در حال بارگذاری

\مارک زاکربرگ و شورای هوش مصنوعی،تحول در اینستاگرام و فیسبوک

گروهی متشکل‌از چهار شخص برجسته به‌عنوان اعضای شورای هوش مصنوعی متا انتخاب شدند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، شورای جدیدی با تمرکز بر هوش مصنوعی برای اینستاگرام و سایر سرویس‌ها تشکیل داده است. این شورا به‌صورت دوره‌ای پیشنهادهایی درباره‌ی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها در اختیار تیم مدیریت متا قرار خواهد داد.

«گروه مشاوره‌ای متا» از چهار مدیر برجسته تشکیل می‌شود: پاتریک کالیسون (مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Stripe)، نت فریدمن (مدیرعامل سابق GitHub)، توبی لوتکه (مدیرعامل Shopify) و چارلی سانگهرست (سرمایه‌گذار و مدیر سابق مایکروسافت). بر اساس گزارش بلومبرگ، به این افراد هیچ حقوقی پرداخت نخواهد شد.

مارک زاکربرگ در یادداشتی داخلی که برای کارمندان متا ارسال کرد، گفت: «من عمیقا به این گروه از افراد و دستاوردهایشان در حوزه‌های خودشان احترام می‌گذارم و بابت اشتراک‌گذاری دیدگاه‌هایشان با متا در چنین زمان پراهمیتی، سپاس‌گزارم.»

متا دارای تیم هیئت‌مدیره‌ای متشکل از ۱۱ نفر است. تفاوت بزرگ گروه مشاوره‌ای متا با تیم هیئت‌مدیره در این است که سهام‌داران شرکت نقشی در انتخاب اعضای گروه مشاوره‌ای ندارند. متا اعلام کرده است: «این گروه مشاوره‌ای وظیفه دارد بینش و توصیه‌هایی درباره‌ی پیشرفت‌های تکنولوژیک، نوآوری و فرصت‌های رشد استراتژیک ارائه دهد.»

 

مارک زاکربرگ و شورای هوش مصنوعی،تحول در اینستاگرام و فیسبوک

 

گروه مشاوره‌ای جدید در حالی تشکیل می‌شود که متا به‌شدت روی هوش مصنوعی متمرکز شده است و قصد دارد بخشی از درآمد این صنعت پررونق را به خودش اختصاص دهد. زاکربرگ تأیید کرده است که هزینه‌کرد متا روی هوش مصنوعی افزایش پیدا خواهد کرد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.