در حال بارگذاری

تاثیر اپلیکیشن های موبایل بر کسب و کارهای کوچک

اپلیکیشن های موبایل با بهبود تعامل با مشتری از طریق ارتباط بلادرنگ و پشتیبانی زنده، کارایی کسب‌وکارهای کوچک را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.

آنها با تحلیل دقیق داده‌ها، بازاریابی هدفمند را فعال می‌کنند، هزینه‌های عملیاتی را از طریق کاهش سربار فروشگاه‌های فیزیکی به حداقل می‌رسانند و با بهبود حضور آنلاین و تقویت برندسازی، مزیت رقابتی را افزایش می‌دهند

تا به حال فکر کرده‌اید که چطور کسب ‌وکارها در هر جایی که می ‌روید حضور دارند؟

 این راز موفقیت، یک ابزار ساده اما قدرتمند است: یک اپلیکیشن موبایل!

در گذشته، کسب‌ وکارهای کوچک تنها می‌توانستند در یک منطقه جغرافیایی محدود فعالیت کنند و محصولات یا خدمات خود را در مقیاس کوچک ارائه دهند. اما امروز، با پیشرفت اینترنت و اپلیکیشن های موبایل، این محدودیت‌ها از بین رفته‌اند.

دیگر نیازی نیست کسب ‌وکارها به یک مکان خاص محدود شوند؛ با قدرت فناوری موبایل، حالا کسب ‌وکار شما می‌تواند به مرزهای جهانی دست پیدا کند و امکانات بی ‌پایانی را تجربه کند.

در گذشته، داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکارها یک قدم مهم بود. سایت‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بیشتر دیده شوند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

اما با پیشرفت فناوری، وب‌ سایت‌ها تنها بخشی از این مسیر بودند و راه را برای ابزار قدرتمندتری به نام اپلیکیشن های موبایل باز کردند.

قبل از اپلیکیشن‌های موبایل، کسب‌ وکارها بیشتر از طریق وب‌ سایت‌ها با مشتریان خود ارتباط داشتند. اما مشکل این بود که وب‌سایت‌ها نمی‌توانستند به‌خوبی حس وفاداری در مشتریان ایجاد کنند.

کسب‌وکارها با کمک وب‌سایت‌ها فروش داشتند، اما بیشتر این فروش‌ها یک‌ باره بودند.

با ورود اپلیکیشن‌های موبایل، کسب‌ وکارها توانستند ارتباط نزدیک ‌تری با مشتریان خود برقرار کنند و

تجربه بهتری ارائه دهند که باعث شد مشتریان به‌ صورت مداوم بازگردند.

طبق مقاله‌ای از Techjury، در سال 2020 کاربران موبایل به‌طور متوسط 40 اپلیکیشن روی گوشی خود نصب داشتند و پیش‌بینی می‌شد که این تعداد تا سال 2023 به 80 اپلیکیشن برسد.

این اپلیکیشن‌ها ابزاری هستند که مشتریان برای خرید محصولات و خدمات به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

همچنین، طبق آمار همان مقاله، افراد 83 درصد از زمان استفاده از موبایل خود را در اپلیکیشن‌ها می‌گذرانند و تنها 13 درصد از آن را به وب‌گردی اختصاص می‌دهند.

 

"تاثیر

اگر یک اپلیکیشن روی گوشی نصب شده باشد، مشتریان بیشتر به خرید از آن اپلیکیشن یا رزرو خدمات از طریق آن تمایل دارند تا اینکه به دنبال گزینه‌های مشابه در جاهای دیگر بگردند.

تغییرات در زندگی روزمره و وابستگی مشتریان به تلفن‌های همراه، تأثیر بزرگی بر کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک گذاشته است.

با دسترسی به فناوری موبایل و بازار جهانی، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند رشد کنند و فرصت‌های بیشتری برای اشتغال و توسعه ایجاد کنند.

مزایا و تأثیرات برنامه های موبایل برای مشاغل کوچک :

  • اپلیکیشن‌های موبایل راهی جدید و کارآمد برای کسب‌وکارهای کوچک ایجاد کرده‌اند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.یکی از بهترین مزایای این اپلیکیشن‌ها، خودکار بودن بسیاری از فرآیندهاست.

    به عنوان مثال، کسب‌وکارها می‌توانند از طریق اپلیکیشن، به‌صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط باشند. یک نمونه رایج از این ارتباط، پشتیبانی زنده است که در آن مشتری می‌تواند به‌راحتی با نماینده پشتیبانی صحبت کرده و پاسخ مشکلات خود را دریافت کند.

  • یکی دیگر از جنبه های برنامه های تلفن همراه که برای مشاغل کوچک بسیار مفید است، امکان ارسال اعلان ها (نوتیفیکیشن)  است. این نوتیفیکیشن ها نه تنها محصولات را معرفی می‌کنند، بلکه به‌روزرسانی‌هایی را برای محصولات و خدمات خریداری شده ارسال می‌کنند.
    این باعث ایجاد حس رضایت در بین مشتریان می شود، در حالی که مشاغل می توانند از این نوع اعلان ها برای جلب اعتماد و افزایش تعامل مشتری استفاده کنند.

اپلیکیشن ساز های آنلاین

برای ساخت اپلیکیشن، دیگر نیازی به صرف هزینه‌های کلان و سرمایه‌گذاری‌های سنگین نیست، به‌ ویژه اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید. امروزه، با استفاده از اپلیکیشن‌سازهای آنلاین، می‌توانید به‌راحتی و با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه اپلیکیشن خود را بسازید.

این ابزارهای آنلاین به شما این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به تخصص فنی یا دانش برنامه‌نویسی، اپلیکیشنی حرفه‌ای و کارآمد برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

اپتو یک اپلیکیشن ساز آنلاین است که فعالیت خود را از سال 1394 شروع کرده و شما به کمک آن می توانید

بدون دانش برنامه نویسی، اپلیکیشن موردنظرتان را در کمترین زمان ممکن بسازید و تجربه ای آسان در ساخت اپلیکیشن حرفه ای را تجربه کنید.

امکان ساخت صفحاتی چون فروشگاه فایل و ویدیو، فروشگاه محصولات فیزیکی، ارسال آگهی، نوبت دهی، آزمون ساز،

پرداخت درون برنامه‌ای، پشتیبانی از وردپرس و فروشگاه ساز ووکامرس، کانال آپارات، ارسال نوتیفیکیشن،

ساخت اپلیکیشن موزیک و پادکست و امکانات دیگر جهت ساخت اپلیکیشن با موضوعات مختلف در سه پلتفرم Android و iOS و PWA در اپ ساز اپتو برای شما مهیاست.

ساخت، تست و پشتیبانی اپ پیش از نیاز به پرداخت هزینه از جمله ویژگی های اپتو است که آن را از سایر اپ سازها متمایز می کند.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.