در حال بارگذاری

Zoom اپتو

Zoom برای بازگشت به محیط اداری آماده می شود

zoom اعلام کرده که به مسیر جدیدی را برای کارمندان و توسعه اپلیکیشن خود انتخاب کرده و در مورد این مسیر توضیح داده است. با توجه به نظرسنجی هایی که مدیران این اپلیکیشن انجام داده اند،‌مشخص شده که تنها یک درصد از کارمندان به بازگشت به محیط کار خود علاقه دارند و بیشتر آنها دوست دارند که در ادامه نیز کار خود را به صورت دورکاری و از طریق اپلیکیشن های مناسب برای این بستر انجام دهند.

به وجود آمدن پاندمی کرونا باعث شد که نرم افزارهای مکالمه تصویری رشدی ۳۷۰ درصدی در استفاده، نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته باشند. کمپانی Zoom نیز در این باره تصمیم دارد تا کارمندان خود را به صورت دورکار و حضوری، و به صورت هیبرید به کار گیرد. طبق گفته های مدیران این شرکت، این تصمیم آسان نبوده و پیاده سازی آن باعث دردسرهایی شد. در نظرسنجی های درون سازمانی این شرکت نیز به نظر می رسید که بیش از نیمی از کارمندان Zoom علاقه دارند تا کار را به صورت هیبریدی پیش ببرند. این در حالی است که دیگر کارمندان علاقه داشتند که این پروسه کاملا به صورت دورکاری تبدیل شود. شرکت زوم اوایل تابستان امسال دفتر استرالیا، در شهر سیدنی را بازگشایی کرده بود که با توجه به اوج گیری نوع دلتای کرونا، آن دفتر نیز بصورت دورکار به کار خود ادامه داد. حال این شرکت تصمیم دارد که با این تصمیم، دفتر سیدنی را دوباره باز کرده و یک دفتر دیگر نیز در یک کشور دیگر بازگشایی نماید.

در ادامه مسئولین این شرکت اعلام کردند که تا زمانی که امنیت کارمندانشان به صورت کاملا برقرار نشده و یا تجهیزات لازم برای حفظ امنیت کارمندانشان نداشته باشند اقدام به بازگشایی کامل دفاتر خود نخواهند کرد.

شرکت اپل نیز جدیدا تصمیم گرفته است که تا ژانویه سال آینده حضوری کردن کارمندان را عقب انداخته و آن زمان نیز با توجه به شرایط موجود تصمیم به بازگشایی دوباره بگیرد. این شرکت از کارمندان خود خواسته تا هرچه سریعتر خود را واکسینه کنند. با این حال گسترش نوع دلتا کرونا باعث شده است که عدم قاطعیت در تصمیمات مدیران این شرکت ها دیده شود. پیش از این در ماه سپتامبر، اپل کارمندان خود را به حضور در شرکت دعوت کرده بود اما بعد از آن در ماه اکتبر دوباره کارمندان خود را دورکار کرد.

مساله نیرو و دورکاری باعث عقب افتادن بسیاری از پروژه های دنیای تکنولوژی و ساخت اپلیکیشن ها شده است. این مساله درباره تامین قطعات و سخت افزارها برای لپ تاپ،‌گوشی های موبایل و … نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.