در حال بارگذاری

زمانبندی ساخت اپ

نگاهی جامع به زمانبندی ساخت اپلیکیشن

زمان یعنی پول. هر چقدر زمانبندی ساخت اپلیکیشن بیشتر طول بکشد، هزینه ساخت بیشتر خواهد بود. اگر شما هم در حال بررسی راه های مختلف ساخت اپلیکیشن و قیمت های آن هستید، متوجه شده اید که این کار ارزان نیست. اگر از اپلیکیشن ساز های آنلاین استفاده نکنید هزینه ی زیادی را متقبل خواهید شد.

هر اپلیکیشن از اجزای مختلفی ساخته شده و اینکه چقدر ساخت آن به طول بکشد با اپ های دیگر متفاوت است. ما در ادامه در مورد این اجزا صحبت خواهیم کرد. طبق بررسی های انجام شده توسط مجموعه Build Fire ، ساخت اپلیکیشن توسط تیمی حرفه ای در سال ۲۰۱۷ ، بین ۶ ماه تا ۱ سال به طول می انجامید. اگر شما خیلی خوش شانس باشید و اپلیکیشن درخواستی شما چالشی نداشته باشد، این روند به چهار ماه هم می تواند برسد. با این حال رسیدن اپ های پر چالش به ماه ۱۸ ام چیز عجیبی نیست.

اپ ساز ها، راه حلی سریع برای ساخت اپلیکیشن موبایل

اگر انتخاب شما اپلیکیشن ساز هایی مثل اپتو باشد،‌می توانید زمان ساخت اپلیکیشن خود را به کمتر از چند روز برسانید و سریعا ایده ی خود را وارد بازار اپلیکیشن ها کنید و از آن کسب در آمد کنید. بدیهی است که هدف اکثر اپلیکیشن ها کسب در آمد است.

این مساله به این معنی نیست که پروسه ساخت اپلیکیشن را با عجله طی کنید. ابزارهایی که اپلیکیشن ساز ها به شما می دهند، روند ساخت اپلیکیشن اندروید و حتی ساخت اپلیکیشن آیفون را به صورت اصولی و بدون از بین رفتن کیفیت کار سریع تر می کنند.

درست است که عوامل متعددی در مشخص شدن زمان پایان ساخت اپلیکیشن شما دخیل خواهند بود. با این حال شما قبل از شروع شدن این پروسه می توانید این قضیه را تا حدی پیشبینی کنید.

زمانبندی ساخت اپلیکیشن

در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار در زمانبندی ساخت اپلیکیشن موبایل می پردازیم. شما بعد از خواندن این مطلب دید بهتری نسبت به زمانبندی ساخت اپ خود خواهید داشت.

کیفیت

مطمئن شوید که زمانبندی ساخت اپلیکیشن شما باعث کمتر شدن کیفیت نهایی کار نشود. شما باید قبل از شروع پروژه دیدی واقع گرایانه نسبت به زمان طراحی اپلیکیشن داشته باشید. اگر نتوانید دید واقع گرایانه داشته باشید و بخواهید اپلیکیشنی که ساخت آن ۸ ماه طول می کشد را ۵ ماهه تحویل بگیرید، در حال خراب کردن اپلیکیشن نهایی خود هستید. کیفیت نیاز به زمان دارد. اگر شما زمان لازم برای تست ، بررسی و پالیش های نهایی پروژه را بگیرید، محصول نهایی یک اپلیکیشن پر باگ و خراب خواهد بود.

اندازه مهم است

درست مثل ساخت یک خانه، بزرگی پروژه شما در زمان تحویل و اتمام آن موثر است. در تصویر زیر میانگین زمانبندی ساخت اپ ، با توجه به دسته بندی آن برای سیستم عامل IOS را مشاهده می کنید.

زمانبندی ساخت اپ

اغلب می توان گفت که نرم افزارهای بالای چارت،‌نرم افزار های پیچیده تری نیز هستند. ابزارهای پایینی نیز ابزارهای ساده تری بوده و زمان کمتری میگیرند. دسته بندی utilities در پایین چارت می تواند ابزارهایی مانند ماشین حساب و … باشد.

