در حال بارگذاری

جلوگیری از باز شدن ناخواسته لینک‌ها در اپلیکیشن‌های اندروید

 

با راهکاری ساده از باز شدن لینک‌ها در خارج از مرورگر جلوگیری کنید.

بسیاری از کاربران تجربه کرده‌اند که وقتی در مرورگر یک صفحه را باز می‌کنند، ممکن است به‌طور خودکار به یک برنامه‌ی خارجی هدایت شوند. به‌عنوان مثال، اگر قصد دارید صفحه‌ی اینستاگرام یک شخص را در مرورگر باز کنید، ممکن است با کلیک روی لینک آن صفحه در گوگل، به‌جای اینکه محتوا در مرورگر نمایش داده شود، برنامه‌ی اینستاگرام به‌صورت خودکار باز شده و شما را به صفحه‌ی مورد نظر هدایت کند. این ویژگی باز شدن خودکار لینک‌ها در اندروید می‌تواند در برخی موارد، به‌ویژه زمانی که کاربران می‌خواهند محتوا را در مرورگر مشاهده کنند، آزاردهنده باشد.

یکی دیگر از مثال‌های رایج این مشکل در گوشی‌های سامسونگ اتفاق می‌افتد. کاربران وقتی می‌خواهند وارد صفحه‌ی رسمی Samsung Community شوند که مخصوص پرسش و پاسخ درباره‌ی مشکلات گوشی و تبلت است، با کلیک روی لینک مربوطه، به‌جای اینکه صفحه در مرورگر باز شود، مستقیماً وارد برنامه‌ی Samsung Members می‌شوند. این برنامه در برخی مناطق، از جمله ایران، در دسترس نیست و بنابراین کاربران را دچار سردرگمی می‌کند و آنها را از دسترسی به اطلاعات موردنظرشان بازمی‌دارد.

  • برای جلوگیری از باز شدن خودکار لینک‌ها در اندروید ابتدا وارد تنظیمات شوید و به بخش برنامه‌ها یا Apps بروید.
  • سپس برنامه‌ی مورد نظر خود مانند اینستاگرام یا هر برنامه‌ی دیگری را انتخاب کنید.
  • بعد از آن روی Set as default ضربه بزنید و در نهایت گزینه‌ی Open supported links را غیرفعال کنید.

جلوگیری از باز شدن ناخواسته لینک‌ها در اپلیکیشن‌های اندروید

جلوگیری از باز شدن خودکار لینک‌ها در اندروید مشابه با تغییر برنامه‌های پیش‌فرض یا حذف مجوز برنامه‌های غیرضروری است. این اقدامات جزو تنظیماتی هستند که کاربران اندروید باید به‌صورت دستی اعمال کنند تا تجربه‌ی کاربری روان‌تری داشته باشند.
این تنظیمات می‌تواند به کاربران کمک کند که هنگام کلیک بر روی لینک‌ها به جای برنامه‌های خارجی، محتوای مورد نظرشان را در مرورگر مشاهده کنند و از سردرگمی‌های احتمالی جلوگیری شود.

ناگفته نماند که برای برخی از کاربران، قابلیت باز شدن خودکار لینک‌ها ابزاری کاربردی است و نیاز دارند تا لینک مورد نظر در نرم‌افزار مربوطه باز شود؛ بنابراین براساس نیاز هر کاربر، خودش باید مشخص کند که قابلیت یادشده را برای کدام برنامه فعال یا غیرفعال کند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.