در حال بارگذاری

 

هشدار: باگ خطرناک iOS 17.5 عکس‌های شخصی شما را به آیفون فروخته‌شده بازمی‌گرداند!

 

باگ خطرناک iOS 17.5 عکس‌های قدیمی و حذف‌شده را به گوشی و تبلت‌های ریست‌شده برمی‌گرداند.

ظاهراً یک باگ عجیب در iOS 17.5 و iPadOS 17.5 باعث می‌شود عکس‌هایی که از دستگاه حذف شده‌اند دوباره ظاهر شوند. به نظر می‌رسد این مشکل حتی آیفون‌ها و آیپدهایی که ریست شده و به دیگران فروخته شده‌اند را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

یکی از کاربران ردیت در سپتامبر ۲۰۲۳ (شهرویور و مهر ۱۴۰۲) یک آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ را با پیروی از دستورالعمل‌های اپل ریست کرد و سپس آن را به یکی از دوستانش فروخت. دوست این شخص، آیپد را اخیراً به iPadOS 17.5 به‌روزرسانی کرده و شاهد بازگشت عکس‌های قدیمی و حذف‌شده به اپلیکیشن Photos بوده است.

کاربر ردیت می‌گوید که پس از ریست کردن آیپد، هیچ‌گاه دوباره لاگین نکرده است؛ بنابراین مشخص نیست که چگونه عکس‌های قدیمی‌ دوباره روی دستگاه ظاهر شده‌اند.

هشدار: باگ خطرناک iOS 17.5 عکس‌های شخصی شما را به آیفون فروخته‌شده بازمی‌گرداند!

 

کاربر آسیب‌دیده می‌گوید عکس‌هایی که دوباره ظاهر شده‌اند مربوط به سال ۲۰۱۷ هستند.

این تصاویر در ابتدا با آیفون گرفته شدند و بنابراین قبل از ریست‌کردن و فروش آیپد،از طریق گالری عکس iCloud با تبلت همگام‌سازی شده بودند.

گزارش‌های مشابهی از بازگشت عکس‌های پاک‌شده روی آیفون و آیپد پس از به‌روزرسانی منتشر شده است؛ اما در اکثر آن‌ها کاربران دستگاه خود را ریست نکرده‌اند و در حساب‌ کاربری اپل آیدی خود لاگین هستند.

سایر کاربران عکس‌های مربوط به سال‌ها پیش (تا اواخر سال ۲۰۱۰) را دیده‌اند که بدون هیچ دلیلی دوباره ظاهر شده‌اند.

دستگاه‌های اپل عکس‌ها را به مدت ۳۰ روز در بخش Recently Deleted در اپلیکیشن Photos نگهداری می‌کنند

و در صورت انجام دومین مرحله‌ی حذف، تصاویر باید به‌طور خودکار حذف شوند. اپل هنوز واکنشی نسبت‌ به مشکل یادشده نشان نداده است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.