با استفاده از تب ایمیل و پیامک میتوانید تنظیمات مربوط به ارسال پیام های اپلیکیشن را انجام دهید.
ارسال پیام درهنگام پاسخ دهی تیکت: در این قسمت انتخاب می کنید که پس از ارسال تیکت، اطلاع رسانی از چه طریقی انجام شود.
- تنظیمات این فیلد باید با تنظیمات فیلد ‘فعال سازی اکانت کاربری با’ در افزونه حساب کاربری یکسان باشد.
در ابتدا تنظیمات ایمیل را بررسی می کنیم.
تنظیمات ایمیل
- ایمیل ارسال کننده (from): ایمیل تایید توسط این ایمیل ارسال خواهد شد و می تواند Gmail, Yahoo و یا حتی ایمیل سایت شما باشد.
- سرور SMTP ایمیل: با توجه به انتخاب ایمیل ارسال کننده این گزینه متفاوت است که در اینجا برای سایت appage.online مشخص شده است و اگر می خواهید تنظیمات ایمیل سایت خود را داشته باشید باید با سازنده سایت خود تماس بگیرید. برای Yahoo می توانید از smtp.mail.yahoo.com و برای Gmail از smtp.gmail.com استفاده کنید.
- پورت SMTP: این مورد نیز به ایمیل ارسال کننده بستگی دارد و برای Yahoo و Gmail برای نوع اتصال SSL معمولا 465 است.
- نوع اتصال: می تواند SSL یا TLS باشد که بیشتر SSL استفاده می شود.
- گذرواژه ایمیل: در صورتی که از ایمیل پیش فرض استفاده می کنید نیازی به وارد کردن گذرواژه نیست در غیر این صورت رمز عبور ایمیل وارد شده در قسمت ایمیل ارسال کننده را وارد کنید.
- ایمیل مدیر جهت ارسال پیام بعد از تیکت: ایمیل مدیر اپلیکیشن که پس از پاسخ تیکت توسط کاربر، می خواهید ایمیل اطلاع رسانی برای او ارسال شود.
نکته: دقت کنید اگر ایمیل ارسال کننده از طریق Gmail است حتما گزینه Access for less secure apps را از طریق لینک زیر روشن کرده باشید:
https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
تنظیمات پیامک
پنل ارسال پیامک شامل 3 حالت است که ابتدا به بررسی پنل sms.ir می پردازیم.
پنل قدیم sms.ir
- کد امنیتی: برای دریافت کد ابتدا appeto را به شماره 300077 پیامک کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال شود. سپس وارد سایت sms.ir شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای دریافت کد امنیتی از منو سمت چپ پنل sms.ir وارد منوی برنامه نویسان => کلید وب سرویس شوید و یک کد امنیتی با توجه به توضیحات ارائه شده در همانجا وارد کنید.
- کلید وب سرویس: این گزینه نیز در منوی برنامه نویسان => کلید وب سرویس وجود دارد.
- شناسه قالب ارسال پیامک اضافه شدن تیکت برای کاربر: برای دریافت شناسه قالب باید ابتدا ماژول مربوطه را از sms.ir خریداری کنید. برای این کار از منوی کناری وارد منوی امکانات اولیه مورد نیاز => فعال سازی امکانات پنل شوید و ماژول وب سرویس ارسال سریع پیامک را خریداری کنید. سپس وارد منوی برنامه نویسان => قالب های ماژول ارسال سریع شوید و در قسمت افزودن قالب دلخواه، متن پیامکی که می خواهید پس از ارسال تیکت جدید توسط مدیر برای کاربر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. در متن پیام باید نام کاربر وجود داشته باشد پس در متن از عبارت [userName] استفاده کنید مانند: [userName] عزیز سلام؛ یک تیکت جدید برای شما ارسال شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک پاسخ به تیکت برای کاربر: کاملا مانند مرحله 3 در همان قسمت قالب های ماژول ارسال سریع این قالب را نیز تعریف کنید و پس از تایید شناسه قالب را در این قسمت وارد نمایید. این پیام بعد از پاسخ به تیکت توسط مدیر، برای کاربر بصورت خودکار ارسال می شود. در متن پیام باید نام کاربر وجود داشته باشد پس در متن از عبارت [userName] استفاده کنید مانند: [userName] عزیز سلام؛ تیکت شما پاسخ داده شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک اضافه شدن تیکت برای مدیر: این پیام بعد از اضافه شدن تیکت جدید توسط کاربر، برای مدیر بصورت خودکار ارسال می شود. مانند: [userName] عزیز سلام؛ یک تیکت در اپلیکیشن ایجاد شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک پاسخ به تیکت برای مدیر: این پیام بعد از پاسخ به تیکت توسط کاربر، برای مدیر بصورت خودکار ارسال می شود. مانند: [userName] عزیز سلام؛ یک تیکت در اپلیکیشن پاسخ داده شد.
- شماره مدیر جهت ارسال پیامک بعد از تیکت: پیام های مدیر به این شماره ارسال می شود.
پنل جدید sms.ir
- کلید API: برای دریافت کد ابتدا appeto1 را به شماره 30004757 پیامک کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال شود. سپس وارد سایت sms.ir شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای دریافت کلید API از منو سمت چپ پنل sms.ir وارد منوی برنامه نویسان => لیست کلیدهای API شوید و دکمه افزودن کلید جدید را بزنید و یک نام برای کلید امنیتی وارد کنید. پس از اضافه شدن کلید گزینه مشاهده را زده و متن کلید را کپی کنید.
