در حال بارگذاری

کسب درآمد از اپلیکیشن

روش کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان

زمانی که ساخت اپلیکیشن به اتمام رسید، باید تصمیمات مهمی در مورد انتشار اپلیکیشن در اپ استور یا گوگل پلی استور و کسب درآمد از اپلیکیشن ساخته شده خودتان بگیرید. آیا میخواهید این اپلیکیشن پولی باشد؟ یا میخواهید برای استفاده عموم رایگان باشد؟
یکی از دلایلی که مردم به فکر پولی کردن برنامه موبایل خود می‌افتند این است که از روش‌ کسب درآمد از اپلیکیشن خود را نمیدانند.
این مساله همیشه مورد اشتباه همگان است. نرم افزارهای رایگان نیز می‌توانند کسب درآمد کنند. تنها باید به این مساله فکر کنید که روش درستی برای رسیدن به این هدف را انتخاب کرده اید.
شما باید:

  • کاربران را بفهمید
  • رقابت را درک کنید
  • از فروش‌های درون برنامه‌ای و میکروترنزکشن ها با خبر باشید

پس اگر در حال تصمیم گیری برای این هستید که آیا اپلیکیشن خود را رایگان عرضه کنید یا برای آن پولی دریافت کنید، من به شما رایگان را پیشنهاد می کنم.

تنها کاری که شما لازم است بکنید، پیروی از مطالبی است که در این مقاله به شما گفته خواهد شد.

اکثر اپلیکیشن هایی که دانلود می شوند، اپلیکیشن های رایگان هستند.

کسب درآمد از اپلیکیشن

این اطلاعات چه چیزی را به شما می گویند؟ اینکه کاربران اپلیکیشن موبایل به پرداخت و خرید اپلیکیشن عادت ندارند. پس نباید انتظار داشته باشید که رفتاری غیر از این با اپلیکیشن شما داشته باشند. مطمئن باشید نرم افزار موبایلی شبیه به نرم افزار شما در اینترنت هست که خدمات شما را به صورت رایگان ارائه می دهند. پس باید راه حلی پیدا کرد که اپلیکیشن اندروید یا اپلیکیشن آی او اس شما کسب درآمد کند.

فهمیدن کاربران و کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان

قبل از هر چیزی بهتر است تحقیقات خود را کامل کنید. به افرادی که در حال حاضر در حال استفاده از اپلیکیشن شما هستند، یا بعد از ساخت اپ شما از آن استفاده می کنند فکر کنید. این کار می تواند دید بهتری نسبت به آینده اپلیکیشن موبایلتان به شما بدهد. شما باید به رفتار یوزرهای خود در اپلیکیشنی که میسازید را برآورد کنید. حتی سیستم عاملی که اپلیکیشن شما روی آن است در این مساله می تواند تاثیر گذار باشد.

کسب درآمد از اپلیکیشن

کاربران اپل و اندروید در رفتار درون اپلیکیشن تفاوت های بسیاری با هم دارند. اما شناخت کاربران تنها به این مساله منتهی نمی شود و این تنها یک نمونه از رفتار کاربران هنگام استفاده از اپلیکیشن هاست.

شناخت رقبا

آنالیز رقبا یک تاکتیک مارکتینگ است که توسط تازه کارها نادیده گرفته می شود. آنها معمولا اینقدر سرگرم کار بر روی اپلیکیشن خود هستند که آنالیز رقبا را به طور کل فراموش می کنند. اگر به این باور برسید که رقبا در اکوسیستم شما وجود دارند و می توانند یوزرهای شما را بگیرند، موفقیت خود را تا حد زیادی تضمین کرده اید.

اگر رقیبی دارید،‌ببینید که چه کاری را بهتر از شما انجام می دهند و آن را بهتر انجام دهید. حتی می توانید نقاط ضعف رقبای خود را پیدا کنید و آنها را به نقطه قوت خود تبدیل کنید. در کل به این مساله دقت کنید که نیاز به کاربران زیادی دارید. بهتر است از مشکلات ساخت اپلیکیشن رقبا یادداشت برداری کنید که بعدا خود این اشتباه را تکرار نکنید.

اعمال درون اپلیکیشن

حال که قسمت های اصلی ساخت اپلیکیشن خود را شناختید، بر روی اینکه چه چیزی برای کسب درآمد از اپلیکیشن مناسب است تمرکز کنید.

