیشن

باید ابتدا شماره همراه خود را تایید کنید و سپس وارد مرحله بعد که ثبت نام اولیه است شوید.

درگاه آیدی پی

اپتو

  1. بانک: بانک خود را انتخاب کنید.
  2. ثبت حساب: تعیین کنید که می خواهید شماره حساب وارد کنید یا شبا
  3. شماره شبا / حساب: شماره شبا یا حساب خود را وارد نمایید.
  4. عنوان درگاه: میتوانید نام اپلیکیشن خود را وارد کنید.
  5. آدرس درگاه: تشکیل شده از حروف کوچک انگلیسی و اعداد

پس از وارد کردن این موارد وارد پنل می شوید. حال باید اطلاعات هویت خود را تکمیل کنید. برای این کار از منوی سمت راست گزینه “ویرایش اطلاعات پروفایل” را بزنید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

درگاه پرداخت اپلیکیشن

پس از تکمیل اطلاعات از منوی سمت راست وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید.

اپتو

  1. عنوان: می توانید اسم اپلیکیشن خود را وارد کنید.
  2. نوع وب سرویس: تیک پرداخت حتما باید خورده باشد.
  3. حساب متصل: می توانید بر روی بانک خود قرار دهید تا تراکنش های دریافتی به آن واریز شود.
  4. آدرس وبسایت: حتما باید https://panel.appeto.ir باشد.
  5. روش بازگشت پس از پرداخت: بر روی متد GET باشد.
  6. نوع کارمزد: در صورتی که می خواهید کارمزد تراکنش از شما کسر شود گزینه “درصدی / از دریافت کننده” را انتخاب کنید و اگر می خواهید از مشتری گرفته شود گزینه “درصدی / از پرداخت کننده” را انتخاب کنید.
  7. فعال بودن حساسیت به IP: این گزینه غیر فعال باشد.

پس از تکمیل و ذخیره مجددا وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید. از قسمت مشاهده می توانید کد درگاه یا API KEY را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “کد درگاه آیدی پی”  وارد کنید.

اپتو

 




درگاه بازار پی

جهت دریافت درگاه بازار پی به سایت bazaar-pay.ir مراجعه کنید. طبق روال توضیح داده شده در سایت، ثبت نام کنید و کد destination را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “destination دریافتی از بازارپی”  وارد کنید.




درگاه کافه بازار

برای استفاده از درگاه کافه بازار ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.

ثبت نام در کافه بازار

برای دیدن آموزش مراحل انتشار اپلیکیشن در کافه بازار اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت RSA از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید و برنامه مورد نظر را انتخاب نمایید حال از منوی کنار وارد “پرداخت درون برنامه ای” شوید در اینجا کلید RSA را می توانید کپی کنید و در پنل اپتو قرار دهید. حال برای آنکه برای هر محصول بتوانید قیمت مشخص کنید در قسمت پایین RSA گزینه “محصول جدید” وجود دارد بر روی آن کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.

درگاه کافه بازار

  1. شناسه کالا: این که چه چیزی در شناسه کالا بنویسید در اختیار خودتان است اما به این دو نکته توجه کنید که حتما با حروف انگلیسی کوچک باشد و با عدد نیز شروع نشود. مثلا صحیح شناسه کالا: product12
  2. عنوان فارسی: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  3. عنوان انگلیسی: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  4. توضیحات فارسی: توضیحی درباره محصول که اختیاری است.
  5. توضیحات انگلیسی: توضیحی درباره محصول که اختیاری است.
  6. قیمت شامل مالیات: قیمتی که برای محصول در نظر گرفته اید را وارد نمایید.
  7. نوع: حتما خریدنی باید باشد.

پس از تکمیل مراحل بالا شناسه کالایی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه کالا جداگانه دریافت نمایید.

برای دریافت Client Id و Client Secret از منوی کناری وارد “تنظیمات” => “API توسعه دهندگان” شوید سپس بر روی “کلاینت جدید” کلیک کنید.

