در حال بارگذاری

اندروید ۱۲

هدف اندروید ۱۲ : رابط کاربری بهتر برای تبلت ها

به نظر می رسد که هدف اصلی نسخه ۱۲ اندروید، طراحی رابط کاربری بهتر برای تبلت ها است. این مساله قرار است با ساخت اپلیکیشنی که کار را برای تبلت ها راحت می کند انجام شود. این قابلیت که در نسخه دوم پیش نمایش اندروید ۱۲ قرار گرفته بود توسط Mishaal Rahman، یکی از دولوپر های نسخه های کاستوم اندروید پیدا شد.

در تمامی این سال ها سیستم عامل اندروید بر روی تبلت ها، از نظر قابلیت، در مقابل آیپد حرفی برای گفتن نداشت. حال با شروع کار بر روی این قابلیت، به نظر می رسد که فاصله دو سیستم عامل بر روی تبلت ها کمتر خواهد شد و یا حتی ورق به سمت اندروید بر خواهد گشت.

مطلب مفید:‌ معرفی اپلیکیشن ساز اپتو : ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی

در نسخه پیش نمایش دوم اندروید ۱۲ یک تسک بار در پشت لانچر این سیستم عامل مخفی شده است. که در تصاویر زیر می توانید آن را ببینید. این قابلیت مانند چیزی است که ما پیش از این در کروم او اس دیده بودیم. این تسک بار باعث می شود که جابجایی بین اپلیکیشن ها بسیار راحت و کاربردی شود.

اندروید ۱۲

شما به راحتی می توانید با کلیک کردن بر روی اپلیکیشن در تسک بار به روی آن اپلیکیشن بروید و دیگر لازم نیست که به تسک منیجر رفته و از آنجا به طور کامل به اپلیکیشن دیگری سوئیچ کنید. با توجه به سورس کد موجود، به نظر می رسد این قابلیت تنها بر روی دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ قابل دیدن خواهد بود. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که این قابلیت تنها برای تبلت ها رونمایی خواهد شد. با این حال اضافه شدن این قابلیت به دستگاه های قابل تا شدن مثل Galaxy Fold و … نیز وجود دارد.

مطلب مفید: معرفی بهترین اپلیکیشن های استریم موزیک

این قابلیت می تواند به سادگی کاربرد تبلت را بسیار بیشتر کند و این دقیقا چیزی است که اندروید بر روی تبلت ها به آن نیاز داشت و تا به حال در طراحی اپلیکیشن های داخلی اندروید، این مساله وجود نداشته. باید دید که آیا این قابلیت در نسخه پایانی سیستم عامل اندروید ۱۲ نیز خواهد بود یا خیر.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.