در حال بارگذاری

اپلیکیشن مخرب

حذف 9 اپلیکیشن مخرب از پلی استور | 9 اپلیکیشن ویروسی اندروید را بشناسید

گوگل بعد از اینکه وب سایت Doctor Web در مقاله ای 9 اپلیکیشن مخرب را معرفی کرد، این اپلیکیشن ها را از پلی استور حذف کرد. سایت ذکر شده در تحقیقی متوجه شده بود که این اپلیکیشن ها باعث ویروسی شدن اندروید می شدند و پسورد فیسبوک را می دزدیدند.

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی | ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی با اپتو

لیست اپلیکیشن های ویروسی اندروید:

  1. Processing Photo
  2. App Lock Keep
  3. Rubbish Cleaner
  4. Horoscope Daily
  5. Horoscope Pi
  6. App Lock Manager
  7. Lockit Master
  8. Inwell Fitness
  9. PIP Photo

همچنین برنامه نویسان این اپلیکیشن های مخرب از گوگل پلی استور اخراج شده اند و امکان تولید اپلیکیشن دوباره نخواهند داشت. اپلیکیشن Processing Photo یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موجود در پلی استور است و بیش از نیم میلیون بار دانلود شده است. تمامی این اپلیکیشن ها کاربر را مجبور می کردند که برای حذف تبلیغات درون اپلیکیشن، در این اپلیکیشن وارد حساب کاربری فیسبوک خود شوند. سپس از اطلاعات کاربری کاربران سو استفاده می کردند.

ساخت اپلیکیشن ووکامرس و وردپرس با اپلیکیشن ساز اپتو

پس از تایید کاربر، اپلیکیشن های ذکر شده صفحه لاگین اصلی فیسبوک را در وب ویو آورده و پس از لاگین شدن یوزر، به وسیله جاوااسکریپت اقدام به دزدیدن اطلاعات لاگین کاربر می کنند. سپس اطلاعات دزدیده شده کاربر و session وارد شده به سرورهای این اپلیکیشن فرستاده شده و ذخیره می شدند. پیش از این یکی دیگر از اپلیکیشن های پلی استور به نام EditorPhotoPip، که توسط گوگل نیز به عنوان اپلیکیشن برتر شناخته شده بود از این روش برای هک کردن کاربران استفاده می کرد که از پلی استور حذف شد.

هنوز این اپلیکیشن ها در مارکت های اپلیکیشن غیرمجاز وجود دارند و امکان آلوده کردن گوشی شما توسط آنها نیز موجود است. به همین دلیل بسیار مهم است که حتما اپلیکیشن خود را از پلی استور دانلود نمایید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.