در حال بارگذاری

نصب وب اپ

هدف گوگل: شبیه تر شدن نصب وب اپ و نیتیو اپ ها در اندروید

وب اپ های پیشرو یا PWA ها هر روز به اپلیکیشن های بومی یا نیتیو اپلیکیشن ها نزدیکتر می شوند. حال قرار است وب اپلیکیشن ها باز هم اهمیت بیشتری پیدا کنند. گوگل میخواهد نصب وب اپ ها را از طریق گوگل پلی استور ممکن کند.

مطلب مفید:‌ معرفی وب اپلیکیشن ها یا PWA ها

پیش از این نصب وب اپ ها بیشتر شبیه به یک شورتکات ساختن از وب سایت بود و بیشتر کاربران حس اینکه اپلیکیشنی نصب کرده اند را نداشتند. حال با توجه به اضافه شدن وب اپلیکیشن های پیشرو به فروشگاه اپلیکیشن گوگل، شما می توانید مانند اپلیکیشن های دیگر، توضیحات آن را بخوانید، اسکرین شات های این اپلیکیشن ها را ببینید و به راحتی آنها را نصب کنید. با این پیشرفت، می توان رسما وب اپلیکیشن ها را اپلیکیشن های مدرن خواند.

طراحی اپلیکیشن و ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی با اپتو

این مساله در ابتدا توسط یکی از اعضای اصلی تیم کرومیوم و با حساب کاربری دولوپرهای آنها در توئیتر منتشر شد.

در این توئیت نوشته شده بود:‌ از امروز بر روی اندروید، کاربران هنگام نصب PWA توئیتر، اطلاعات کاملتری را مشاهده می کنند. شما هم میخواهید PWA تان به همین شکل شود؟ راحت است! به manifest خود description و  screenshots اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر لینک https://web.dev/add-manifest/#description را ببینید.

اضافه کردن این جزئیات برای توسعه دهنگان کار راحتی است و تنها لازم است تغییرات کوچکی در manifest اپلیکیشن خود بدهند. گوگل از توئیتر برای معرفی کردن این قابلیت به همه استفاده کرد.

PWA ها بخش مهمی از برنامه گوگل برای آینده است. گوگل می خواهد از طریق این وب اپ ها، کاربری کروم بوک های خودش را بیشتر کند و با قابلیت نصب وب اپ از طریق پلی استور، قدم مهمی در این جهت برداشته است.

دیگر خوبی نصب وب اپ ها عدم استفاده این وب اپلیکیشن ها از فضای موجود بر روی گوشی هاست.


امکان دریافت انواع فرمت اپلیکیشن

در حال حاضر امکان دریافت 3 فرمت اصلی اندروید، ios و pwa (وب اپ) را با کمترین هزینه ی ممکن از اپلیکیشن ساز اپتو خواهید داشت. علاوه بر این در کنار دریافت فرمت apk، امکان دریافت فرمت aab را نیز خواهید داشت. بنابراین در شرح این مطلب که چرا با اپلیکیشن ساز اپ بسازیم، خواهید دانست که همه چیز به جزئیات قابل ارائه ی اپ ساز بستگی دارد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.