در حال بارگذاری

مودم های 5G اپل

مودم های 5G اپل بعد از 2023 برای آیفون عرضه خواهد شد

مدتی است که اپل تولید CPU و GPU های خود را شروع کرده و حال در گوشی، تبلت، ساعت و حتی لپ تاپ هایش از پردازنده های خود استفاده می کند. حال به نظر می رسد که مودم های 5G هدف بعدی داخلی سازی اپل است و در آینده ای نزدیک برای آیفون ها استفاده خواهد شد.

هدف اندروید ۱۲ : رابط کاربری بهتر برای تبلت ها

پیش از این تصور می شد که این اتفاق تا اوایل سال 2022 ممکن باشد. اما با توجه به شرایط فعلی جهان و کرونا، شرکت ها برای تهیه مواد و سخت افزارهای لازم خود با مشکلات زیادی مواجه شده اند. طبق گفته یکی از افراد تیم آنالیز Barclays ، این مودم ها از sub-6 و mmWave 5G پشتیبانی خواهند کرد.

ساخت اپلیکیشن آیفون | اپ ساز آنلاین اپتو | ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی

اپل پیش از این در سال 2020 اشاره کرده بود که در حال تشکیل تیمی برای تولید مودم های 5G خودش است و برای این کار بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده. دفتر تحقیق و توسعه این پروژه در شهر مونیخ آلمان افتتاح شده و پس از آن در حال فعالیت در این حوزه است.

مودم های 5G
دفتر مرکز تحقیق و توسعه اپل در مونیخ آلمان

هدف اصلی این پروژه، تهیه و تولید مودم های 5G، و سخت افزارهای بیسیم در آینده است. اما به نظر می رسد که این مرکز تحقیق و توسعه توانایی کار بر روی دیگر پروژه ها را نیز داشته باشد. به نظر می رسد که علاقه اپل به داخلی سازی سخت افزارهای حیاتی اش بیش از پیش شده و سعی دارد وابستگی خود را به دیگر شرکت ها به حداقل ممکن برساند.

رویداد اپل در راه است | در پایان ماه محصولات جدید اپل را خواهیم دید

این مساله جدا از استقلال بیشتر برای شرکت اپل، از خطرات مختلفی جلوگیری می کند. از جمله این خطرات می توان به بروز مشکلات با تامین کننده کالا، کمبود سخت افزار مورد نیاز، رشد ضعیف شرکت های همکار و … اشاره کرد.

اپل پیش از این استفاده از مودم های با کیفیت کوالکام را به دلیل مشکلات بین دو شرکت متوقف کرده بود و برای تولید مودم های گوشی های خود به سراغ اینتل رفته بود. با این حال اینتل به دلیل زیان ده بودن بخش تولید مودم های خود،در سال 2019 این بخش را به اپل به مبلغ 1 میلیارد دلار فروخت. همین مساله باعث به وجود آمدن پیش زمینه ای برای ساخت مودم های 5G شد.


معرفی اپلیکیشن ساز اپتو

مجموعه ی اپتو دارای تیم پشتیبانی مجزایی است که شما را پیش از شروع ساخت اپلیکیشن با اپتو راهنمایی می کند. پشتیبانی مجموعه تا انتشار اپتان در مارکت های معتبر با شما همراه خواهد بود. همچنین بعد از انتشار اپ تا زمانی که پنل فعالی در اپتو داشته باشید با بروز هر مشکل یا درصورت پیش آمد سوالی برای شما، در کنارتان خواهد بود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.