در حال بارگذاری

حریم خصوصی برنامه

iOS 15.2 بتا ویژگی گزارش دادن حریم خصوصی برنامه را اضافه کرد تا نشان دهد چه داده هایی توسط برنامه ها جمع آوری میشود

دو روز پس از اینکه اپل شروع به عرضه iOS 15.1 برای همه کاربران کرد، اولین نسخه iOS 15.2 beta هم منتشر شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با به‌روزرسانی این اپلیکیشن ارائه شد، ویژگی گزارش دادن حریم خصوصی برنامه (App Privacy Report) در تنظیمات است.

طراحی اپلیکیشن موبایل بدون کدنویسی

اپل ویژگی جدید App Privacy Report را در ماه ژوئن در جریان سخنرانی WWDC21 معرفی کرد. همچنین انتظار می رفت که در ماه سپتامبر در کنار iOS 15 راه اندازی شود، اما به تعویق افتاد.

در حالی که اپل SharePlay و برخی از ویژگی های دیگر را همراه با iOS 15.1 به یازار عرضه کرد، اما به نظر می رسید در نسخه جدید یعنی iOS 15.2 روی یک سوال مهم دیگر تمرکز دارد: حریم خصوصی.

پس از اینکه در نسخه iOS 14.5 امکان ردیابی برنامه ها معرفی شد، که اپلیکیشن ها را مجبور می‌کرد قبل از ردیابی در برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها و وب اپ ها، از کاربران اجازه بگیرند، App Privacy Report را معرفی کرد که بیشتر در زمینه حریم خصوصی فعالیت کند.

توضیح اپل درباره ی ویژگی گزارش حریم خصوصی برنامه:

بخشی در تنظیمات است که به شما این امکان را می‌دهد که ببینید برنامه‌ها در طول هفت روز گذشته چقدر به موقعیت مکانی، عکس‌ها، دوربین، میکروفون و مخاطبین شما دسترسی داشته‌اند. همچنین به شما نشان می‌دهد که کدام برنامه‌ها با دامنه‌های دیگر تماس گرفته‌اند و اخیراً چقدر با آنها تماس گرفته‌اند.

حریم خصوصی

ویژگی App Privacy Report:

در iOS 15.2 Beta و iPadOS 15.2 Beta ، این ویژگی در تنظیمات و در یک رابط کاربری جدید به نام App Privacy Report ارائه شده است. این یک فرصت عالی برای بررسی حسگرها، داده ها و اینترنت مورد استفاده برنامه های شما است.
همانطور که در مورد iOS 15.2 beta 1 بیشتر می آموزیم، مطمئن خواهیم شد که شما را در مورد همه ویژگی های جدید به روز می کنیم. آیا مشتاقانه منتظر هستید تا ویژگی App Privacy Report را امتحان کنید؟ نظرات خود را به ما بگویید.

حریم خصوصی برنامه

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.