در حال بارگذاری

متا از تشخیص چهره برای مبارزه با کلاهبرداری‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند.

مالک فیسبوک، اعلام کرده که برای مقابله با تبلیغات جعلی و کلاهبرداری از تصاویر افراد مشهور، تست‌های تشخیص چهره را گسترش می‌دهد.

به گفته معاون محتوای متا، مونیکا بیکرت، این سیستم‌های خودکار با کمک یادگیری ماشین، تبلیغات را بررسی می‌کنند و شناسایی تبلیغات جعلی را آسان‌تر می‌کنند تا کلاهبرداران نتوانند به راحتی کاربران فیسبوک و اینستاگرام را فریب دهند.

کلاهبرداران اغلب با استفاده از تصاویر افراد مشهور، سعی می‌کنند کاربران را به تبلیغاتی جذب کنند که به سایت‌های جعلی منتهی می‌شود. در این سایت‌ها از کاربران خواسته می‌شود اطلاعات شخصی‌شان را به اشتراک بگذارند یا پول پرداخت کنند. این روش که به آن «طعمه» می‌گویند، قوانین ما را نقض می‌کند و به کاربران ما آسیب می‌زند.

به نظر می‌رسد این آزمایش‌ها از تشخیص چهره برای بررسی تبلیغاتی که ممکن است مشکوک باشند، استفاده می‌کنند. اگر تبلیغ حاوی تصویر یک شخصیت عمومی باشد، سیستم متا آن را بیشتر بررسی می‌کند تا از کلاهبرداری‌های «طعمه‌ای» جلوگیری کند.

 

متا از تشخیص چهره برای مبارزه با کلاهبرداری‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند.

 

بیکرت نوشت: «ما از تشخیص چهره استفاده می‌کنیم تا چهره‌های موجود در تبلیغات را با عکس‌های پروفایل فیسبوک و اینستاگرام مقایسه کنیم. اگر تشخیص دهیم که تبلیغ یک کلاهبرداری است، آن را مسدود می‌کنیم.»

متا اعلام کرده که این ویژگی فقط برای مقابله با تبلیغات کلاهبرداری استفاده می‌شود. تمام داده‌های چهره پس از مقایسه حذف می‌شوند و برای هیچ هدف دیگری استفاده نخواهد شد.

این شرکت اعلام کرد که آزمایش‌های اولیه این روش با گروه کوچکی از افراد مشهور، نتایج خوبی در شناسایی سریع‌تر و کارآمدتر تبلیغات کلاهبرداری داشته است.

متا همچنین به TechCrunch گفت که استفاده از تشخیص چهره برای شناسایی تبلیغات کلاهبرداری عمیق، که در آن تصاویر افراد مشهور با کمک هوش مصنوعی ساخته می‌شود، مؤثر به نظر می‌رسد.

این شبکه اجتماعی مدت‌هاست متهم شده که جلوی کلاهبردارانی را نمی‌گیرد که با استفاده از چهره افراد مشهور در تبلیغات، کاربران را به سرمایه‌گذاری‌های مشکوک، مخصوصاً در حوزه رمزنگاری، ترغیب می‌کنند.

حالا متا در تلاش است از تشخیص چهره برای مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها استفاده کند، در حالی که هم‌زمان داده‌های کاربران را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تجاری خود نیز جمع‌آوری می‌کند.

متا اعلام کرده که در هفته‌های آینده، به تعداد بیشتری از چهره‌های عمومی که ممکن است قربانی کلاهبرداری شوند،

اعلان‌هایی درون برنامه‌ای ارسال می‌کند تا مطلع شوند در سیستم ثبت‌نام شده‌اند. بیکرت گفت: “شخصیت‌های عمومی که در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند هر زمان خواستند از طریق مرکز حساب خود، انصراف دهند.”

متا در حال آزمایش استفاده از تشخیص چهره برای شناسایی حساب‌های جعلی است که تلاش می‌کنند هویت افراد مشهور را جعل کنند. در این روش، تصاویر پروفایل حساب‌های مشکوک با عکس‌های فیسبوک و اینستاگرام افراد مشهور مقایسه می‌شود. بیکرت اضافه کرد: “امیدواریم به‌زودی این روش و سایر راهکارهای جدید را آزمایش کنیم.”

سلفی های ویدیویی به همراه هوش مصنوعی برای باز کردن قفل حساب

متا اعلام کرده که در حال آزمایش استفاده از تشخیص چهره روی ویدیوهای سلفی است تا کاربرانی که حسابشان توسط کلاهبرداران قفل شده را سریع‌تر بازیابی کنند.

به نظر می‌رسد متا می‌خواهد با استفاده از فناوری تشخیص چهره، تأیید هویت کاربران را راحت‌تر کند. این روش سریع‌تر و آسان‌تر از آپلود تصویر شناسنامه یا مدارک رسمی برای بازیابی دسترسی به حساب است.

بیکرت گفت: «تأیید هویت با سلفی ویدیویی، گزینه‌ای سریع و ساده برای بازیابی حساب است و تنها یک دقیقه طول می‌کشد. این روش تأیید هویت از روش‌های سنتی سخت‌تر خواهد بود، زیرا هکرها نمی‌توانند به راحتی از آن سوء استفاده کنند.»

متا در حال آزمایش روشی است که کاربر باید یک سلفی ویدیویی آپلود کند. این ویدیو با استفاده از فناوری تشخیص چهره بررسی می‌شود تا با عکس‌های پروفایل حسابی که کاربر می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند، مقایسه شود.

متا می‌گوید این روش شبیه تأیید هویت Face ID در آیفون است. وقتی کاربر یک سلفی ویدیویی آپلود می‌کند، این ویدیو رمزگذاری و به‌طور ایمن ذخیره می‌شود. این ویدیو هرگز برای دیگران در فیس‌بوک یا اینستاگرام قابل مشاهده نخواهد بود. همچنین، متا تمام داده‌های چهره‌ای را که پس از مقایسه ایجاد می‌شود، بلافاصله حذف می‌کند.

متا ممکن است از کاربران بخواهد تا برای تأیید هویت خود یک سلفی ویدیویی آپلود کنند. این کار می‌تواند به متا کمک کند تا خدمات خود را در زمینه هویت دیجیتال گسترش دهد، به شرطی که تعداد کافی از کاربران این اقدام را انجام دهند.

در حال حاضر هیچ آزمایشی در بریتانیا یا اتحادیه اروپا انجام نشده است

در حال حاضر، متا هیچ آزمایشی از سیستم‌های تشخیص چهره در بریتانیا یا اتحادیه اروپا انجام نمی‌دهد. این شرکت تأکید کرده که قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این مناطق وجود دارد که نیاز به رضایت صریح کاربران برای استفاده از داده‌های بیومتریک دارد.

اندرو دیوی، سخنگوی متا، به تک‌کرانچ گفت که این شرکت با تنظیم‌کننده‌ها و کارشناسان بریتانیا در حال همکاری است. او افزود که متا به دنبال نظرات کارشناسان است تا بتواند ویژگی‌های خود را بهبود بخشد.

استفاده از تشخیص چهره برای امنیت ممکن است برای برخی افراد قابل قبول باشد و متا می‌تواند تحت قوانین حفاظت از داده‌ها این کار را انجام دهد. اما استفاده از داده‌های افراد برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تجاری موضوع متفاوتی است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.