در حال بارگذاری

هوش مصنوعی گوگل راهی جدید برای تقویت مکالمه انگلیسی

گوگل در حال آزمایش یک قابلیت جدید است که به هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک مربی مکالمه عمل کند.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از تلفن هوشمند خود به زبان انگلیسی با یک ربات هوش مصنوعی صحبت کرده و مکالمه تمرین کنند. Google این تجربه تمرین صحبت کردن را برای اولین بار در اکتبر 2023 معرفی کرد. در ابتدا، این قابلیت فقط بازخورد جملات گفتاری کاربران را ارائه می‌کرد. اما اکنون، کاربران می‌توانند مکالمات پیوسته‌ای را به زبان مورد نظر خود، با کمک این ربات هوش مصنوعی، تمرین کنند.

TechCrunch گزارش داده است که این ویژگی هم‌اکنون برای کاربران Search Labs در کشورهای آرژانتین، کلمبیا، هند، مکزیک، ونزوئلا و اندونزی در دسترس قرار گرفته است. Search Labs به عنوان محیط آزمایشی گوگل برای بررسی ویژگی‌های جدید جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، این ویژگی ممکن است به صورت یک قابلیت ترجمه از انگلیسی یا به انگلیسی برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی گوگل نیز ظاهر شود.

هوش مصنوعی گوگل راهی جدید برای تقویت مکالمه انگلیسی

در حال حاضر، قابلیت‌های بازخورد و تمرین مکالمه فقط برای زبان انگلیسی ارائه شده‌اند. گوگل در پست وبلاگی خود در سال 2023 اعلام کرد که جستجو یک “ابزار ارزشمند برای زبان‌آموزان” است، چرا که این امکان را به آنها می‌دهد تا ترجمه‌ها و تعاریف را پیدا کرده و واژگان مورد نیازشان را جستجو کنند.

گوگل یک برنامه درسی یا سیستم پیشرفت برای زبان‌آموزان ندارد، برخلاف پلتفرم‌هایی مانند Duolingo، Babbel، یا Pimsleur که دارای ساختار مشخص و سیستم ارتقای سطح هستند.

هنگامی که گوگل قابلیت تمرین مکالمه را معرفی کرد، این شرکت بیان کرد که این ویژگی به زبان‌آموزان کمک می‌کند نه تنها تمرین کنند، بلکه بهترین کلمات یا ترکیب‌های صرفی را برای استفاده در یک زمینه مکالمه‌ای کشف کنند.

اگرچه گوگل برای سال‌ها قابلیت ترجمه را داشته است، این شرکت در حال حاضر در حال افزایش تعداد زبان‌هایی است که مدل‌های هوش مصنوعی آن می‌توانند بفهمند.

 

انتخاب نام «گوگل» یک اشتباه تایپی بود

 

استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان پدیده جدیدی نیست. Duolingo، که شاید محبوب‌ترین اپلیکیشن یادگیری زبان باشد، در سال 2016 یک ربات چت هوش مصنوعی اضافه کرد و در سال 2023 با GPT-4 ادغام شد.

Memrise، یکی دیگر از پلتفرم‌های آموزش زبان آنلاین، یک ربات چت مبتنی بر GPT-3 را در Discord راه‌اندازی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد در حین چت، زبان‌های مختلف را تمرین کنند. سایر پلتفرم‌های یادگیری زبان نیز امکاناتی برای تمرین مکالمه دارند. برای مثال، Pimsleur کاربران را وارد یک مکالمه نقش‌آفرینی با برنامه می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا به سوالات به زبان مقصد پاسخ دهند.

به‌عنوان یک کاربر مشتاق Duolingo با 947 روز سابقه در یادگیری اسپانیایی، دریافت بازخورد و تمرین صحبت کردن در زمینه‌های واقعی برای شما بسیار مهم است. گوگل هنوز اعلام نکرده است که چه برنامه‌های بیشتری برای یادگیری زبان دارد یا اینکه آیا قابلیت تمرین مکالمه به کشورهای بیشتری گسترش خواهد یافت. با این حال، به نظر می‌رسد که Duo، جغد طلسم Duolingo، ممکن است با این پیشرفت‌های جدید در گوگل کمی نگران باشد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.