در حال بارگذاری

فلاتر ۲

نسخه دوم فلاتر معرفی شد | گوگل : پشتیبانی از دسکتاپ و وب اپ ها اضافه می‌شود

شرکت گوگل نسخه دوم فلاتر یا Flutter 2 را معرفی کرد. نسخه دوم این رابط کاربری متن باز قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت. فلاتر که در ابتدا با تمرکز برنامه نویسی برای پلتفرم های موبایل کار را شروع کرد، در این نسخه جدید بال های خود را بازتر کرده و قرار است فضاهای بیشتری را پشتیبانی کند. Flutter حال می‌تواند در حوزه وب اپ ها و سیستم عامل های دسکتاپ نیز وارد رقابت شود. برنامه نویسان می‌توانند با یک بار نوشتن کد، برنامه خود را به عنوان اپلیکیشن IOS ، اپلیکیشن اندروید ، نرم‌افزار ویندوز ، نرم‌افزار لینوکس و نرم‌افزار مک تحویل بگیرند.

تیم اسنیت، مدیر تیم تولید فلاتر در این مورد می‌گوید: “تغییر مهمی که باعث شد ما نسخه جدیدی از فلاتر را عرضه کنیم، قابلیت خروجی گرفتن نسخه وب اپ و دسکتاپ بود. این مساله بسیار مهم است چون در حال حاضر این مساله که محصولی این همه خروجی به ما بدهد کمیاب است.” او در ادامه بیان کرد ”به دلیل طبیعت متن باز بودن ساخت اپلیکیشن با فلاتر‌، ما مدتی قابلیت ساخت نرم‌افزار دسکتاپ را به صورت آزمایشی در دسترس عموم داشتیم. به همین دلیل امکانات جدید برای خیلی‌ها باعث تعجب و سوپرایز نشد. تنها چیزی که ما را به نقطه معرفی نسخه دوم فلاتر می رساند، این بود که کیفیت و پرفورمنس خروجی های جدید نیز مانند خروجی های قبلی ما باشد. باید به این نکته توجه کنید که نسخه های دسکتاپ ما هنوز جای کار دارند و هنوز هم می‌توان آن‌ها را بتا و آزمایشی دانست. با این حال نسخه وب اپ فلاتر ۲ به مرحله پایداری رسیده و به یکی دیگر از اهداف برنامه نویسی با فلاتر تبدیل شده است.”

نسخه دوم فلاتر

کنونیکال (شرکت مادر سیستم عامل اوبونتو) و مایکروسافت دو شرکتی هستند که در حال افزایش پشتیبانی از زبان فلاتر هستند و در این امر به صورت مستقیم با گوگل همکاری می کنند. در چند سال اخیر مایکروسافت علاقه خود را به سیستم عامل اندروید نشان داده، و حال حاضر در زمینه بهینگی Flutter و اندروید، در حال همکاری با گوگل است.

گوگل در آماری تازه گفته است که در حال حاضر ۱۵۰۰۰ پکیج برای فلاتر و دارت وجود دارد که شرکت های بزرگی مانند آمازون ، مایکروسافت ،‌ ادوبی ، هواوی ، علی بابا ، ای بی و اسکوئر منتشر کرده اند.

گوگل در بلاگ پستی که برای این خبر منتشر کرده بود گفت ” فلاتر ۲ نوع فکر ساخت اپلیکیشن توسط برنامه نویسان را تغییر خواهد داد. حال دیگر آن‌ها می‌توانند بر روی ساخت برنامه هایشان فکر کنند و نگران پلتفرمی که برای آن برنامه می‌نویسند نباشند.”
در ادامه گوگل در مورد قابلیت‌های جدید وب اپ در فلاتر ۲ گفت ” ما در این نسخه کیفیتی بی‌نظیر برای وب اپ ها فراهم کرده ایم. پشتیبانی از وب اپ های پیچیده و با استفاده از شتاب دهنده های گرافیکی دو بعدی و سه بعدی از دیگر ویژگی‌های پشتیبانی شده در این نسخه است. “


درباره اپلیکیشن ساز اپتو :

اپتو با به کار گیری قوی ترین سرورهای موجود بالاترین سرعت ممکن برای یک اپ را در اختیار شما قرار داده است. اپتو با به کارگیری یکی از قوی ترین زبان های برنامه نویسی و استفاده از استانداردهای جهانی همواره خود را به روز کرده و در لیست اپلیکیشن ساز های برتر قرار داده است. درحال حاضر اپتو با زبان فلاتر پنل جدید خود را رونمایی کرده که زبان مورد استفاده ی معتبرترین سایتها و اپلیکیشن سازهای دنیا همچون گوگل، ebay ، … است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.