در حال بارگذاری

دیجیتال مارکتینگ

پردرآمدترین تخصص های دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

شغل های دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی اینترنتی در سال های اخیر بازارکار پر رونقی دارد. صاحبان مشاغل در هر حیطه شغلی برای رسیدن به موفقیت در دنیای پر از رقابت خرید و فروش محصول، باید به فکر راه اندازی یک کسب ‌وکار اینترنتی باشند. با این کار می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط مؤثری برقرار کنند و میزان فروش و درآمد خود را افزایش دهند. اما برای ورود به فضای کاری دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌هایی را بیاموزید که در این مطلب از دارکوب قصد داریم درباره آن‌ها صحبت کنیم.

رشته دیجیتال مارکتینگ

رشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال جدید به معنی بازاریابی برندها، محصولات و خدمات از طریق ابزارهای آنلاین و آفلاین سیستمی برای ارتباط بیشتر با مخاطبان است. بازاریابی دیجیتال، در واقع خلاقیت ایجاد روش‌های جدید برای انتقال پیام‌های بازاریابی را با جنبه فنی پیگیری داده‌ها، مهندسی دیجیتال و تجزیه و تحلیل، ترکیب می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ با اسامی مختلفی شناخته می شود ازجمله: بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی و …. اما به هر حال، بدون شک یکی از مهمترین بخش‌های بازاریابی است و مدارک رشته دیجیتال مارکتینگ حرفه ای در بازاریابی دیجیتال، افراد را برای تعداد زیادی از نقش‌های هیجان انگیز و در حال رشد آماده می‌کند.

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ

درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ بسته به میزان مهارت، تخصص و تجربه شما تفاوت دارد. اگر فردی تازه کار هستید، درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ از حدود ماهی 7 میلیون تومان شروع می شود. اما اگر به عنوان ارشد و یا مدیر بازاریابی دیجیتال می خواهید به کار مشغول شوید، درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ می تواند تا 12میلیون تومان به علاوه پورسانت افزایش داشته باشد.

آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران چطور خواهد بود؟

آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران به دلیل به رشد روزافزون فناوری و استفاده از اینترنت در حال تغییر و توسعه است. آینده دیجیتال مارکتینگ تأثیری عمیق بر صنعت بازاریابی دارد. شناخت دقیق و آگاهی از این رویکرد برای بازاریابان و کسب ‌وکارها بسیار حیاتی است. در دهه ‌های اخیر، با پیشرفت فناوری و گسترش اینترنت، دنیای تجارت هم تحت تأثیر قرار گرفته است. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از این رویکردها، به طور شگرفی تغییراتی اساسی در حوزه بازاریابی و تبلیغات فراهم کرده است.

محبوب‌ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ

در این قسمت می خواهیم به معروف‌ترین، محبوب‌ترین و پر کاربردترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم.

  • سئو سایت یا بهینه ‌سازی موتورهای جستجو
  • طراحی سایت کاربر پسند و جذاب
  • بازاریابی محتوایی (content marketing)
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (social media marketing)
  • تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی پورسانتی (Affiliate marketing)
  • تبلیغات همسان (Native Ads)
  • اتوماسیون بازاریابی (marketing automation)
  • بازاریابی ایمیلی (email marketing)
  • روابط عمومی آنلاین (online PR)
  • بازاریابی درونگرا یا ربایشی (Inbound marketing)
  • محتوای حمایت شده (sponsored content)
  • بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)
رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران

آیا رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران وجود دارد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از مخاطبان را به خود مشغول کرده است. اگر بخواهیم صریح و خلاصه بگوییم؛ در ایران رشته ای به عنوان دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد!  اما رشته های دیگر با نام های دیگری، سر فصل های دیجیتال مارکتینگ را دارند که در ادامه به این رشته ها مباحث می پردازیم.

در رشته مدیریت بازرگانی گرایش هایی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد مانند MBA، بازاریابی و تجارت الکترونیک که تا حدی مباحثی در مورد دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال صحبت کرده است. اگر در ایران هستید و می خواهید که دیجیتال مارکتینگ را دردانشگاه های ایران بگذرانید و آشنا بشوید، ورود به رشته مدیریت بازرگانی و در کارشناسی ارشد مدیریت  MBAبهترین انتخاب برایتان است.

شاید در ایران رشته دیجیتال مارکتینگ وجود نداشته باشد؛ اما احتمالا تا چند سال آینده این رشته وارد رشته های دانشگاهی ایران شود. پس این همه شرکت فعال که خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهند از چه طریق مهارت و دانش خود را کسب کرده اند؟ پاسخ این است که در حال حاضر در ایران دوره های دیجیتال مارکتینگ بسیاری وجود دارند که بهترین آنها در آموزشگاه دارکوب تدریس می شود.

آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ

در جریان آموزش دیجیتال مارکتینگ، مهم‌ترین سوالی که برای افراد مطرح است مرتبط با آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ و سطح درآمد در آن خواهد بود. در سال 2023 و در آستانه ورود به 2024 میلادی دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک استراتژی برای تبلیغات و فروش از طریق ابزارهای دیجیتالی مثل وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و موارد دیگر استفاده می کرد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این کار، دسترسی آسان‌تر به مخاطبان هدف است. با استفاده از داده‌های تحلیلی و ابزارهای مدیریتی، دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد تا با دقت بیشتری به مخاطبان خود برسید و کمپین‌های خودتان را بهینه‌سازی کنید. بنابراین به مثابه افزایش مخاطبان شما درآمدتان نیز افزایش یافته و در نتیجه آینده شغلی خوبی در این رشته برای شما رقم خواهد خورد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.