در حال بارگذاری

تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد

 

اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تأیید کرد  که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ (WWDC 2024) در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود. اپل معمولاً در کنفرانس‌های سالانه‌ی WWDC روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی آیفون و مک بوک و اپل واچ و سایر محصولاتش متمرکز می‌شود.(تاریخ انتشار ios 18 )

هزاران ویژگی جدید هوش مصنوعی و همچنین سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی بهبودیافته احتمالاً به iOS 18 می‌آیند.

امیدواریم سیری (Siri) هوشمندتر مجهز به هوش مصنوعی نیز در این زمینه موفق باشد. هوش مصنوعی مولد تمرکز آخرین نسخه‌های نرم‌افزاری گوگل و سامسونگ بوده است، بنابراین طبیعی است که اپل در نهایت به حمله قریب‌الوقوع هوش مصنوعی به دستگاه‌های تلفن همراه بپردازد.

علاوه بر iOS، نسخه‌های جدید iPadOS، watchOS، macOS و احتمالا visionOS روی صحنه معرفی خواهند شد. با این حال، بیشترین تمرکز بر روی

18 iOS خواهد بود، زیرا به طور بالقوه می تواند بزرگترین به روز رسانی نرم افزاری برای آیفون در بیش از یک دهه گذشته باشد.

 

ios 18

ویژگی‌های نرم‌افزار به ندرت فاش می‌شوند، بنابراین انتظار نداشته باشید که اطلاعات زیادی در مورد iOS 18 قبل از معرفی رسمی آن در WWDC’24 وجود داشته باشد. مطمئناً صحبت‌ها به گوش می‌رسد، اما هیچ چیز به اندازه سخت‌افزار و مشخصات گوشی‌های پرچمدار درز نمی‌کند.

اپل در زمینه هوش مصنوعی کاملاً از گوگل و سایر شرکت‌ها عقب است، بنابراین طبیعی است که با iOS 18 قدم‌های مهمی را در این زمینه پیش‌بینی کنیم.

معرفی زبان های برنامه نویسی IOS و ساخت اپلیکیشن آیفون

گزارش‌ها می‌گویند اپل روزانه چند میلیون دلار برای مدل‌های زبانی بزرگ خود هزینه می‌کند و ظاهراً با برخی از خبرگزاری‌ها وارد مذاکره شده است

تا با مقالات آن‌ها، هوش مصنوعی خود را تعلیم دهد.

اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند.

بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.