در حال بارگذاری

نگاهی به لپ تاپ شفاف لنوو، آینده علمی تخیلی

لنوو از لپ تاپ لپ تاپ شفاف خود رونمایی کرده است که نمایشگر شفاف دارد و از کیبورد آینده‌نگرانه استفاده می‌کند.

لنوو اوایل سال ۲۰۲۴ در نمایشگاه بزرگ CES محصولات هیجان‌انگیز بسیار زیادی به‌نمایش گذاشت تا توان مهندسانش را به رخ رقبا بکشد. یکی از جذاب‌ترین محصولات لنوو، لپ‌تاپی با نمایشگر E Ink روی بخش خارجی بود. این شرکت همچنین لپ‌تاپی تبدیل‌پذیر معرفی کرد که در نقش تبلت اندرویدی نیز ظاهر می‌شد.

لپ‌تاپ‌های ThinkBook پیشرفته لنوو راه را برای نوآوری رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی در MWC هموار می‌کنند.

لپ‌تاپ شفاف لنوو به نمایشگر ۱۷٫۳ اینچ پیشرفته‌ی LCD از نوع Micro-LED مجهز است که به روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت دست پیدا می‌کند.با صفحه‌نمایش بدون حاشیه، صفحه‌کلید شفاف و طراحی ظاهراً شناور، حس سادگی با تکنولوژی بالا را به کاربر منتقل می‌کند و تجربه کلی کاربر را ارتقا می‌دهد.

لپ‌تاپ شفاف لنوو به نمایشگر ۱۷٫۳ MicroLED بدون حاشیه  است که تا 55 درصد شفافیت را در صورت تنظیم پیکسل های آن روی سیاه و خاموش بودن ارائه می دهد. اما با روشن شدن پیکسل‌های آن، نمایشگر کمتر و کمتر دیده می‌شود.

نگاهی به لپ تاپ شفاف لنوو، آینده علمی تخیلی

لنوو می‌گوید که نمایشگر لپ‌تاپ جدیدش به سیستمی برای حفظ حریم خصوصی مجهز است تا افراد نتوانند محتوای نمایشگر شما را از پشت ببینند. این قابلیت روی بهبود عملکرد نمایشگر شفاف در محیط‌های پرنور اثر مثبت خواهد گذاشت.

 

بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی

 

لپ‌تاپی با نمایشگر شفاف شاید در نگاه اول چندان کاربردی به نظر نرسد، بااین‌حال لنوو تلاش کرده اهمیت چنین محصولی را برای برخی از سناریوها تعریف کند. بزرگ‌ترین کاربرد لپ‌تاپ شفاف لنوو، ترکیب هوش مصنوعی با فناوری واقعیت افزوده است.

لپ‌تاپ لنوو با نمایشگر شفاف

لنوو از فناوری محتوای تولید شده، با هوش مصنوعی (AIGC) استفاده کرده است.

تا به کاربران کمک کند تا با اشیاء دنیای واقعی تعامل داشته باشند. دوربینی که روی شاسی این لپ تاپ قرار دارد از هوش مصنوعی برای

تشخیص تصویر استفاده می کند، که سپس به صورت دیجیتالی روی لپ تاپ نمایش داده می شود.

لنوو در بیانیه خود گفت: هوش مصنوعی در ترکیب با نمایشگرهای شفاف راه های جدیدی را برای تعامل با داده ها و برنامه ها باز می کند و فرصت هایی را برای توسعه ویژگی ها و عوامل شکل جدید ارائه می دهد.

نگاهی به لپ تاپ شفاف لنوو

 

لپ‌تاپ ThinkBook Transparent Display به جای صفحه‌کلید فیزیکی، با صفحه‌کلید لمسی کاملاً تخت عرضه می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی لنوو ، این لپ‌تاپ یک “اثبات مفهومی” است، به این معنی که به این زودی برای خرید در دسترس نخواهد بود. تا زمانی که لنوو قصد عرضه آن را در بازار نداشته باشد، قیمت آن مشخص نخواهد شد.

لنوو مانند لپ تاپ قابل چرخش سال گذشته خود وانمود نمی کند که قصد دارد لپ تاپ نمایش شفاف ThinkBook خود را به عنوان یک دستگاه مصرف کننده عرضه کند.

اما باتلر می‌گوید که «اطمینان بسیار بالایی» دارد که فناوری‌های آن در پنج سال آینده آن را به یک لپ‌تاپ واقعی تبدیل خواهند کرد .

لپ تاپ نمایش شفاف ThinkBook Lenovo نه تنها اثبات مفهومی است، بلکه دیدگاهی آینده نگرانه را در رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی به نمایش می‌گذارد، محیط‌های دیجیتال و فیزیکی را در هم می‌آمیزد که می‌تواند تجربیات کاربر را به گونه‌ای که هرگز تصور نمی‌کردید بهبود بخشد».

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.