ماژول درگاه کافه بازار

در پنل اپتو در تب درگاه پرداخت برای هر ماژول دارای پرداخت بازار Redirect URI مختص به همان صفحه وجود دارد. شما وارد ماژولی که میخواهید درگاه بازار را به آن اضافه کنید شوید و از تب درگاه پرداخت لینک خود را کپی نمایید و در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از زدن دکمه “ایجاد کلاینت” Client Id و Client Secret برای شما ایجاد می شود. حالا Client Id و Client Secret را از پنل بازار کپی کرده و در پنل اپتو در قسمت مشخص شده وارد نموده و دکمه “دریافت کلید امنیتی کافه بازار” را بزنید. باید صفحه زیر ظاهر شود.

پرداخت درون برنامه ای بازار

بر روی گزینه تایید کلیک کنید سپس در پنل اپتو گزینه ذخیره تغییرات را بزنید.

 




درگاه مایکت

برای دریافت درگاه مایکت ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.

ثبت نام در مایکت

برای دیدن آموزش مراحل قرار دادن اپلیکیشن در مایکت اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت کلید عمومی برنامه، از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید، سپس از لیست برنامه ها بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید و وارد منو “درون برنامه” شوید. حال گزینه “کلید عمومی” را انتخاب کنید و آنرا در پنل اپتو کپی نمایید.

برای دریافت X-Access-Token نیز در همین صفحه بر روی گزینه “توکن صحت سنجی” کلیک نمایید.

درگاه مایکت

برای دریافت شناسه کالا نیز مانند کلید عمومی وارد صفحه نمایش داده شده در تصویر شوید و گزینه “محصول جدید” را کلیک کنید.

پرداخت درون برنامه ای مایکت

  1. عنوان محصول: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  2. عنوان محصول به انگلیسی: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  3. شناسه محصول: این که چه چیزی در شناسه محصول بنویسید در اختیار خودتان است اما به این دو نکته توجه کنید که حتما با حروف انگلیسی کوچک باشد و با عدد نیز شروع نشود. مثلا صحیح شناسه محصول: product12
  4. قیمت: قیمتی که برای محصول در نظر گرفته اید را وارد نمایید.
  5. وضعیت: را فعال کنید.

پس از تکمیل مراحل بالا شناسه محصولی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه محصول جداگانه دریافت نمایید.

 

ایمیل و پیامک

با استفاده از تب ایمیل و پیامک می‌توانید تنظیمات مربوط به ارسال پیام های اپلیکیشن را انجام دهید.

ارسال فرم به مدیر: در این قسمت انتخاب می کنید که پس از تکمیل فرم از چه طریقی به مدیر اطلاع رسانی شود.

در ابتدا تنظیمات ایمیل را بررسی می کنیم.




تنظیمات ایمیل

ماژول فرم

  1. ایمیل ارسال کننده (from): ایمیل تایید توسط این ایمیل ارسال خواهد شد و می تواند Gmail, Yahoo و یا حتی ایمیل سایت شما باشد.
  2. سرور SMTP ایمیل: با توجه به انتخاب ایمیل ارسال کننده این گزینه متفاوت است که در اینجا برای سایت appage.online مشخص شده است و اگر می خواهید تنظیمات ایمیل سایت خود را داشته باشید باید با سازنده سایت خود تماس بگیرید. برای Yahoo می توانید از smtp.mail.yahoo.com و برای Gmail از smtp.gmail.com استفاده کنید.
  3. پورت SMTP: این مورد نیز به ایمیل ارسال کننده بستگی دارد و برای Yahoo و Gmail برای نوع اتصال SSL معمولا 465 است.
  4. نوع اتصال: می تواند SSL یا TLS باشد که بیشتر SSL استفاده می شود.
  5. گذرواژه ایمیل: در صورتی که از ایمیل پیش فرض استفاده می کنید نیازی به وارد کردن گذرواژه نیست در غیر این صورت رمز عبور ایمیل وارد شده در قسمت ایمیل ارسال کننده را وارد کنید.

نکته: دقت کنید اگر ایمیل ارسال کننده از طریق Gmail است حتما گزینه Access for less secure apps را از طریق لینک زیر روشن کرده باشید:
https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps

ایمیل کسانی که می خواهید پس از تکمیل فرم به آن ها از طریق ایمیل اطلاع رسانی شود را وارد نمایید. (در هر سطر یک ایمیل)

ارسال ایمیل




تنظیمات پیامک

ماژول فرم

پنل ارسال پیامک شامل 3 حالت است که ابتدا به بررسی پنل sms.ir می پردازیم.

