در حال بارگذاری

سازگاری سیستم عامل کروم مایکروسافت با Windows 11 SE

همانطور که انتظار می رفت، مایکروسافت به طور رسمی ویندوز 11 SE و Surface Laptop SE را معرفی کرد، نسخه جدیدی از سیستم عامل و لپ تاپ هستند که در درجه اول در بخش آموزش طراحی شده است و قرار است رقیبی برای سیستم عامل کروم باشد و فقط بر روی دستگاه های آموزشی عرضه میشود.

این نسخه از ویندوز در ابتدا در ماه ژوئیه به صورت آنلاین فاش شد و برخلاف پلتفرم های رقیب باآن، خبر از یکسری بهبودهای کیفی برای دانش آموزان را می داد.

مقایسه نسخه های مختلف ویندوز

به عنوان مثال، ویندوز 11 شامل دسترسی آفلاین به برنامه های مایکروسافت آفیس است، که قطعاً باید به نفع دانش آموزانی باشد که دسترسی فعال به اینترنت ندارند.

علاوه بر این، Windows 11 SE یک نسخه ساده از ویندوز 11 است، بنابراین می‌تواند به راحتی روی سخت‌افزارهای پایین‌رده نیز نصب شود و احتمالاً روی دستگاه‌هایی با قیمت کمتر از 300 دلار عرضه می‌شود.

همچنین این نسخه از ویندوز با OneDrive عرضه می‌شود، بنابراین می‌توانید فایل‌ها را به صورت محلی روی سیستم ذخیره کنید و دفعه بعد که به اینترنت متصل می‌شوید، آن‌ها را با OneDrive همگام‌سازی کنید.

ویندوز 11 می‌تواند برنامه‌های دسکتاپ Win32 مانند آفیس، برنامه‌های UWP، برنامه‌های فیلتر محتوا، راه‌حل‌های تست‌گیری، برنامه‌های دسترسی، برنامه‌های ارتباطی برای کلاس درس، تشخیص‌های ضروری، اتصال، مرورگرها و موارد دیگر را اجرا کند.

با این حال، ویندوز 11 SE با فروشگاه مایکروسافت عرضه نمی‌شود و کاربران می‌توانند اپلیکیشن مورد نیاز خود را بصورت وب اپ در مرورگری مانند Edge یا Chrome اجرا کنند.

ویندوز 11 SE

مایکروسافت گفت: «این نسخه ویندوز برای برنامه‌های آموزشی بسیار رایج است و با ساخت وب اپلیکیشن ها دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن روی دستگاه نیست». همچنین افزود: “نسخه آموزشی ویندوز 11 برنامه هایی که میتوانند روی دستگاه نصب شوند را محدود می کند.”

بر خلاف ویندوز 11 ، هدف ویندوز 11 SE ایجاد محیطی بدون حواس پرتی برای دانش آموزان است.

مایکروسافت گفت: “هیچ فروشگاه مایکروسافتی برای ویندوز 11 SE وجود ندارد، بنابراین مربیان آموزشی می توانند برنامه ها و ابزارهایی را که دانش آموزان دانلود می کنند و تحت وب هستند را کنترل کنند.”

علاوه بر این، Windows 11 SE از امکانات جدیدی برای به حداقل رساندن مشکلات با استفاده از سخت‌افزارهای کم‌هزینه استفاده می‌کند.

ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.