در حال بارگذاری

انتقال تاریخچه چت واتس‌اپ راحت‌تر از همیشه!

 

اطلاعات نسخه‌ی آزمایشی واتساپ نشان می‌دهد انتقال آسان تاریخچه‌های چت‌ها ازطریق اسکن کد QR، به‌زودی دردسترس کاربران این پیام‌رسان قرار خواهد گرفت.

انتقال پیام‌ها و پیوست‌های بزرگ واتس‌اپ بین تلفن‌های دارای سیستم عامل مشابه به زودی بسیار آسان‌تر خواهد شد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، از یک ویژگی جدید انتقال چت رونمایی کرده است که فرآیند انتقال داده‌ها را ساده و کارآمد می‌کند.

با استفاده از این ویژگی جدید، کاربران می‌توانند به راحتی با اسکن یک کد QR که در تلفن قدیمی نشان داده می‌شود، داده‌های خود را به تلفن جدید منتقل کنند. این روش نیاز به پشتیبان‌گیری ابری را حذف می‌کند و انتقال مستقیم بین دو دستگاه را امکان‌پذیر می‌سازد.

در اعلامیه واتس‌اپ درباره این ویژگی جدید (انتقال تاریخچه چت واتس‌اپ)  آمده است که داده‌ها تنها بین دو دستگاه شما به اشتراک گذاشته می‌شوند و در حین انتقال کاملاً رمزگذاری می‌شوند. این رمزگذاری انتها به انتها (End-to-End Encryption) اطمینان می‌دهد که داده‌های شما در طول فرآیند انتقال امن باقی می‌مانند.

 

انتقال تاریخچه چت واتس‌اپ راحت‌تر از همیشه!

 

الی هتریک، سخنگوی واتس‌اپ، جزئیات بیشتری در مورد ویژگی جدید انتقال پیام‌ها ارائه داده است.

این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که انتقال داده‌ها به عنوان بخشی از فرآیند راه‌اندازی دستگاه جدید انجام شود.

فرآیند جدید این امکان را دارد که بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از جایگزین موجود مبتنی بر ابر باشد، که شامل پشتیبان‌گیری از تاریخچه چت‌های شما در iCloud یا Google Drive و سپس دانلود آن در دستگاه جدید است.

این ویژگی فقط بین دستگاه هایی که سیستم عامل مشابهی دارند کار می کند، بنابراین اندروید به اندروید یا iOS به iOS.

اگر به دنبال انتقال تاریخچه چت بین این دو هستید، بسته به جهتی که داده های خود را جابجا می کنید، روند کمی متفاوت است.

در اینجا صفحه راهنمای واتس اپ برای انتقال از آیفون به اندروید و صفحه اندروید به آیفون در اینجا آمده است.

به گفته هتریک، این ویژگی در روزهای آینده در سطح جهانی عرضه خواهد شد. WABetaInfo قبلاً متوجه شده بود که به آرامی در حال عرضه به آزمایش‌کنندگان بتا در اندروید و iOS است.

پس از در دسترس بودن، می‌توانید با رفتن به تنظیمات، چت‌ها و انتخاب «انتقال گپ» در دستگاه قدیمی خود به این ویژگی دسترسی پیدا کنید.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.