در حال بارگذاری

اپلیکیشن برای کسب و کار

اپلیکیشن برای کسب و کار | چرا برای کسب و کار خود نیاز به طراحی اپ موبایل داریم؟

از زمان همه گیری ویروس کرونا در جهان فروش آنلاین به طرز چشمگیری رشد پیدا کرد. در مقابل در یک سال گذشته بسیاری از شرکت ها و فروشگاه هایی که تنها فروش به صورت حضوری داشتند یا ورشکست شدند و یا مجبور به حضور در فضای فروش آنلاین شدند. اگر در گذشته فروش حضوری برای همه کسب و کارها مهم بود در حال حاضر حضور در فضای آنلاین برای همه کسب و کارها به یک ضرورت تبدیل شده است.
شبکه های اجتماعی نقش مهمی در معرفی کسب و کارها در طی این مدت داشته اند. اما داشتن شبکه اجتماعی به تنهایی نمی تواند تمام نیاز های یک کسب و کار را حل کند. برای جبران این کمبودها یکی از بهترین راه حل ها طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار است. ساخت اپلیکیشن معمولاً توسط تیم های حرفه ای و با صرف وقت و هزینه های نسبتاٌ زیادی انجام می شود. فرآیند ساخت برنامه موبایل به طور معمول شامل چندین مرحله است.

اپلیکیشن برای فروشگاه

مرحله اول: مشاوره و برنامه ریزی

در این جلسه تیم سازنده و کارفرما درباره تمامی موارد و جزئیات مانند هزینه و بودجه، دوره های زمانی تحویل پروژه، گزارش و لیست امکانات، زمان تحویل نهایی و .. صحبت می کنند.

مرحله دوم: تدوین مستندات فنی

در این مرحله چک لیستی از تمام کارهایی که باید انجام شود آماده می شود. حال تیم تولید پروژه همگام با این چک لیست پیش می رود و تمامی مراحل کاری خود را ثبت می کند. همچنین در هر مرحله به هر مشکلی برخورد همراه با راه حل آن را مستند سازی می کند.

مرحله سوم: تهیه ی وایرفیم یا اسکیج نرم افزار

در این مرحله ساختار و یا اسکیج کلی نرم افزار تولید می شود و پس از تایید کارفرما در برنامه ی کاری UI / UX کار قرار می گیرد و روند کار برای ساخت اپلیکیشن اندروید ، یا ساخت اپلیکیشن آی او اس آغاز می شود.

مرحله چهارم: طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

در این مرحله اسکیج طراحی شده توسط گرافیک کار بررسی می شود و با توجه به اصول تجریه کاربری و رابط کاربری بازنگری و یا اصلاح می شود.

مرحله پنجم: برنامه نویسی و تست برنامه

در این مرحله برنامه نویس شروع به کدنویسی می کند و در انتهای هر برنامه کاری اپلیکیشن را تست و آزمایش می کند.

مرحله ششم: تست نهایی و رفع باگ

بعد از آماده شدن نرم افزار تست های نهایی توسط کارفرما انجام می شود تا اشکالات احتمالی مشخص شود. بعد از رفع این اشکالات اپلیکیشن آماده ورود به بازار است.

 

طی کردن همه این مراحل نیاز به دوره ای چند ماهه و همچنین صرف هزینه های زیادی دارد. هر چند در نهایت این هزینه ها ممکن است باعث فروش و رونق کسب و کار شود اما این امکان برای همه کسب و کارها به خصوص آنها هایی که بودجه اندکی دارند فراهم نیست. به همین دلیل معمولاً کسب و کارهای کوچک تمایلی به طراحی اپلیکیشن برای کسب و کار و توسعه بازار خود ندارند و ترجیح می دهند با روش های سنتی بیزنس خود را ادامه دهند.

آیا می توان بدون طی کردن مراحل ذکر شده اپلیکیشن ساخت؟

هر چند شاید عجیب به نظر برسد اما امروزه ساخت اپلیکیشن موبایل به دشواری گذشته نیست. به مدد تکنولوژی و پیشرفت های علمی در حال حاضر ساختن اپلیکیشن نه تنها بسیار ساده تر شده است بلکه حتی نیازی به دانش برنامه نویسی هم ندارد. در حال حاضر به کمک سایت اپلیکیشن ساز اپتو ، به راحتی می توانید صفحاتی چون فروشگاه فایل و فروشگاه محصولات فیزیکی، پرداخت درون برنامه‌ای، پشتیبانی از وردپرس و فروشگاه ساز ووکامرس، تبلیغات درون برنامه‌ای، کانال آپارات، واقعیت افزوده، ارسال نوتیفیکیشن، ساخت اپلیکیشن موزیک و رادیو و امکانات دیگر جهت ساخت اپلیکیشن با موضوعات مختلف در دو پلتفرم Android و iOS به راحتی و تنها با کشیدن و رها کردن Drag and drop انجام دهید.


مجموعه ی اپتو دارای تیم پشتیبانی مجزایی است که شما را پیش از شروع ساخت اپتو راهنمایی می کند. پشتیبانی مجموعه تا انتشار اپتان در مارکت های معتبر با شما همراه خواهد بود. همچنین بعد از انتشار اپ تا زمانی که پنل فعالی در اپتو داشته باشید با بروز هر مشکل یا درصورت پیش آمد سوالی برای شما، در کنارتان خواهد بود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.