- شناسه قالب ارسال پیامک اضافه شدن تیکت برای کاربر: برای دریافت شناسه قالب از منوی کناری وارد منوی امکانات => ارسال سریع شوید و دکمه افزودن قالب را زده و در قسمت لطفا متن پیامک خود را وارد کنید، متن پیامکی که می خواهید پس از ارسال تیکت جدید توسط مدیر برای کاربر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. در متن پیام باید نام کاربر وجود داشته باشد پس در متن از عبارت #USERNAME# استفاده کنید مانند: #USERNAME# عزیز سلام؛ یک تیکت جدید برای شما ارسال شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک پاسخ به تیکت برای کاربر: کاملا مانند مرحله 2 در همان قسمت قالب های ماژول ارسال سریع این قالب را نیز تعریف کنید و پس از تایید شناسه قالب را در این قسمت وارد نمایید. این پیام بعد از پاسخ به تیکت توسط مدیر، برای کاربر بصورت خودکار ارسال می شود. در متن پیام باید نام کاربر وجود داشته باشد پس در متن از عبارت #USERNAME#استفاده کنید مانند: #USERNAME# عزیز سلام؛ تیکت شما پاسخ داده شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک اضافه شدن تیکت برای مدیر: این پیام بعد از اضافه شدن تیکت جدید توسط کاربر، برای مدیر بصورت خودکار ارسال می شود. مانند: #USERNAME# عزیز سلام؛ یک تیکت در اپلیکیشن ایجاد شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک پاسخ به تیکت برای مدیر: این پیام بعد از پاسخ به تیکت توسط کاربر، برای مدیر بصورت خودکار ارسال می شود. مانند: #USERNAME# عزیز سلام؛ یک تیکت در اپلیکیشن پاسخ داده شد.
- شماره مدیر جهت ارسال پیامک بعد از تیکت: پیام های مدیر به این شماره ارسال می شود.
پنل ملی پیامک
- نام کاربری ملی پیامک: نام کاربری که با آن در ملی پیامک ثبت نام کرده اید.
- رمز عبور ملی پیامک: رمز عبوری که با آن در ملی پیامک ثبت نام کرده اید.
- شناسه قالب ارسال پیامک اضافه شدن تیکت برای کاربر: برای دریافت شناسه ابتدا وارد پنل ملی پیامک شوید و از منوی امکانات وارد لیست ویژه شوید. در صفحه باز شده بر روی درج لیست ویژه جدید کلیک کنید. در اینجا کافیست عنوان لیست را به دلخواه وارد کنید٬ مثلا پیام تیکت و نوع آن را بر روی لیست سیاه قرار دهید و دکمه ثبت را بزنید. حال از منوی ابزار ویژه، وب سرویس خدماتی را انتخاب کنید. بر روی گزینه درج متن جدید کلیک کنید سپس تیک پذیرش قوانین را زده و به مرحله بعد بروید. عنوان را بصورت دلخواه وارد کنید مثلا اضافه شدن تیکت برای کاربر٬ سپس متن پیامکی که می خواهید پس از ارسال تیکت جدید توسط مدیر برای کاربر ارسال شود را وارد کنید حتما این عبارت {0} را در متن بگنجانید به عنوان مثال: {0} عزیز سلام؛ یک تیکت جدید برای شما ارسال شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک پاسخ به تیکت برای کاربر: کاملا مانند مرحله 3 در همان قسمت قالب های ماژول ارسال سریع این قالب را نیز تعریف کنید و پس از تایید شناسه قالب را در این قسمت وارد نمایید. این پیام بعد از پاسخ به تیکت توسط مدیر، برای کاربر بصورت خودکار ارسال می شود. در متن پیام باید نام کاربر وجود داشته باشد پس در متن از عبارت {0} استفاده کنید مانند: {0} عزیز سلام؛ تیکت شما پاسخ داده شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک اضافه شدن تیکت برای مدیر: این پیام بعد از اضافه شدن تیکت جدید توسط کاربر، برای مدیر بصورت خودکار ارسال می شود. مانند: {0} عزیز سلام؛ یک تیکت در اپلیکیشن ایجاد شد.
- شناسه قالب ارسال پیامک پاسخ به تیکت برای مدیر: این پیام بعد از پاسخ به تیکت توسط کاربر، برای مدیر بصورت خودکار ارسال می شود. مانند: {0} عزیز سلام؛ یک تیکت در اپلیکیشن پاسخ داده شد.
- شماره مدیر جهت ارسال پیامک بعد از تیکت: پیام های مدیر به این شماره ارسال می شود.
ارسال از طریق URL
این گزینه برای ارسال پیامک خیلی مناسب نیست زیرا برای شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته باشند نمی تواند ارسالی انجام دهد و لذا بهتر است از دو گزینه قبلی استفاده کنید.
برای استفاده از این روش ابتدا در هر پنل پیامکی که دارید باید لینک ارسال از طریق URL را پیدا کنید که معمولا ساختار مشابهی دارند. ما در اینجا یک مورد را توضیح می دهیم
https://panel.mediapayamak.com/SMSInOutBox/SendSms?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=FROM&to={to}&text={userName}
همانطور که مشخص است باید نام کاربری و پسورد خود را در جای مشخص شده قرار دهید. گزینه FROM شماره ای است که پنل پیامک در اختیار شما برای ارسال ها قرار داده است. گزینه to شماره ای است که باید پیامک برای آن ارسال شود و شما باید فقط جلوی مساوی عبارت {to} را قرار دهید. در قسمت text متن مورد نظر پیامک را بنویسید. در صورت نیاز می توانید از عبارت {userName} در متن استفاده کنید.