دو راه حل برای پول در آوردن از اپلیکیشن های رایگان وجود دارد:

  • خرید های درون برنامه ای
  • تبلیغات

شما می توانید هر دو یا یکی از این دو روش را در ساخت برنامه موبایل خود انجام دهید. در ادامه در مورد این دو روش و چگونگی آن توضیح خواهم داد.

معمولا از خرید های درون برنامه ای برای استفاده قابلیت ها و امکانات اضافه اپلیکیشن استفاده می شود. این قابلیت ها و امکانات با مبلغ کمی به یوزر فروخته می شود. یوزر پس از خرید این قابلیت ها، به دلیل پولی که پرداخت کرده، هر چند ناچیز باشد، سعی می کند بیشتر با برنامه شما کار کند. در نمودار زیر می توانید ببینید که مقدار پولی که کاربران در پرداخت های درون برنامه ای پرداخت می کنند چقدر رشد داشته است.

کسب درآمد از اپ

همانطور که می بینید کاربران هنوز هم به مقدار لازم و نسبت به جامعه کاربران هزینه ی زیادی صرف خرید های درون برنامه ای نمی کنند. با این حال کاربران سیستم عامل IOS هزینه بیشتری پرداخت می کنند. با توجه به نمودار بالا باید این مساله که هر کس برنامه شما را نصب کرد، پرداخت انجام خواهد داد را از سر خود بیرون کنید. پس بهتر است روی اینکه چه کسانی پرداخت می کنند تمرکز کنید و قابلیت های پولی ای را در طراحی اپلیکیشن خود قرار دهید که پیچیدگی داشته باشند و مفید باشند. اگر هم اپلیکیشنی که ساختید بازی موبایل است، این پرداخت ها باید برای بالارفتن کیفیت تجربه بازی کردن کاربر، و قوی تر شدن کارکتر او شود. داشتن کوین ها و توکن ها بهترین راه حل برای بازی هاست.

تبلیغات درون برنامه

تبلیغات را همه میشناسند. اگر شما پیش از این وبسایت داشته اید، روش کار تبلیغ ها را میشناسید. این کانسپت برای برنامه های موبایل هم به همان صورت است. برای مثال شما می توانید پول بیشتری برای تبلیغات ویدئویی نسبت به بنرها از مشتری خود بگیرید. ابتدا به این یقین برسید که میخواهید اپلیکیشن شما،‌یک اپلیکیشن تبلیغ محور باشد یا نه.

کسب درآمد از برنامه نویسی

درست است که این تبلیغات باعث کسب درآمد از اپلیکیشن شما می شوند، اما کار را برای کاربران شما بد کرده و استفاده از برنامه موبایل شما برای آنها سخت تر خواهد شد. پس بهتر است در هر جای طراحی اپلیکیشن خود از تبلیغات استفاده نکنید. به نظر می رسد که بهترین راه حل ترکیب این دو مساله با یکدیگر است. برای مثال نسخه پولی برنامه شما می تواند تبلیغات نداشته باشد. بسیاری از برنامه های موبایل از این تکنیک استفاده می کنند. بهترین مثال برای این مساله، برنامه تیندر است.

بهترین تصمیم انتشار برنامه رایگان است. بر اساس آمار منتشر شده، بسیاری از اپلیکیشن های پولی پس از انتشار ورشکست شده و از استور خارج شده اند.


چرا اپلیکیشن ساز اپتو

امروزه سایت های معتبری از جمله گوگل به ارائه ی اپلیکیشن ساز اقدام کرده اند که نشان دهنده ی نیاز و مطلوبیت استفاده از اپلیکیشن سازها را دارد. اما با توجه به محدودیت های ایجاد شده برای کاربران ایرانی لازم است اپلیکیشن سازی ایرانی متناسب با نیاز کاربران ایرانی به کار گرفته شود که برای پشتیبانی درگاه های بانکی ایرانی، تعاملات پیامکی و .. به مشکل برنخورد. البته اپتو علاوه بر درنظر شناخت کاربران ایرانی و ساخت ویژه ی اپ متناسب با نیازهای بازار ایران، مناسب ارائه ی اپلیکیشن ساز به کاربران غیر ایرانی هم بوده و کاربران زیادی از کشورهای حاشیه ی خلیج فارس، افغانستان و چند کشور اروپایی دارد. با مرور موراد بالا متوجه شدید که چرا با اپلیکیشن ساز اپ بسازیم. حال نوبت به معرفی اپتو به عنوان یک اپ ساز آنلاین است تا این معیارها را برای آن بررسی کنیم.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.