در حال بارگذاری

برنامه نویسی فلاتر

بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی فلاتر چیست؟

انتخاب سیستم عامل یکی از مهم ترین و اولین انتخاب ها برای شروع برنامه نویسی است. انتخاب بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی فلاتر نیز از همین مساله پیروی می کند. کروم او اس Chrome OS سیستم عاملی سریع، ساده و بسیار امن است که چند سالی است در لپ تاپ های کروم بوک، که با این سیستم عامل عرضه می شوند نصب شده است. این سیستم عامل در تعداد بسیار زیادی از لپ تاپ ها از جمله Google Pixelbook استفاده شده و میلیون ها کاربر در سراس جهان از این لپ تاپ ها استفاده می کنند. نسخه آخر فلاتر امکان ساخت اپلیکیشن برای این سیستم عامل را نیز اضافه کرده و حال شما می توانید اپلیکیشن های خود را مخصوص این سیستم عامل نیز منتشر نمایید. در کنار این مساله، کروم او اس به مکانی بسیار خوب برای برنامه نویسان فلاتر تبدیل شده. امکان تست اپ های ساخته شده برای این سیستم عامل و سیستم عامل اندروید، کار را از همیشه راحت تر کرده است.

ساخت اپ فروشگاهی با اپ ساز اپتو

فلاتر بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت اپ های Chrome OS

از زمان شروع فعالیت فلاتر، ایده های مطرح شده به سمت پیشرفت Chrome OS نشانه گرفته شده بود. فلاتر به برنامه نویسان اجازه ساخت اپلیکیشن هایی زیبا، با رابط کاربری سریع و آسان را می دهد. این فریمورک رایگان و متن باز یکی از بهترین ابزارهای ساخت اپ بصورت چند پلتفرمی است. فلاتر با پشتیبانی از گوشی های موبایل و رابط کاربری آنها کار خود را آغاز کرد و حال پشتیبانی از رابط های کاربری مخصوص ماوس و کیبورد هم به آنها اضافه شده و این سخت افزارها را نیز پشتیبانی می کند. از طرف دیگر، به دلیل توانایی اجرای اپلیکیشن های اندروید توسط Chrome OS،  امکان ساخت و تست اپلیکیشن ها با این سیستم عامل بسیار ساده تر از هر زمان دیگر و هر سیستم عامل دیگری است.

انتشار رقیب کروم او اس از سمت مایکروسافت منتفی شد

شما با داشتن کروم او اس،‌در کنار تست اپلیکیشن خود در موبایل، می توانید از اجرا شدن بهینه آن در این سیستم عامل نیز مطمئن شوید. اکثر متخصصین حوزه IT بر این باورند که سیستم عامل کروم او اس به زودی از Mac OS جلو زده و به یکی از پر طرفدار ترین سیستم عامل های کامپیوترها و لپ تاپ ها تبدیل خواهد شد. همین مساله اهمیت برنامه نویسی فلاتر را دوچندان می کند. اگر شما این محیط برنامه نویسی را برای ساخت اپ خود استفاده کنید، متوجه مشکلات اجرای اپلیکیشن خود در محیط های دسکتاپ مانند نیز می شوید و می توانید این مساله را رفع نمایید.

برنامه نویسی فلاتر کروم او اس

Chrome OS، بهترین انتخاب برای فلاتر نویسان

مهم نیست که پلتفرم هدف شما چیست، فلاتر با استفاده از ابزارهای بسیار غنی و با کیفیتی مثل اندروید استودیو و Visual Studio Code می تواند شما را به این هدف برساند. حال در نسخه های جدید سیستم عامل کروم او اس، امکان نصب برنامه های لینوکس نیز اضافه شده و از همین رو، شما می توانید این ابزارها را در کروم او اس نیز داشته باشید. به دلیل اینکه کروم او اس به صورت پیشفرض از اجرای برنامه های اندروید،‌بدون نیاز به شبیه ساز بهره می برد، می توانید از فلاتر بخواهید که پس از ساخته شدن اپ ها، از خود سیستم عامل برای اجرا و تست این اپلیکیشن ها بهره ببرد.

ساخت اپلیکیشن با فلاتر آینده ی برنامه نویسی است

تمامی قابلیت های خوب و اصلی فلاتر، مثل Stateful Hot Reload نیز در این سیستم عامل پشتیبانی می شود. تمامی این مسائل باعث می شود که روند ساخت اپلیکیشن بسیار ساده تر شده و نیازی به اتصال گوشی به سیستم و فعال سازی ADB نداشته باشید. همچنین نیازی به اجرای ماشین های شبیه سازی اندروید سنگین در سیستم عامل نیست و همه چیز توسط Chrome OS اجرا و بررسی خواهد شد. به طور خلاصه، کروم او اس یک محیط ایده آل برای برنامه نویسی فلاتر است. این مساله در صورت اینکه سیستم عامل هدف شما خود کروم او اس باشد بسیار نمود پیدا خواهد کرد.

نتیجه گیری

امروزه لپ تاپ های کروم او اس قیمت بسیار مناسبی دارند. این مساله به این دلیل است که سیستم عامل بسیار سبک بوده و نیازی به استفاده از سخت افزارهای بسیار قوی ندارد. شما می توانید با انتخاب یک کروم بوک، با سخت افزار مناسب که برای برنامه نویسی هم مناسب باشد، به تجربه ای ایده آل برای کار خود برسید. فلاتر به تازگی آموزش نصب فلاتر بر روی کروم او اس را نیز منتشر کرده که می تواند در قدم های اول به شما کمک بسیاری بکند. با این حال بهتر است با استفاده از آموزش های موجود در اینترنت، نسخه ای از سیستم عامل کروم او اس را بر روی کامپیوتر خانگی خود نصب کنید و قبل از خرید لپ تاپ های کروم بوک،‌ تجربه ی کار با این سیستم عامل را داشته باشید.

توجه داشته باشید که سیستم عامل کروم او اس به صورت رسمی در کامپیوترهایی غیر از کروم بوک ها قابل نصب نیست. برای این مساله نیاز است که از آموزش های موجود در اینترنت برای نصب به روش غیررسمی این سیستم عامل استفاده نمایید. به طور کل برای نصب روش غیر رسمی این سیستم عامل نیاز است که از نسخه های لینوکس کمک بگیرید. اگر با لینوکس و دنیای کامند های آن آشنایی دارید، بهتر است تست کروم او اس را شروع کنید!

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.