در حال بارگذاری

PWA چیست؟ راهنمای جامع برای درک برنامه‌های تحت وب پیشرفته

برنامه‌های کاربردی موبایل و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل در طول سال‌ها به طور چشمگیری تغییر کرده‌اند. در حالی که استفاده از سازندگان برنامه بدون کد (نو-کد) فرآیند توسعه را ساده‌تر کرده است، اپلیکیشن‌های موبایل در میان کاربران به مراتب مفیدتر و محبوب‌تر شده‌اند. این تغییرات به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های پیشرفته‌تری ایجاد کنند و به نیازهای متنوع‌تر کاربران پاسخ دهند.

امروزه تقریباً برای هر نیازی اپلیکیشنی وجود دارد. با این حال، محدودیت‌هایی برای تعداد برنامه‌هایی که می‌توانید به عنوان ناشر در فروشگاه‌های برنامه نصب کنید یا به عنوان کاربر روی تلفن‌های خود داشته باشید وجود دارد. در اینجا است که PWA‌ ها (برنامه‌های وب پیشرفته) می‌توانند به کمک شما بیایند.

PWA ها مرز بین وب سایت ها و برنامه ها را محو کرده اند و تجربه برنامه های وب را چندین درجه بالاتر برده اند.

اپلیکیشن تحت وب (PWA) چیست؟

اصطلاح «اپلیکیشن تحت وب» توسط مهندس گوگل الکس راسل و طراح فرانسیس بریمن در سال 2015 ابداع شد.

این یک نرم افزار کاربردی است که با استفاده از فناوری های وب مانند HTML، جاوا اسکریپت، CSS و Web Assembly ساخته شده است. PWA ها نیازی به بسته بندی جداگانه ندارند و می توانند از طریق چندین مرورگر وب و بازارهای برنامه توزیع شوند.

وب اپلیکیشن‌ یا PWA نرم‌افزاری است که با استفاده از مرورگر وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. وب اپلیکیشن‌ها امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را از هر مکانی و در هر زمانی برای کاربران خود فراهم می کنند، برای همین توانسته­ اند کاربران زیادی را به خود جذب کنند. شما می توانید ساخت وب اپلیکیشن را به وسیله اپلیکیشن ساز اپتو انجام دهید.

PWA‌ها در مقابل وب‌سایت‌ها

وب‌سایت‌ها به دلیل عدم نیاز به نصب و دسترسی آسان بر روی انواع دستگاه‌ها، ابزارهای ایده‌آلی برای معرفی و نمایش کسب و کار هستند.  همچنین به تقویت  SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) کمک کرده و دیده شدن و در دسترس بودن برند شما را در میان مشتریان هدف تضمین می‌کنند. با این حال، وب‌سایت‌ها محدودیت‌هایی دارند.

از سوی دیگر، PWAها (اپلیکیشن های تحت وب) بهترین ویژگی‌های وب‌ سایت‌ها را در قالبی شبیه به اپلیکیشن های نیتیو ارائه می‌دهند.

این اپلیکیشن ها به کاربران این امکان را می‌دهند که تجربه‌ای سازگار و بهینه‌شده برای موبایل داشته باشند. ویژگی‌هایی مانند دسترسی آفلاین،و امکان نصب بر روی صفحه اصلی تلفن همراه، PWAها را به گزینه‌ای جذاب و کاربرپسند تبدیل می‌کند.

ویژگی های وب اپلیکیشن

  • یکپارچگی

حفظ یکپارچگی بر روی دستگاه های مختلف

  • قابلیت نصب

قابلیت اجرا بر روی تمام سیستم عامل ها

  • سازگار با مرورگرها

اجرا بر روی مرورگر‌های مختلف

  • کم‌ حجم بودن

PWA بسیار کم‌حجمتر از برنامه‌های موبایل است

  • واکنش گرا

نمایش صفحات مناسب با سایز گوشی

  • سرعت و امنیت

سرعت، دقت و عملکرد عالی وب اپلیکیشن ها

PWA چیست؟ راهنمای جامع برای درک برنامه‌های وب پیشرفته

امکان ساخت وب اپلیکیشن با اپتو

اپلیکیشن ساز اپتو سیستمی است که در آن کاربران قادرند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن به ساخت PWA یا همان وب اپ پیشرو  مربوط به کسب و کار خود بپردازند. اپتو برای ساخت وب اپ، طراحی­‌های مدرن و جذابی را ارائه داده است، از این رو کاربران می­‌توانند وب اپ­های متنوعی بسازند. ساخت وب اپلیکیشن و انتشار آن باعث می‌­شود که کاربران بدون نیاز به نصب اپلیکیشن، در هر زمان بتوانند از اپلیکیشن استفاده کنند، که این امر سبب رونق کسب و کارهای مختلف می­شود.

روش ساخت PWA با اپتو

ساخت وب اپ یا همان PWA در سیستم اپلیکیشن‌ساز اپتو کار بسیار ساده و راحتی است. فقط کافیست شما پس از ورود به پنل ساخت اپلیکیشن، مراحل ساخت و طراحی اپ را با توجه به مطلب آموزش ساخت اپلیکیشن انجام دهید و در انتهای کار برای دریافت فایل نصبی‌ گزینه موبایل وب (PWA) از بخش انتشار را بزنید. حال می توانید فایل دریافت خروجی دریافت شده از اپلیکیشن ساز اپتو را به عنوان وب اپلیکیشن استفاده کرده و آن را منتشر نمایید. در اپتو نه تنها PWA بلکه فایل قابل نصب بر روی گوشی های اندروید (APK) و آیفون (IPA) را می توانید دریافت کنید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.