در حال بارگذاری

چگونه اپلیکیشن اندروید خود را در گوگل پلی منتشر کنیم؟

گوگل پلی یکی از بزرگترین بازارهای اپلیکیشن موبایل در جهان محسوب می‌شود. در حالی که اپل یک اکوسیستم بسته و کنترل‌شده دارد، گوگل درهای خود را به روی چندین فروشگاه برنامه، تولیدکنندگان سخت‌افزار، چارچوب‌های توسعه اپلیکیشن موبایل و موارد دیگر باز کرده است.

این رویکرد به گوگل امکان داده تا بازاری وسیع با میلیون‌ها برنامه در فروشگاه‌های اپلیکیشن رسمی و غیررسمی خود ایجاد کند. اگر قصد ورود به بازار اپلیکیشن‌های اندروید را دارید، باید با یک برنامه و استراتژی قوی اقدام کنید. این کار به اپلیکیشن شما کمک می‌کند تا در میان انبوه برنامه‌ها دیده شود و گم نشود.

انتشار اپلیکیشن توسط تیم اپتو

 

در مقاله امروز اپتو، راهنمای مختصر اما مفیدی برای ساخت برنامه‌های اندروید برای فروشگاه Google Play به شما ارائه می‌دهیم.

تا انتها با ما همراه باشید و یاد بگیرید که چگونه می توانید برنامه خود را راه اندازی کنید و پایگاه عظیم کاربران اندروید را هدف قرار دهید.

آمار گوگل پلی: چشم‌اندازی جامع از بازار اپلیکیشن‌های اندروی

آیا توسعه اپلیکیشن اندروید سودآور است؟  کسب‌وکارها همچنان روی برنامه‌های اندروید سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ اپلیکیشن‌های اندروید می‌توانند درآمدزایی کنند؟

چگونه اپلیکیشن اندروید خود را در گوگل پلی منتشر کنیم؟

اگر این سوالات ذهن شما را مشغول کرده‌اند، در جای درستی هستید. پیش از ورود به دنیای توسعه اپلیکیشن اندروید، بیایید ابتدا نگاهی به بازار اندروید و گوگل پلی بیندازیم و برخی از ارقام و آمارها را بررسی کنیم تا دید کلی از وضعیت این حوزه به دست آوریم.

طبق گزارش AppBrain، در حال حاضر حدود 2.2 میلیون برنامه (2,281,098) در فروشگاه Google Play وجود دارد. در مقایسه، اپ استور اپل دارای 1.8 میلیون برنامه است. این آمار نشان می‌دهد که گوگل پلی استور یک بازار اپلیکیشن بزرگتر و گسترده‌تر است.

طبق آمار Statista، حدود 52000 برنامه جدید در فوریه 2024 به Google Play اضافه شد.

در حالی که طی سال ها و ماه ها این اعداد کاهش یافته است، تقاضا برای برنامه های اندروید همیشه سبز بوده و اکوسیستم به طور مداوم در حال گسترش است.

در واقع سیستم عامل اندروید محبوب ترین و پرکاربردترین سیستم عامل است. سهم بازار سیستم عامل حدود 41.61 درصد و سهم جمعیت 48.22 درصد است. بنابراین، حدود 3.9 میلیارد کاربر تلفن هوشمند اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد.

این جامعه عظیم کاربران به شکل قابل توجهی به درآمد حاصل از Google Play و اکوسیستم اندروید کمک می‌کند.

در سال 2022، مصرف‌کنندگان حدود 42.3 میلیارد دلار برای بازی‌ها و برنامه‌های Google Play هزینه کردند. در سال 2023، این میزان از 50 میلیارد دلار عبور کرد و انتظار می‌رود که امسال نیز به روند افزایشی خود ادامه دهد.

  • مرحله 1: تحقیق خود را انجام دهید

وقتی اهداف خود را به‌وضوح مشخص کنید، مسیر پیش‌ روی شما شفاف‌ تر و رسیدن به هدفتان آسان‌تر می‌شود. برای شروع، با تحقیق جامع درباره بازار اپلیکیشن‌های موبایل و شناخت مخاطبان هدف خود، می‌توانید پایه‌ای محکم برای پروژه‌تان بسازید. در این مرحله، باید به دنبال پاسخ برای سوالات زیر باشید:

  • هدف و مأموریت اصلی اپلیکیشن شما چیست؟
  • برنامه شما چه تفاوت‌هایی با محصولات موجود در بازار دارد؟
  • مخاطب هدف شما چه کسانی هستند و چگونه می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند و چه درس‌هایی می‌توانید از آن‌ها بگیرید؟
  • چه نوع اپلیکیشنی می‌خواهید ایجاد کنید؟
  • کدام ویژگی‌ها و امکانات را قصد دارید در اپلیکیشن خود ادغام کنید؟
  • چه منابعی برای توسعه اپلیکیشن خود نیاز دارید؟
  • چه مقدار بودجه و زمانی را می‌توانید برای این پروژه اختصاص دهید؟
  • اپلیکیشن شما چگونه درآمدزایی و رشد خواهد کرد؟
  • آیا نیاز به مجوزهای خاصی برای اجرای برنامه خود دارید؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا قبل از شروع توسعه، یک برنامه دقیق و هدفمند برای اپلیکیشن خود ترسیم کنید.

  • مرحله 2: ساخت اپلیکیشن 

این که از چه راهی به ساخت اپلیکیشن بپردازید بسته به زمان،هزینه و انرژی که قرار است صرف کنید، متفاوت است.

  1. یکی از روش های ساخت اپ یادگیری زبان‌های برنامه نویسی است. این روش علاوه بر مزیت‌هایی که دارد از جمله یادگیری یک دانش جدید و کسب تجربه نیاز به زمان و انرژی زیاد و همینطور علاقه به دنیای برنامه نویسی دارد.
  2. در روش دوم شما میتوانید تمام نیازها و انتظارات خود از یک اپ را در اختیار یک شرکت برنامه نویسی قرار دهید تا آنها ساخت اپلیکیشن اختصاصی، دقیقا متناسب با نیاز شما را شروع کنند. این روش نسبت به روش قبلی زمان کمتری نیاز دارد ولی همچنان زمان‌بر است و هزینه‌ی زیادی در بر خواهد داشت.
  3. و اما روش سوم استفاده از اپلیکیشن ساز هاست. این پلتفرم‌ها به شما این امکان را میدهند تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و صرف انرژی زیاد، در کوتاه ترین زمان برای خود اپ بسازید.

اپتو یک اپلیکیشن ساز آنلاین است که فعالیت خود را از سال 1394 شروع کرده و شما به کمک آن می توانید بدون دانش برنامه نویسی، اپلیکیشن موردنظرتان را در کمترین زمان ممکن بسازید و تجربه ای آسان در ساخت اپلیکیشن حرفه ای را تجربه کنید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.