در حال بارگذاری

برنامه نویسی IOS

معرفی زبان های برنامه نویسی IOS و ساخت اپلیکیشن آیفون

سیستم عامل IOS یکی از معروف ترین سیستم عامل های تلفن‌های همراه است که توسط شرکت اپل، و در گوشی آیفون این شرکت استفاده می شود. نسخه اولیه این سیستم عامل در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و تا امروز در گوشی های Iphone این شرکت استفاده می شود. برای ساخت اپلیکیشن آیفون یا به طور دقیق تر،‌ ساخت اپلیکیشن IOS ، از هفت زبان برنامه نویسی مختلف می‌توان استفاده کرد. در ادامه به معرفی زبان های برنامه نویسی IOS خواهیم پرداخت.

 

زبان‌های برنامه نویسی ساخت اپلیکیشن آی او اس:

 

Objective C

ابن زبان برنامه نویسی قدیمی که از سال ۱۹۸۴ تا به حال در حال استفاده است، در ابتدا توسط اپل برای ساخت برنامه‌ آیفون استفاده می شد. با این حال اپل در سال ۲۰۱۴ زبان برنامه نویسی Swift را به طور رسمی معرفی کرد. زبان Objective C در کنار خوبی‌های خوب، مشکلاتی از جمله کارایی پایین برای گوشی های موبایل، امنیت و کم شدن برنامه نویسان این برنامه رنج می برد.

Swift

این زبان برنامه نویسی را می‌توان زبان اصلی ساخت برنامه‌ های Iphone بر شمرد. این زبان در سال ۲۰۱۴ توسط اپل معرفی شد و به سرعت در بین طرفداران برنامه نویسی محبوب شد. از خوبی‌های این زبان برنامه نویسی می‌توان به انعطاف بالای آن در ساخت برنامه های آی او اس ، TvOS و پلتفرم ساعت‌های هوشمند اپل اشاره کرد.

Python

پایتون را می‌توان به عنوان یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی حال حاضر معرفی کرد. این زبان در ابتدا در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و از آن زمان تا به امروز به پختگی بسیاری رسیده است. با این حال کاربرد اصلی این زبان برنامه نویسی ساخت برنامه های موبایل نیست و بیشتر در مباحث هوش مصنوعی کاربرد دارد. شاید دلیل اصلی این مشکل، استفاده زیاد برنامه‌های تولید شده توسط این زبان برنامه نویسی از رم است.

زبان های برنامه نویسی آی او اس

Flutter

یکی از جدیدترین و بهترین رابط های کاربری کیت توسعه نرم‌افزار که توسط گوگل توسعه داده شده است. از این زبان برنامه نویسی می‌توان برای تولید نرم افزار، برای اکثر پلتفرم های موجود، از جمله اپ IOS ، اندروید، مک او اس،‌ لینوکس، فوشیا و ویندوز استفاده نمود. نکته جالب در مورد این زبان برنامه نویسی، عدم نیاز به دوباره نویسی است. شما می‌توانید با یک بار کد نوشتن، برنامه خود را برای تمامی پلتفرم ها هماهنگ سازی کنید. زبان برنامه نویسی اصلی فلاتر ، دارت نام دارد.
اپلیکیشن ساز اپتو ، بر پایه زبان برنامه نویسی فلاتر ساخته شده و شما می‌توانید با یکبار طراحی اپلیکیشن خود، برنامه آیفون و برنامه اندروید خود را بصورت خروجی دریافت نمایید.

بهترین روش ساخت اپ آیفون چیست؟
یادگیری زبان‌های برنامه نویسی کار راحتی نیست. به طور کل می‌توان گفت که برای یادگیری یکی از زبان‌های برنامه نویسی ذکر شده، برای مثال سوئیفت، به ۵ الی ۶ ماه زمان و تمرین مداوم نیاز است. اگر شما تا بحال برنامه نویسی نکرده باشید و با این دنیا آشنایی نداشته باشید، این زمان بسیار طولانی‌تر خواهد بود.

راه حل چیست؟

اگر به شما بگوییم تنها با چند کلیک و بدون حتی یک خط کد نویسی می‌توانید ساخت اپلیکیشن آیفون و حتی ساخت اپلیکیشن اندروید را انجام دهید چه؟

در حال حاضر امکان دریافت 3 فرمت اصلی اندروید، ios و pwa (وب اپ) را با کمترین هزینه ی ممکن از اپلیکیشن ساز اپتو خواهید داشت. علاوه بر این در کنار فرمت apk، امکان دریافت فرمت aab را نیز خواهید داشت. بنابراین در شرح این مطلب که چرا با اپلیکیشن ساز اپ بسازیم، خواهید دانست که همه چیز به جزئیات قابل ارائه ی اپ ساز بستگی دارد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.