پنل قدیم sms.ir

  1. کد امنیتی: برای دریافت کد ابتدا appeto را به شماره 300077 پیامک کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال شود. سپس وارد سایت sms.ir شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای دریافت کد امنیتی از منو سمت چپ پنل sms.ir وارد منوی برنامه نویسان => کلید وب سرویس شوید و یک کد امنیتی با توجه به توضیحات ارائه شده در همانجا وارد کنید.
  2. کلید وب سرویس: این گزینه نیز در منوی برنامه نویسان => کلید وب سرویس وجود دارد.
  3. شناسه قالب: برای دریافت شناسه قالب باید ابتدا ماژول مربوطه را از sms.ir خریداری کنید. برای این کار از منوی کناری وارد منوی امکانات اولیه مورد نیاز => فعال سازی امکانات پنل شوید و ماژول وب سرویس ارسال سریع پیامک را خریداری کنید. سپس وارد منوی برنامه نویسان => قالب های ماژول ارسال سریع شوید و در قسمت افزودن قالب دلخواه، متن پیامکی که می خواهید پس از تکمیل فرم برای مدیر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. برای اینکه نام فرم در پیام باشد از عبارت [formName] استفاده کنید. به عنوان مثال: برای فرم [formName] یک ارسال انجام شد.
  4. شماره موبایل مدیر: شماره موبایل مدیر اپلیکیشن که پس از هر تکمیل فرم می خواهید پیامک اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

پنل جدید sms.ir

  1. کلید API: برای دریافت کد ابتدا appeto1 را به شماره 30004757 پیامک کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال شود. سپس وارد سایت sms.ir شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای دریافت کلید API از منو سمت چپ پنل sms.ir وارد منوی برنامه نویسان => لیست کلیدهای API شوید و دکمه افزودن کلید جدید را بزنید و یک نام برای کلید امنیتی وارد کنید. پس از اضافه شدن کلید گزینه مشاهده را زده و متن کلید را کپی کنید.
  2. شناسه قالب ارسال برای مدیر: برای دریافت شناسه قالب از منوی کناری وارد منوی امکانات => ارسال سریع شوید و دکمه افزودن قالب را زده و در قسمت لطفا متن پیامک خود را وارد کنید، متن پیامکی که می خواهید پس از تکمیل فرم برای مدیر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. برای اینکه نام فرم در پیام باشد از عبارت #FORMNAME# استفاده کنید. به عنوان مثال: برای فرم  #FORMNAME# یک ارسال انجام شد.
  3. شناسه قالب ارسال برای کاربر: برای دریافت شناسه قالب از منوی کناری وارد منوی امکانات => ارسال سریع شوید و دکمه افزودن قالب را زده و در قسمت لطفا متن پیامک خود را وارد کنید، متن پیامکی که می خواهید پس از تکمیل فرم برای کاربر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. برای اینکه نام کاربر در پیام باشد از عبارت #userNAME# استفاده کنید. به عنوان مثال: کاربر گرامی #userNAME# فرم شما دریافت شد.
  4. شماره موبایل مدیر: شماره موبایل مدیر اپلیکیشن که پس از هر تکمیل فرم می خواهید پیامک اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

