در حال بارگذاری

اندروید ویندوز 11

ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11

سرانجام ویندوز 11 با تمامی قابلیت های جدیدش معرفی شد. این نسخه از سیستم عامل ویندوز به برنامه نویسان اجازه می دهد که اگر اپلیکیشنی دارند، نسخه اندروید آن را برای ویندوز 11 نیز منتشر کنند. در ادامه به نحوه ی پشتیبانی اندروید در ویندوز 11 خواهیم پرداخت.

طراحی ویندوز 11 لو رفت | تصاویری از طراحی اپلیکیشن های نسخه جدید ویندوز

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت به چه شکل به اجرای اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 عمل کرده است. با این حال این پروسه با همکاری شرکت آمازون انجام شده است. همانطور که می دانید، آمازون بر روی تبلت ها و کتاب خوان های اندروید خود، از فروشگاه نرم افزاری متفاوت استفاده می کند و خبری از Google Play Store بر روی آن نیست.

همین مساله باعث شده است که اپلیکیشن های منتشر شده در این استور، هیچ وابستگی خاصی به سرویس های گوگل نداشته باشند. عدم نیاز و وابستگی به سرویس های گوگل به اپلیکیشن ها اجازه می دهد که در دستگاه های دیگر، بدون نیاز به شبیه سازهای اندروید به راحتی اجرا شوند. هواوی نیز در سیستم عامل Harmony OS خود از همین تکنیک برای اجرای اپلیکیشن های اندروید استفاده کرده بود.

امکان ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11 در دست بررسی است

سال های گذشته نیز شرکت بلک بری، برای آوردن اپلیکیشن های اندروید به سیستم عامل در حال مرگ خود از همین روش استفاده کرد که به دلیل عملکرد بد اپلیکیشن های اجرا شده در گوشی های بلک بری، این پروژه شکست خورد و نتوانست از مرگ این سیستم عامل جلوگیری کند.

اندروید ویندوز 11

حال ویندوز 11 نیز می خواهد از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی کند. اگر شما نیز مایل هستید که اپلیکیشن اندروید ساخته شده خود را برای ویندوز 11 منتشر کنید، باید ابتدا ساخت اپلیکیشن خود را بدون نیاز به Google play services به اتمام رسانده، و سپس در فروشگاه نرم افزارهای آمازون منتشر کنید.

طراحی آیکون اپلیکیشن ها در آپدیت جدید ویندوز 10 بروز خواهد شد

هنوز روشی برای نصب فایل های APK به صورت مستقیم برای ویندوز 11 معرفی نشده. با این حال انتظار می رود حتی در صورت امکان این روش، با نیاز اپلیکیشن به Google Play Services، این اپلیکیشن نصب نشده یا با مشکل در اجرا مواجه شود. با توجه به صحبت های مایکروسافت، فروشگاه نرم افزار مایکروسافت با فروشگاه نرم افزار آمازون ارتباط برقرار کرده و اپلیکیشن ها از طریق app store مایکروسافت قابل دسترس و نصب هستند. همچنین اعلام شده که 500,000 اپلیکیشن در فروشگاه نرم افزار آمازون وجود دارند که از این طریق قابل نصب هستند.

هواوی بیش از 100 گوشی اندرویدی را به هارمونی او اس بروز می کند

اگرچه 500,000 اپلیکیشن عدد بسیار بالایی است و تقریبا می توان مطمئن بود که اکثر نرم افزارهای مهم اندروید به ویندوز 11 آمده اند، اما این عدد در مقابل بیش از 3.5 میلیون اپلیکیشن موجود در Google Play Store بسیار کم است. از اپلیکیشن های مهمی که در فروشگاه اپلیکیشن آمازون موجود نیست می توان به Snapchat اشاره کرد.

انتظار می رود که با وجود مارکت بزرگ ویندوز، بسیاری از شرکت ها ساخت اپلیکیشن اندروید خود را بدون Google Play Services شروع کنند و شاهد رشد تعداد اپلیکیشن های موجود در آمازون استور باشیم.

شما نیز می توانید با تغییر در اپلیکیشن خود، اپلیکیشنتان را برای این استور، ویندوز 11 و سیستم عامل Harmony OS هواوی آماده و منتشر کنید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.