در حال بارگذاری

ساخت اپلیکیشن موبایل

گوشی هوشمند به جزئی مهم از زندگی همه ما تبدیل شده است. در حال حاضر ما برای انجام اکثر کارهای روزمره خود از برنامه های موبایل استفاده می کنیم. بخش مهمی از بازار گوشی های هوشمند در اختیار سیستم عامل اندروید است. سیستم عامل اندروید با در اختیار داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر در جهان نقش مهمی در صنعت موبایل جهان دارد. این سیستم عامل به صورت «متن‌باز» (open source) فضایی بی مانند را در اختیار برنامه نویسان در سرتاسر جهان قرار داده است.یادگیری زبان های برنامه نویسی اندروید و ساخت اپلیکیشن یکی از شغل های پردرآمد سال های اخیر بوده است.

به لطف کاربران پر شمار که هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود فرصت های شغلی فراوانی در اختیار برنامه نویسان موبایل قرار گرفته است. البته برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن برای اندروید کار چندان راحتی نیست و به تبحر و تخصص زیادی احتیاج دارد. در حال حاضر زبان های مختلفی برای برنامه نویسی اندروید وجود دارد. از معرفتیرین برنامه های زبان های برنامه نویسی اندروید می توان به جاوا، فلاتر، سی شارپ و کاتلین اشاره کرد.

جاوا Java

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. جاوا اولین بار در سال 1991 میلادی معرفی شد. یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را به‌طور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان نسبت به زبان‌های نسل اول C بالاتر است. برنامه‌های جاوا به صورت بایت کد می‌شوند و توسط ماشین مجازی جاوا (JVM) به کدهای ماشین تبدیل و اجرا می‌شوند. شما می توانید از این زبان برنامه نویسی، که بصورت پیشفرض برای ساخت برنامه اندروید توسط گوگل معرفی شده است را، برای نوشتن برنامه های اندروید استفاده نمایید.

زبان های برنامه نویسی اندروید

فلاتر Flutter

فلاتر‎ یک فریمورک رابط کاربری موبایل (Mobile UI Framework) و یک بسته توسعه نرم‌افزار (Software Development Kit | SDK) رایگان و متن ‌باز است که توسط گوگل طراحی و ساخته شده‌است. فلاتر برای توسعه برنامه‌ های اندروید، اپلیکیشن آی‌اواس ، مایکروسافت ویندوز، مک او اس، لینوکس، گوگل فیوشا و وب استفاده می‌شود. فلاتر در سال 2015 معرفی شد و از آن روز تا به حال به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی میان برنامه نویسان اندروید تبدیل شده است. فلاتر این امکان را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند که یک اپلیکیشن موبایل بومی (Native Application) را تنها با یکبار کد نویسی بسازند. یک اپلیکیشن بومی، به منظور استفاده در یک دستگاه خاص و سیستم عاملش ساخته می‌شود. امکان توسعه برنامه کاربردی بومی تنها با یک کد مبنا در Flutter، به این معنا است که می‌توان فقط با یک زبان برنامه‌نویسی و یک کد مبنا، دو یا چند اپلیکیشن از جمله اپ IOS و اپ  اندروید ساخت.

سی شارپ #C

سی شارپ زبان برنامه نویسی قدرتمندی از شرکت ماکروسافت است. این برنامه در سال 2000 معرفی شد. این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد.

کاتلین Kotlin

کاتلین یک زبان برنامه‌نویسی عمومی، مستقل از پلتفرم و از نوع ایستا است که بر روی ماشین مجازی جاوا اجرا می‌شود. همچنین این برنامه می‌تواند به سورس کد جاوا اسکریپت یا کد ماشین (توسط ال ‌ال ‌وی ‌ام) نیز کامپایل شود. اولین توسعه این برنامه توسط تیم برنامه‌نویسان JetBrains واقع در سن پترزبورگ روسیه انجام شد. کاتلین طراحی شده تا زبانی صنعتی- قدرتی و شی گرا و البته بهتر از جاوا باشد.

یادگیری هر کدام از این زبان های برنامه نویسی به سال ها زمان و البته تمرین فراوان احتیاج دارد. برنامه نویسی بر پایه هر کدام از این زبان ها مستلزم صرف و وقت و هزینه فراوانی است. به جز اینها تبحر یافتن در هر زبان برنامه نویسی به معنی تبحر در همه زبان ها نیست. به عنوان مثال اگر شما زبان جاوا را به خوبی یاد بگیرید نمی توانید ادعا کنید که با کاتلین هم می توانید برنامه نویسی کنید.
امروزه برای حل این معضل برنامه های اپلیکیشن ساز آنلاین به وجود آمده اند. با استفاده از این اپلیکیشن ساز ها می توان بدون استفاده از دانش برنامه نویسی به راحتی برنامه موبایل ساخت. ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی روشی نوین و مدرن است که نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی را به حداقل ممکن رسانده است. این روش به شدت مقرون به صرفه است و زمان ساخت اپلیکیشن را به شکل محسوسی کاهش می دهد.

ما با اپلیکیشن ساز اپتو‌، نیاز شما به یادگیری هرگونه زبان برنامه نویسی را رفع کرده ایم. اپلیکیشن ساز حرفه ای ما با استفاده از زبان فلاتر توسعه یافته و می تواند از برنامه موبایل شما، خروجی اپلیکیشن اندروید و اپ آی او اس  تولید نماید. با استفاده از رابط کاربری ساده اپتو، در سریعترین زمان ممکن طراحی اپلیکیشن خود را انجام دهید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.