در حال بارگذاری

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی است که از طریق ساخت زیرمجموعه ای از فروشنده ها به وجود می آید و کارخانه ها بدون واسطه و بدون نیاز به تبلیغات با هزینه زیاد محصول خود را فروخته و کسب درآمد می کنند. مهم ترین مسئله در بازاریابی شبکه ای، رضایت مشتری از محصول با کیفیت خوب است. در این روش بازاریابی به دو طریق سوددهی و کسب درآمد انجام می شود :

1. سوددهی تک سطحی یا انفرادی که در آن ، بازاریاب به واسطه ی فروش محصولات خود کارمزد دریافت می کند

  1. سوددهی چند سطحی که در آن بازاریاب علاوه بر کمیسیون فروش شخصی ، از طریق فروش محصولات افراد زیرمجموعه درآمد کسب می کند. در این روش هر چقدر زیر مجموعه های فعال تری داشته باشید و فروش های بیشتری را بتوانند انجام دهند به نفع شماست.

لازمه موفقیت در شبکه های بازاریابی  داشتن مهارت در برقراری ارتباط با دیگران و حفظ آن است.

بازاریابی شبکه ای

مزایای بازاریابی شبکه ای

داشتن سرمایه کم :

در بسیاری از شرکت‌ها شرط ورود استفاده از محصولات است که با پرداخت مبلغ نه چندان هم به گروه بازاریابی می پیوندید و هم از محصول استفاده می کنید .

به تخصص و تجربه خاصی نیاز نیست :

بازاریاب نیاز به تخصص خاصی ندارد حتی شما در این روش بازاریابی مهارتی هم یاد خواهید گرفت.

بدون ریسک است :

شما در عین استفاده از محصول شرکت سود هم دریافت می کنید و هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت.

کسب درآمد چندگانه :

چون در این کار افراد به صورت پورسانتی مزد دریافت می کنند و به زمان و ساعت خاصی در روز برای کار نیازی نیست بنابراین بسیاری از افراد به عنوان شغل دوم استفاده می کنند.

آشنایی با افراد جدید :

در یک تیم با افراد زیادی آشنا خواهید شد که در مسیر زندگی به شما کمک خواهند کرد .

تفاوت بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی

تفاوت بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی در این است که در شرکت های هرمی هیچ محصولی فروخته نمی شود اعضای تیم با وارد عضو جدید کمیسیون دریافت می کنند و پول های مشتریان جمع خواهد شد و با آن سرمایه هیچ کاری انجام نمی شود. این شرکت ها سریعاً هم از هم فرو می پاشد چون فقط عده ای که در بالای هرم هستند پول دریافت می کنند و افراد زیر مجموعه پول خود را از دست می دهند . حال آنکه در شرکت های بازاریابی شبکه ای هر بازاریاب ابتدا باید محصول مورد نظر را بفروشد و در مراحل بعدی بازاریاب جدید معرفی کند و بابت آن کمیسیون دریافت کند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.