در حال بارگذاری

کروم او اس

انتشار رقیب کروم او اس از سمت مایکروسافت منتفی شد

به نظر می رسد که مایکروسافت از انتشار سیستم عامل Windows 10X که رقیب کروم او اس به حساب می آمد صرف نظر کرده است. این سیستم عامل قرار بود برای دستگاه های تک صفحه نمایشه، و دو صفحه نمایشه مانند Surface Neo منتشر شود.

طراحی اپلیکیشن بدون برنامه نویسی با اپلیکیشن ساز اپتو

این سیستم عامل که ساخت آن در اکتبر سال 2019 اعلام شده بود، به عنوان نسل جدید سیستم عامل های ویندوز، در رویداد Surface معرفی شد. این سیستم عامل پس از معرفی تلاش کرد که برای دستگاه های مختلف با کاربردهای مختلف منتشر شود و بتواند به انتخابی ارزان و جایگزین کروم او اس تبدیل شود.

این نسخه سبک ویندوز، به مانند Chrome OS بر مبنای مرورگر اینترنتی و وب اپلیکیشن ها طراحی شده بود و می توانست بر روی کامپیوترهایی با سخت افزار بسیار ضعیف، به خوبی و با سرعت زیاد عمل کند.

بهترین مرورگر وب اندروید چیست؟ | معرفی 5 مرورگر وب برتر اندروید

این سیستم عامل قرار بود از استارت منو جدید، اکشن سنتر جدید، تعریف جدیدی از تسکبار و پشتیبانی از اپلیکیشن های مدرن و پیشفرض ویندوز مانند Microsoft Edge, Photos, Mail, File Explorer, Calculator و … پشتیبانی کند. اوایل معرفی این سیستم عامل، تمرکز توسعه دهندگان بیشتر بر روی دستگاه هایی با دو صفحه نمایش، مانند Surface Neo بود.

با این حال، به نظر می رسد به دلیل فروش پایین این دستگاه، مایکروسافت تصمیم گرفته بود که این سیستم عامل را برای کامپیوتر ها و لپ تاپ های متعارف، اما با سخت افزاری بسیار ضعیف آماده کند.

طراحی آیکون اپلیکیشن ها در آپدیت جدید ویندوز 10 بروز خواهد شد

نکته ای که مایکروسافت از آن نگران است، بازاری است که ویندوز را با قابلیت پشتیبانی از نرم افزارهای مهندسی متعدد می شناست. انتشار سیستم عامل Windows 10X می تواند موجب سردرگمی کاربران و انتخاب اشتباه هنگام خرید، و در نتیجه ضربه به برند مایکروسافت شود. همین مساله باعث شده که فعلا و به صورت موقت، ساخت و طراحی این سیستم عامل متوقف شود تا در مورد این مساله مهم فکری صورت گیرد.

نسخه دوم فلاتر معرفی شد | گوگل : پشتیبانی از دسکتاپ و وب اپ ها اضافه می‌شود

به نظر می رسد که نگرانی مایکروسافت درست باشد و بهتر است آنها ایده تولید سیستم عامل رقیب برای کروم او اس را منتفی کنند. نکته دیگر این است که سیستم عاملی با قابلیت های محدود، به مانند کروم او اس، نیازی به رقابت ندارد. کاربران در این سیستم عامل تنها بر یک مرورگر و وب اپلیکیشن ها متمرکز هستند و عملا نیازی به آیتم رقابتی در آن وجود ندارد.

Chrome OS سیستم عاملی سبک، برای کامپیوترهای شخصی است که توسط گوگل به بازار عرضه شده است. این سیستم عامل به صورت پیشفرض بر روی لپ تاپ های Chromebook نصب شده است. با این حال شما در صورت داشتن دانش کار با سیستم عامل لینوکس، می توانید آن را بر روی کامپیوترهای شخصی نیز نصب نمایید. این سیستم عامل در کنار محیط مستقل خود، که توانایی استفاده از وب اپلیکیشن های پیشرو یا PWA ها را دارد، امکان نصب اپلیکیشن دسکتاپ را ندارد.

با این حال در نسخه های جدید این سیستم عامل امکان نصب اپلیکیشن های اندروید به صورت پیشفرض ممکن شده است. همچنین اگر شما بخواهید، می توانید هسته لینوکس را بر روی این سیستم عامل فعال کرده و از نرم افزارهای لینوکس بر روی آن استفاده کنید که با توجه به بتا بودن این قابلیت، فعلا توصیه نمی شود.

پشتیبانی کروم او اس از زبان فارسی در استفاده از اپلیکیشن های اندروید و نرم افزارهای لینوکسی محدود است و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک، این قابلیت مهم نیز فراهم شود.

 


معرفی اپلیکیشن ساز اپتو :

اگر تصمیم به ساخت اپلیکیشن دارید، و می خواهید ساخت اپلیکیشن آی او اس ، ساخت اپلیکیشن اندروید و ساخت وب اپ یا PWA را همزمان و بدون فوت وقت انجام دهید، به شما اپ ساز اپتو را پیشنهاد می کنیم. اپتو می تواند در ساخت اپلیکیشن ، بدون حتی یک خط کدنویسی به شما کمک کند.

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی

در حال حاضر امکان دریافت 3 فرمت اصلی اندروید، ios و pwa (وب اپ) را با کمترین هزینه ی ممکن از اپلیکیشن ساز اپتو خواهید داشت. علاوه بر این در کنار دریافت فرمت apk، امکان دریافت فرمت aab را نیز خواهید داشت. بنابراین در شرح این مطلب که چرا با اپلیکیشن ساز اپ بسازیم، خواهید دانست که همه چیز به جزئیات قابل ارائه ی اپ ساز بستگی دارد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.