مواردی که باعث بالارفتن حجم برنامه شما می شوند:

  1. حوزه
  2. عمق
  3. امکانات
  4. هدف

حوزه

برنامه شما می تواند برای ارائه خدمات به یک مدرسه کوچک باشد، یا می تواند با صدها API برای انجام یک عمل پیچیده هماهنگ شود. این مساله تاثیر بزرگی در زمان ساخت برنامه موبایل شما خواهد داشت. این مساله که این برنامه برای IOS ، اندروید یا هر دو در نظر گرفته شده هم نیز در این بخش قرار می گیرد.

عمق

عمق اپلیکیشن شما به دسترسی کاربران شما به برنامه موبایل شما بستگی دارد. می خواهید کاربران شما وقتی به اپلیکیشن نیاز دارند وارد آن شوند یا دائما با آن کار کنند؟ مطمئنا اگر قرار باشد یوزر تنها برای یک کار برنامه را باز کند و از آن استفاده کند، زمانبندی ساخت اپلیکیشن شما آنچنان طول نخواهد کشید. اما اگر هدف شما این باشد که یوزر در برنامه شما بماند، برنامه شما نیاز به عمق بسیار بیشتری دارد و باید رابط کاربری آن به شکلی باشد که یوزر از استفاده از آن خسته نشود. همین مساله باعث بالا رفتن زمان ساخت اپلیکیشن خواهد شد.

امکانات

امکانات به عمق چسبیده است. معمولا با هم جلو می روند و با هم اشتباه گرفته می شوند. شما می توانید امکانات شخصی سازی شده زیادی داشته باشید. این مساله می تواند پیچیدگی اپلیکیشن شما را بالا ببرد. برای مثال آیا شما نیاز به پروفایل کاربر دارید؟ آیا لازم است اپلیکیشن شما امکانات خاصی متناسب با شغل شما داشته باشد که تا به حال کار نشده؟ این امکانات زمان بر است. استفاده از پروفایل کاربر برای ذخیره تصویر او و فایل های او باعث حجیم شدن برنامه نیز می شود.

هدف

پشت تمام اپلیکیشن ها ایده است. اما باید مطمئن شوید که هدف شما بتواند به بهترین شکل ممکن به یک برنامه موبایل ترجمه شود. به این فکر کنید که چه کسی از این اپ استفاده خواهد کرد؟ چه چیزی در زندگی او را بهتر می کند؟ چرا باید کسی از آن استفاده کند؟ برای مثال اگر اپلیکیشنی بخواهید بسازید که کار تاکسی اینترنتی را انجام دهد، نباید به فکر ادغام شبکه های اجتماعی در آن بی افتید. این کار قبلا در اپلیکیشن UAE Taxi انجام شد و باعث به هم ریختگی برنامه شد. یا مثلا اگر شما برنامه ی موبایلی برای نشان دادن نتایج زنده فوتبال داشتید، لازم نیست بازی و یا GPS را در آن ادغام کنید.

 

چه کسی برنامه شما را می نویسد؟

اینکه چه کسی برنامه موبایل شما را می سازد ، اصلی ترین جنبه ساخت اپلیکیشن است. اگر از سایت های اپ ساز مثل اپتو استفاده نکنید،  مطمئن باشید به اندازه ای که پول پرداخت می کنید اپلیکیشن تحویل میگیرید. هر چقدر دولوپر شما ضعیف تر باشد، ارزان تر بوده و محصول نهایی بی کیفیت خواهد بود. اگر خودتان می خواهید این کار را بکنید و برنامه نویسی را یاد بگیرید، مدت زمان بسیار زیادی لازم دارید تا به سطح حرفه ای برنامه نویسی برسید. می توانید برای اینکار، یک سال مداوم را در نظر بگیرید.

 


درباره اپتو :

با اپلیکیشن ساز اپتو می توانید تجربه ساخت اپلیکیشن را بدون کد نویسی ، و با کمترین هزینه ممکن و در کمترین زمان انجام دهید.

در آپدیت اخیر اپتو کاربران امکان ساخت اپ های یونیک و اختصاصی تر به ویژه از نظر طراحی را خواهند داشت. درواقع آزادی عمل در طراحی را در بالاترین سطح خود تجربه خواهند کرد. همچنین می توانند اپ را به زبان هایی غیر فارسی و حتی به چند زبان منتشر کنند. بنابراین با اپتو می توانید اپ منحصر به فرد و ویژه ای داشته باشید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.