در حال بارگذاری

رنگ بندی در اپلیکیشن

حس بینایی، همواره اولین و مهم‌ترین حس ما برای درک، شناخت و ایجاد ارتباط با محیط است. رنگ‌ها، به عنوان مهم‌ترین عامل ارتباط ما با دنیای درون و بیرون هستند، که به نوبه‌ی خود معنا و انرژی خود را دارند.  به زبان دیگر می‌توان گفت، رنگ‌ها دارای قدرت‌ هستند و شما می‌توانید از قدرت رنگ‌ها برای برند‌سازی خود و کسب‌وکارتان استفاده کنید. هر کسب‌وکاری بسته به نوع دسته‌بندی شغلی و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهد، رنگ بندی مناسبی را برای خود انتخاب می‌کند، که این رنگ‌های انتخاب شده بیانگر حس و حال آن کسب‌وکار هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روانشناسی رنگ‌ها کافیست مقاله رنگ مناسب در طراحی نرم افزار را مطالعه کنید. اما در ادامه ما قصد داریم قابلیت‌های طراحی سیستم اپلیکیشن ساز اپتو را توضیح بدهیم.

 

سیستم طراحی اپلیکیشن ها در اپتو

رنگ بندی اپلیکیشن ها در اپتو
رنگ بندی اپلیکیشن ها در اپتو

اپتو یک سیستم اپلیکیشن‌ساز است که علاوه بر ارائه خدمات ساخت اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف، به کاربران خود این امکان را می‌دهد که به سلیقه‌ی خود اپلیکیشن‌های خود را طراحی کنند و در مارکت‌های مختلف ارائه دهند.

به طور کلی پنل ساخت اپلیکیشن سیستم اپلیکیشن ساز اپتو دو امکان اصلی و اساسی را در اختیار کاربران قرار داده است:

  1. افزودن ماژول جدید
  2. ایجاد طراحی اختصاصی

در بخش ماژول‌ها کاربر قادر است ماژول‌های مختلف اعم از ماژول‌های ساده همچون درباره ما تا ماژول‌های پیچیده‌ای مانند فروشگاه­ساز را بیافزاید و اطلاعات مربوط به هر بخش را وارد کند تا ماژول مربوطه تکمیل شود. اما مساله اصلی این است که کاربر هر نوع ماژولی را اضافه کند تماما رنگ‌هایشان یکسان هستند. در اینجا قابلیت مهم طراحی اپتو بسیار کاربردی است.

وقتی کاربر ماژول جدید اضافه می‌کند تمام آن‌ها براساس طراحی پیش فرض سیستم ایجاد می‌شوند. برای تغییر رنگ بندی طراحی پیش فرض کافیست به بخش طراحی‌ها رفته و پالت‌های رنگی که قرار گرفته‌اند را انتخاب کنید تا رنگ بندی تمامی صفحات تغییر کنند.

تنوع رنگ بندی ماژول ها در اپتو
تنوع رنگ بندی ماژول ها در اپتو

اما این تمام کاری نیست که می‌توان با سیستم اپتو انجام داد بلکه می‌توان برای ماژول‌های مختلف به تفکیک صفحات آن‌ها طراحی اختصاصی ایجاد کرد. زمانی که کاربر طراحی اختصاصی ایجاد می‌کند قادر است از ‌پالت‌ رنگ بندی های موجود استفاده کند و یا به طور مجزا رنگ هر بخش از صفحه را به صورت دستی تغییر دهد.

چنین قابلیت‌هایی در سیستمی همچون اپلیکیشن ساز اپتو، باعث می‌شود دست کاربر در طراحی اپلیکیشن‌ خود برای توسعه کسب‌و‌کار خود باز باشد و کاربر بتواند متنوع کار کند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.