در حال بارگذاری

پرکاربردترین اپلیکیشن ها

اپلیکیشن موبایل چیست؟ معرفی پرکاربردترین اپلیکیشن ها

اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار موبایل برنامه ای است که برای کار روی تلفن های هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند و دستگاه های مشابه طراحی شده است. اپلیکیشن های موبایلی در ابتدا کارهای ساده ای مانند دفترچه تلفن و یا تقویم و دریافت و ارسال ایمیل را انجام می دادند اما امروزه این نرم افزارها به جزئی جدا نشدنی از زندگی روزمره افراد تبدیل شده اند. اپلیکیشن موبایل معمولا از سوی سازندگان سیستم عامل ها مانند اندروید و ios در فروشگاه هایی آنلاین مانند App Store (iOS) یا Google Play Store ارائه می شوند. در ادامه به معرفی پرکاربردترین اپلیکیشن ها و دسته بندی آنها خواهیم پرداخت.

پرکاربردترین اپلیکیشن ها

برخی از این برنامه ها رایگان هستند و بعضی از آنها باید خریداری شوند. امروزه بسیاری از نرم افزارهایی که برای کامپیوترها ارائه می شوند برای موبایل هم در دسترس هستند. کلمه اپ App که امروزه بسیار پرکاربرد است مخفف همان کلمه اپلیکیشن Application است. این کلمه به حدی محبوب شد که در سال 2010 توسط انجمن گویش آمریکا به عنوان کلمه سال انتخاب شد.

اکثر تلفن های هوشمند با چندین برنامه به عنوان اپلیکیشن های از پیش نص شده یا پیش فرض مانند مرورگر وب ، سرویس گیرنده ایمیل ، تقویم ، نقشه، پخش موسیقی و فیلم و … به فروش می رسند. برخی از برنامه های از پیش نصب شده را می توان با یک فرآیند حذف عادی حذف کرد ، بنابراین فضای ذخیره سازی بیشتری برای برنامه های مورد نظر باقی می ماند. اما در مواردی هم حذف این نرم افزارها کار راحتی نیست و نیاز به تبحر زیادی دارد. هر چند حجم فضای حافظه تلفن های هوشمند امروزه به قدری زیاد شده که دیگر اپلیکیشن های پیش فرض مشکلی را ایجاد نمی کنند.

مطلب مهم: ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی با اپلیکیشن ساز اپتو

همانطور که عنوان شد اپلیکیشن موبایل در ابتدا برای بهره وری عمومی و بازیابی اطلاعات ، از جمله ایمیل ، تقویم ، لیست مخاطبین ، اطلاعات آب و هوا و مسائلی از این دست ارائه می شدند. اما با گسترش تلفن هوشمند نرم افزار های موبایلی با سرعتی باورنکردنی رشد کردند. موسسه تحقیقات بازار گارتنر اعلام کرد که 102 میلیارد برنامه در سال 2013 دانلود شده که از این میزان 91٪ از آنها رایگان بوده است. یک تحقیق دیگر نیز از این موسسه نشان می دهد که در سال 2015 بیش از 529000 شغل تنها در اروپا برای ساخت و طراحی اپلیکیشن موبایل به وجود آمده است. این شغل ها بیش از 10 میلیارد یورو برای اتحادیه اروپا درآمدزایی داشته است.

پرکاربردترین اپلیکیشن ها

انواع اپ موبایل

برنامه های موبایلی تنوع زیادی دارند و دسته بندی کردن آنها دیگر چندان آسان نیست. اما اگر بخواهیم پرکاربردترین آنها را نام ببریم می توان به این اپلیکیشن ها اشاره کرد:

اپلیکیشن بازی

اپ بازی یا اپلیکیشن بازی معمولا از پرکاربرترین اپلیکیشن هاست وطرفداران زیادی دارد.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، واتس اپ ، تلگرام و … به جز مهمی از وسایل ارتباطی ما تبدیل شده اند و زندگی بدون آنها تقریبا غیر ممکن شده است.

اپلیکیشن آموزشی

اپلیکیشن های آموزشی امروزه در تمام زمینه ها وجود دارند و می توانند نقش یک معلم و یا مربی را به راحتی ایفا کنند. از پرکاربردترین اپلیکیشن های این دسته می توان به اپلیکیشن های Duolingo و ClassDojo اشاره کرد.

اپلیکیشن سفر

تجربه سفر کردن در شهرها و کشورها بیگانه با کمک نرم افزارهای مختلف بسیار ساده شده است. تا قبل از کرونا که سفر کردن برای بسیاری از مردم اتفاقی عادی بود این نرم افزارها می توانستند نقش یک راهنما را به خوبی ایفا کنند. از پرکاربردترین اپلیکیشن های این دسته می توان به اپلیکیشن های Hopper و Airbnb اشاره کرد.

اپلیکیشن سبک زندگی

این دسته گسترده از نرم افزارها شامل برنامه های خرید ، مد ، اتاق های مجازی مناسب ، تمرین ، دوستیابی و برنامه های غذایی هستند. این برنامه ها اساساً بر جنبه های مختلف سبک زندگی شخصی تمرکز دارند. از بهترین اپلیکیشن ها در این دسته می توان به HealthTap و ShopWell اشاره کرد.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.