پنل ملی پیامک

  1. نام کاربری ملی پیامک: نام کاربری که با آن در ملی پیامک ثبت نام کرده اید.
  2. رمز عبور ملی پیامک: رمز عبوری که با آن در ملی پیامک ثبت نام کرده اید.
  3. شناسه قالب ارسال برای مدیر: برای دریافت شناسه ابتدا وارد پنل ملی پیامک شوید و از منوی امکانات وارد لیست ویژه شوید. در صفحه باز شده بر روی درج لیست ویژه جدید کلیک کنید. در اینجا کافیست عنوان لیست را به دلخواه وارد کنید٬ مثلا پیامک ارسال فرم و نوع آن را بر روی لیست سیاه قرار دهید و دکمه ثبت را بزنید. حال از منوی ابزار ویژه، وب سرویس خدماتی را انتخاب کنید. بر روی گزینه درج متن جدید کلیک کنید سپس تیک پذیرش قوانین را زده و به مرحله بعد بروید. عنوان را بصورت دلخواه وارد کنید مثلا پیامک ارسال فرم٬ سپس متن پیامکی که می خواهید پس از تکمیل فرم برای مدیر ارسال شود را وارد کنید. برای اینکه نام فرم در پیام باشد از عبارت {0} استفاده کنید. به عنوان مثال: برای فرم {0} یک ارسال انجام شد.
  4. شناسه قالب ارسال برای کاربر: از منوی ابزار ویژه، وب سرویس خدماتی را انتخاب کنید. بر روی گزینه درج متن جدید کلیک کنید سپس تیک پذیرش قوانین را زده و به مرحله بعد بروید. عنوان را بصورت دلخواه وارد کنید مثلا پیامک ارسال فرم٬ سپس متن پیامکی که می خواهید پس از تکمیل فرم برای کاربر ارسال شود را وارد کنید. برای اینکه نام کاربر در پیام باشد از عبارت {0} استفاده کنید. به عنوان مثال: کاربر گرامی {0} فرم شما دریافت شد.
  5. شماره موبایل مدیر: شماره موبایل مدیر اپلیکیشن که پس از هر تکمیل فرم می خواهید پیامک اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

ارسال از طریق URL

این گزینه برای ارسال پیامک خیلی مناسب نیست زیرا برای شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته باشند نمی تواند ارسالی انجام دهد و لذا بهتر است از دو گزینه قبلی استفاده کنید.

برای استفاده از این روش ابتدا در هر پنل پیامکی که دارید باید لینک ارسال از طریق URL را پیدا کنید که معمولا ساختار مشابهی دارند. ما در اینجا یک مورد را توضیح می دهیم

https://panel.mediapayamak.com/SMSInOutBox/SendSms?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=FROM&to={to}&text={text}

همانطور که مشخص است باید نام کاربری و پسورد خود را در جای مشخص شده قرار دهید. گزینه FROM شماره ای است که پنل پیامک در اختیار شما برای ارسال ها قرار داده است. گزینه to شماره ای است که باید پیامک برای آن ارسال شود که در اینجا شماره مدیر است و شما باید بجای عبارت {to} شماره مدیر را قرار دهید. در قسمت {text} متن مورد نظر پیامک را بنویسید. برای اینکه نام فرم در متن پیام باشد از عبارت {formName} استفاده کنید.

ماژول فرم

این بخش جهت استفاده برنامه نویسان است. در صورتی که دارای سرور شخصی هستید و مایلید یک نسخه از فرم های ارسالی بعد از ثبت در پنل به سرور شما ارسال شود، می توانید از این بخش استفاده کنید. بعد از اینکه کاربر فرمی را در اپلیکیشن ارسال می کند، اطلاعات فرم ارسالی ابتدا در پنل ثبت شده و سپس برای لینکی که در این بخش تنظیم کرده اید پست خواهد شد. پس از آن امکان مدیریت دیتای دریافتی را در سرور خود خواهید داشت.

  1. فعالسازی وب هوک: وب هوک را فعال/غیرفعال کنید.
  2. لینک وب هوک: لینک وب هوک خود را در این فیلد قرار دهید. لینک حتما باید https باشد.
    اطلاعات با کلید اعلام شده در این ماژول به لینک شما ارسال میشود.(هر فرم کلید مخصوص به خود را دارد)

*برای دسترسی به فایلهای آپلود شده، برای ورودی های فایل، لینک https://panel.appeto.ir/ را به ابتدای آن اضافه کنید.

یکی از کاربردی ترین قسمت ها٬ تب “متن های صفحه” است که می توانید تمامی متن های موجود در اپ را تغییر دهید. یکی از کاربردهای این صفحه برای ساخت اپلیکیشن هایی با زبان های مختلف می‌باشد.

  • این متن ها مربوط به اپلیکیشن می باشد و ارتباطی با پنل مدیریت ندارد.