در حال بارگذاری

گوگل همگام سازی خودکار رمز عبور را از طریق Password Manager اجرا می کند

رمز عبور، نوعی اعتبار دیجیتالی است که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به وارد کردن رمز، به برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها وارد شوید. حالا کاربران کروم می‌توانند راحت‌تر از این قابلیت استفاده کنند.

شما می‌توانید کلیدهای عبور خود را در Google Password Manager (مدیر رمز عبور گوگل) ذخیره کنید. این ابزار در مرورگر کروم روی ویندوز، مک، و لینوکس موجود است و به‌طور خودکار کلیدهای عبور را بین تمام دستگاه‌هایی که وارد سیستم شده‌اید همگام‌سازی می‌کند. در اندروید هم این قابلیت به‌طور خودکار فعال است، و به زودی برای iOS نیز ارائه می‌شود. در ChromeOS، همگام‌سازی کلیدهای عبور فعلاً در حالت بتا قرار دارد.

 

برای افزایش امنیت، گوگل پین را به Password Manager اضافه کرده است. وقتی می‌خواهید در یک دستگاه جدید از کلیدهای عبور استفاده کنید، باید پین یا کد قفل صفحه دستگاه اندروید خود را وارد کنید. شما می‌توانید یک پین 6 رقمی تعیین کنید یا یک پین طولانی‌تر شامل حروف و اعداد انتخاب کنید.

 

Chirag Desai، مدیر محصول Chrome در یک پست وبلاگ می نویسد: «این عوامل بازیابی به شما امکان می دهند به طور ایمن به رمزهای عبور ذخیره شده خود دسترسی داشته باشید و کلیدهای جدید را در رایانه ها و دستگاه های Android خود همگام کنید.

استفاده از رمز عبور در حال افزایش است. طبق اعلام FIDO Alliance، سازمان صنعتی که استانداردهای احراز هویت را توسعه می‌دهد، 53 درصد از مردم حداقل در یکی از حساب‌های خود کلیدهای عبور را فعال کرده‌اند و اکنون 20 درصد از 100 وب‌سایت برتر جهان از کلیدهای عبور پشتیبانی می‌کنند.

در سال 2023، گوگل کلیدهای عبور را به روش پیش فرض ورود به سیستم برای همه کاربران تبدیل کرد.

اخیراً، این شرکت پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، پشتیبانی از کلید عبور را به برنامه حفاظت پیشرفته خود،

که برای افرادی مانند سیاستمداران و نامزدها که در معرض خطر حملات هدفمند قرار دارند، اضافه کرده است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.