در حال بارگذاری

آیا این گجت جدید، تحول بزرگ بعدی در گوشی‌هاست؟

گجت گران‌قیمت AI Pin قرار بود جای گوشی‌های هوشمند را بگیرد؛ اما تقریبا هیچ کاری را به‌درستی انجام نمی‌دهد.

طی ماه‌های اخیر گجت پوشیدنی AI Pin شرکت هیومین (Humane)، به یکی از پرحاشیه‌ترین محصولات حوزه‌ی هوش مصنوعی تبدیل شده است. این دستیار فیزیکی که پاییز سال گذشته‌ رونمایی شده بود و عده‌ی زیادی برای خرید آن ثبت‌نام کرده‌بودند، اواسط ماه مارس (فروردین ۱۴۰۳) به بازار آمد. وب‌سایت ورج پس از بررسی مفصل محصول، در یک کلام گفت AI Pin اصلا کار نمی‌کند و مارکز برانلی یوتیوبر معروف فناوری هم یکی از تندترین نقدها را به گجت وارد کرد و آن را بدترین محصولی نامید که تاکنون بررسی کرده است.

چشم‌انداز اولیه‌ی AI Pin

در نگاه اول، ایده‌ی اصلی AI Pin فوق‌العاده به‌نظر می‌رسید: گجت پوشیدنی کوچک و بدون صفحه‌ی‌نمایشی که تمام کارها را از طریق هوش‌ مصنوعی و سیستم‌عاملی به‌نام CosmOS انجام می‌دهد؛ از تماس تلفنی و ارسال پیام متنی گرفته تا هر سؤالی که از ذهنتان می‌گذرد، دیگر به هیچ اپلیکیشن و برنامه‌ای نیاز ندارید. دستیار سخت‌افزاری شما از یک شبکه‌ی هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به تمام سؤالات شما پاسخ بدهد و دستوراتتان را اجرا کند.

شرکت هیومین تمام سال گذشته را صرف این کرد که بگوید AI Pin آغاز عصری است که به حاکمیت گوشی‌های هوشمند خاتمه می‌دهد؛ دورانی که ما دیگر مدت‌زمان کمتری فکر و ذهنمان را معطوف به گوشی‌ می‌کنیم و زمان بیشتری را در دنیای واقعی می‌گذرانیم. ویدیوهای متعددی منتشر شدند تا نشان دهند این گجت چگونه کار می‌کند. کمپین‌های بزرگ بازاریابی ادعا می‌کردند استفاده از این محصول حس بی‌نظیری دارد و به‌زودی رابطه‌ی ما را با دنیای فناوری دگرگون می‌کند. اما بررسی‌های اولیه تصویر کاملا متفاوتی از این گجت «انقلابی» نشان دادند

طراحی و سخت‌افزار

AI Pin طراحی چشمگیری دارد و پکیج سخت‌افزاری آن انتظارات شما را برآورده می‌کند. جنس بدنه از آلومینیوم ساخته شده و در برابر حوادثی مانند سقوط‌ از ارتفاع مقاومت خوبی دارد. این محصول در سه رنگ ارائه می‌شود که به‌جز رنگ مشکی، برای رنگ سفید یا سیاه‌ونقره‌ای باید صد دلار بیشتر پرداخت کنید.

آیا این گجت جدید، تحول بزرگ بعدی در گوشی‌هاست؟

بوستر آهنربایی پین، علاوه‌بر اینکه کار متصل‌کردن دستگاه روی لباس را انجام می‌دهد، به‌عنوان یک باتری جانبی نیز عمل می‌کند. به‌علاوه یک کیف شارژر بسیار خوش‌ساخت و براق به‌همراه دستگاه ارائه می‌شود که می‌توان باتری‌ها را داخل آن گذاشت و با USB تایپ سی شارژ کرد. کل گجت به‌همراه بوستر ازطریق شارژر رومیزی جداگانه‌ای نیز قابل شارژ هستند. چراغ روی دستگاه هنگامی‌که پیام یا نوتیفیکیشنی برای شما می‌آید، روشن می‌شود.

تا اینجا به‌نظر می‌رسد وزن ۵۵ گرمی گجت، قدرت آهنرباها و تجهیزات سخت‌افزاری، بهترین نقاط قوت گجت AI Pin محسوب می‌شوند.

مشکلات حمل گجت

گجت AI Pin

بیایید کمی بیشتر درمورد حمل این گجت صحبت کنیم. در تمامی دموها و تبلیغات تصویری، گجت AI Pin سمت راست یا چپ قفسه‌ی سینه درست زیر استخوان ترقوه روی لباس مصرف‌کننده وصل شده، اما این تنها روش حمل گجت AI Pin نیست. شما می‌توانید پین را در دستتان بگیرید یا توی جیب پیراهنتان بگذارید و در همین حال با آن صحبت کنید. اگر تصمیم بگیرید گیره‌ی مخصوصی را خریداری کنید که برای اتصال دستگاه به کمر یا کیف درنظر گرفته شده، باید ۵۰ دلار دیگر پرداخت کنید.

اما میکروفون‌های داخلی پین طوری طراحی شده‌اند که صدای شما را از روی لباس بهتر بشنوند. دوربین هم در این حالت کمی روبه‌پایین قرار می‌گیرد تا فضای اطراف را به بهترین شکل ممکن ببیند. البته به‌شرطی که بند کیف یا کمربند اتومبیل روی پین قرار نگیرد! به‌علاوه هرگونه برخورد با اجسام خارجی بی‌آنکه متوجه بشوید، دستگاه را خاموش می‌کند.

 

موفقیت بزرگ تردز 150 میلیون کاربر فعال ماهانه در کمتر از یک سال!

 

گجتی که کارهای ساده را برای شما انجام نمی‌دهد!

AI Pin کارهای ساده‌ای مثل تنظیم آلارم یا تایمر را انجام نمی‌دهد. همچنین نمی‌تواند چیزی به تقویم اضافه کند، یا یادداشت‌های قبلی را بخواند. شما می‌توانید یادداشت‌ها و فهرست‌های جدیدی بسازید که در برنامه وب Humane Center ثبت می‌شوند. وقتی دستگاه را به مخاطبین خود متصل می‌کنید یا عکس‌های گرفته شده را نگاه می‌کنید، این برنامه غالباً از دسترس خارج می‌شود. همچنین اگر بخواهید چیزی را به فهرست خود اضافه کنید تقریباً همیشه با مشکل مواجه می‌شوید.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.