در حال بارگذاری

Google Lens حالا می‌تواند سؤالات شما درباره ویدیوها را پاسخ دهد.

 

گوگل اپلیکیشن جستجوی بصری خود، لنز، را ارتقا داده و قابلیت پاسخگویی به سؤالات در زمان واقعی را به آن افزوده است. حالا کاربران انگلیسی زبان اندروید و iOS می‌توانند با استفاده از لنز، ویدیو ضبط کنند و درباره اشیاء موجود در ویدیو سوال بپرسند.

لو وانگ، مدیر محصول لنز، اعلام کرد که این قابلیت از مدل هوش مصنوعی جمینی استفاده می‌کند که توانایی درک ویدیو و سوالات مرتبط را دارد.

به عنوان مثال، اگر بخواهید درباره یک نوع ماهی اطلاعات بگیرید، لنز توضیحاتی ارائه می‌کند که مثلاً چرا ماهی‌ها به صورت دایره‌ای شنا می‌کنند و همچنین منابع و اطلاعات بیشتر در اختیار شما می‌گذارد.

برای استفاده از این ویژگی جدید، باید در بخش “Search Labs” اپلیکیشن گوگل ثبت‌نام کنید و گزینه‌های آزمایشی مانند “AI Overviews” را فعال کنید. با نگه داشتن دکمه شاتر گوشی، حالت فیلم‌برداری لنز فعال می‌شود و می‌توانید در حین فیلم‌برداری سوال بپرسید و پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را دریافت کنید.

 

قابلیت جدید گوگل لنز

وانگ توضیح می‌دهد که لنز با استفاده از هوش مصنوعی، فریم‌های جالب و مرتبط با سوالات شما را از ویدیو پیدا می‌کند و با استفاده از AI Overviews به آن‌ها پاسخ می‌دهد. هدف این است که به افراد کمک کند به راحتی سوالات خود را بپرسند و کنجکاوی‌شان را برطرف کنند.

این قابلیت مشابه ویژگی‌ای است که Meta برای عینک‌های AR خود ارائه داده است و به کاربران اجازه می‌دهد درباره محیط اطرافشان سوال بپرسند. همچنین، OpenAI قابلیتی را معرفی کرده که به ابزار صوتی پیشرفته اجازه می‌دهد ویدیوها را درک کند و پاسخ‌های مرتبط ارائه دهد.

لنز گوگل با این که در زمان واقعی کار نمی‌کند، اما نسبت به رقبا عملکرد خوبی دارد. علاوه بر تجزیه و تحلیل ویدیو، لنز حالا می‌تواند تصاویر و متن را همزمان جستجو کند. کاربران می‌توانند با استفاده از دوربین گوشی سوالات خود را به صورت صوتی مطرح کنند.

لنز همچنین قابلیت‌های جدیدی در زمینه خرید آنلاین اضافه کرده است. اکنون، با شناسایی یک محصول، اطلاعاتی مانند قیمت، تخفیف‌ها، برند و نظرات کاربران نمایش داده می‌شود. این ویژگی در حال حاضر به محصولات خاص و برخی کشورها محدود است.

 

قابلیت جدید گوگل لنز

 

وانگ گفت: فرض کنید یک کوله‌پشتی دیدید و از آن خوشتان آمد. می‌توانید از قابلیت جدید گوگل لنز برای شناسایی آن محصول استفاده کنید و فوراً به جزئیاتی دسترسی پیدا کنید که ممکن است کنجکاو آنها باشید.

یک جزء تبلیغاتی نیز در این مورد وجود دارد. گوگل می‌گوید صفحه نتایج محصولات شناسایی‌شده توسط لنز نیز آگهی‌های خرید «مرتبط» را با گزینه‌ها و قیمت‌ها نشان می‌دهد.

چرا تبلیغات را به لنز اضافه کنیم؟ از آنجایی که تقریباً 4 میلیارد جستجوی لنز در هر ماه به خرید مربوط می‌شود، این یک فرصت بزرگ برای یک غول فناوری است که تبلیغات رگ حیاتی آن است.

از دست دادن چنین فرصتی می‌تواند بسیار زیان‌آور باشد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.