نوبت دهی

ماژول نوبت دهی مناسب برای تمام مشاغلی که برای مراجعه نیاز به
دریافت نوبت دارند

آموزش ماژول نوبت دهی
نوبت دهی

ویژگی‌های ماژول نوبت دهی

از ویژگی های مهم ماژول نوبت دهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- ثبت نوبت از طریق اپلیکیشن
- امکان ثبت و لغو نوبت توسط مدیر در پنل مدیریت
- تعیین روزهای قابل رزرو توسط مدیر
- تشخیص تعطیلات رسمی
- ارسال پیام یادآوری نوبت
- امکان پرداخت وجه برای دریافت نوبت
- درگاه پرداخت اختصاصی

در این قسمت لیست نوبت های رزرو شده‌ نمایش داده می شود. از قسمت “روز جهت نمایش رزروها” می تواند تاریخ را تغییر دهید و رزروهای آن روز را ببینید. لیست نمایش داده شده موارد متعددی را دارد به عنوان مثال اگر لازم داشته باشید که نوبتی را لغو کنید از گزینه “کنسل کردن نوبت” موجود در لیست استفاده کنید.

در این لیست اطلاعات دیگری مانند تاریخ و ساعت رزرو شده، اطلاعات کاربر باتوجه به تنظیماتی که در ماژول حساب کاربری انجام داده اید مانند ایمیل و شماره موبایل نمایش داده می شود. همچنین کد پیگیری، وضعیت پرداخت و نحوی رزرو نمایش داده می شود.

ضمنا می توانید کاربر را بر اساس ایمیل یا شماره موبایل یا کد رهگیری نیز جستجو کنید.

اگر لازم دارید نوبتی را از طریق پنل مدیریت برای مشتری خود ثبت کنید کافیست در سطر مربوط به همان ساعت بر روی گزینه “رزرو نوبت” کلیک کنید و شماره یا ایمیل مشتری را وارد کنید.

آموزش ماژول نوبت دهی

آموزش ماژول نوبت دهی

آموزش ماژول نوبت دهی

  1. زمان برای هر نوبت به دقیقه: در اینجا مشخص می کنید که ساعات روز شما به قسمت های چند دقیقه ای تقسیم شوند. به عنوان مثلا شما در قسمت روز های هفته زمان هایی که امکان دریافت نوبت وجود دارد را از 8 صبح تا 1 بعد از ظهر تعریف کرده اید که یعنی 5 ساعت حال اگر زمان هر نوبت را 30 دقیقه تعریف کنید یعنی امکان دریافت 10 نوبت برای کاربران وجود دارد. نوبت ساعت 8 سپس نوبت ساعت 8:30 سپس نوبن ساعت 9، 9:30، 10، 10:30 و …
  2. نمایش مقدار روزهای قابل رزرو: کاربر شما تا چه زمانی می تواند نوبت دریافت کند. مثلا اگر گزینه دوماه فعال باشد بدین معنی است که کاربر نوبت های تا دوماه آینده را می تواند مشاهد و دریافت کند.
  3. مبلغ پرداختی برای دریافت نوبت: اگر میخواهید کاربر برای دریافت نوبت پیش پرداختی واریز کند مبلغ را به تومان وارد نمایید در غیر این صورت مقدار 0 را وارد کنید.
  4. شناسه محصول: در صورتی که بخواهید از درگاه کافه بازار یا مایکت برای پرداخت استفاده کنید باید شناسه محصول را از مارکت مورد نظر دریافت نمایید.
  5. فعال کردن تعطیلات رسمی: در صورت فعال بودن این گزینه، روزهایی که تعطیل رسمی هستند غیر قابل رزرو خواهند بود.
  6. فعال کردن یادآوری: در صورتی که تنظیمات ارسال ایمیل و یا پیامک در حساب کاربری را انجام داده باشید، یک روز قبل از نوبت رزرو شده به کاربر ایمیل یا پیامک ارسال خواهد شد. دقت کنید که برای ارسال ایمیل، باید ایمیل ارسال کننده را از حالت پیشفرض بردارید و از تنظیمات ایمیل خود استفاده کنید.
  7. شناسه قالب یا لینک ارسال پیامک یادآوری: آموزش در ماژول حساب کاربری وجود دارد.
  8. متن ایمیل یادآوری: در صورتی که در ماژول حساب کاربری تنظیمات اطلاعات کاربر را بر روی ایمیل قرار داده اید این بخش را پر کنید.

در این قسمت می توانید روزهای که قادر به کار هستید و کاربران می توانند نوبت رزرو کنند را تعیین نمایید.

اگر تیک گزینه “این روز غیر فعال باشد” را بزنید یعنی در این روز کسی نمی تواند نوبت رزرو کند.

ساعات کار را می توانید در دو نوبت وارد نمایید که ساعت شروع و ساعت پایان هر نوبت را باید از طریق گزینه موجود در پنل وارد نمایید. اگر بصورت یکسره امکان نوبت دهی دارید کافیست فقط نوبت اول را پر کنید. برای مثال اگر از 8 صبح تا 1 بعد از ظهر قادر به نوبت دهی هستید مانند تصویر زیر باید ساعت نوبت اول را روی 08:00 و 13:00 قرار دهید و اگر دوباره از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب امکان نوبت دهی دارید ساعت را روی 16:00 تا 21:00 قرار دهید.

ماژول نوبت دهی