در حال بارگذاری

استریم موزیک

معرفی بهترین اپلیکیشن های استریم موزیک

اپلیکیشن های زیادی برای استریم موزیک ساخته شده اند که می توان گفت آرشیو موسیقی آنها تا ۹۰٪ یکسان است. پس تفاوت در چیست؟ طراحی اپلیکیشن و امکانات در این اپ ها حرف اول را میزند. با معرفی بهترین اپلیکیشن های استریم موزیک همراه ما باشید.

شروع رقابت

وقتی که رقابت این اپ ها شروع شد، آرشیوی که ارائه می دادند بسیار از هم متفاوت بود. برای مثال تیلور سوئیفت تنها در اپل موزیک بود و در اسپاتیفای نمی توانستیم آلبوم های او را پیدا کنیم. امروزه آرشیو موسیقی اپلیکیشن های موزیک بسیار نزدیک به هم شده و تفاوت های کمی با هم دارند. اگر آلبوم جدیدی منتشر شود، می توانید در زمانی یکسان در تمامی این اپلیکیشن ها به آن گوش کنید و به مشکلی نمی خورید.

طراحی اپلیکیشن و امکانات به المان اصلی تفاوت این اپلیکیشن ها تبدیل شده. برای مثال الگوریتم پیدا کردن موزیک هایی که ممکن است شما آن را دوست داشته باشید در این اپلیکیشن ها متفاوت هست و نقاط ضعف و قوت مربوط به خود را دارند. بعضی از این اپلیکشین ها با توجه به آهنگ هایی که شما گوش داده اید، و کسانی که همان آهنگ ها را گوش داده اند، کتابخانه ای یکسان تولید می کنند و آهنگ هایی که در این کتابخانه به آن گوش ندادید را به شما پیشنهاد می دهند. از طرفی ممکن است الگوریتمی بسیار پیشرفته تر در ساخت اپلیکیشن استفاده شده باشد.

مساله بعدی که باعث تفاوت این اپلیکیشن ها شده، کیفیت پخش موسیقی است. تمامی این اپلیکیشن ها دارای سرویس های پولی و رایگان هستند و اگر شما میخواهید بهترین تجربه کاربری را داشته باشید بهتر است نسخه پولی آن را تهیه کنید.

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی با اپ ساز اپتو

Spotify

اسپاتیفای به داشتن بهترین الگوریتم پیشنهاد موسیقی معروف است. رابط کاربری در طراحی این اپلیکیشن حرف اول را میزند و همه چیز به بهترین شکل ممکن قرار گرفته. برنامه بسیار سبک بوده و در گوشی هایی با قدرت سخت افزاری پایین نیز بسیار خوب عمل می کند.

نسخه رایگان این اپلیکیشن تبلیغات درون برنامه ای دارد و کیفیت پخش موسیقی در آن بین ۹۶ تا ۱۶۰ کیلوبیت است که کیفیت خیلی بالایی نیست اما با توجه به رایگان بودن آن قابل قبول است. شما با پرداخت ۱۰ دلار در ماه می توانید از بالاترین کیفیت موسیقی ممکن و فرمت های lossless استفاده کنید. همچنین دیگر خبری از تبلیغ های آزاردهنده نخواهد بود.

استریم موزیک

پیش از این شما می توانستید تنها ۱۰۰۰۰ موسیقی را در آرشیو موسیقی خود اضافه کنید. اما این محدودیت مدتی است که برداشته شده است. در این اپلیکیشن قابلیتی به اسم Social Share وجود دارد که اگر آن را روشن کنید، می توانید ببینید دوستانتان به چه آهنگ هایی گوش می کنند و اطلاعات موسیقی هایی که شما گوش می کنید نیز برای آنها قابل مشاهده است. همچنین قابلیت اشتراک پلی لیست در این برنامه وجود دارد.

این برنامه برای تمامی سیستم عامل های پرطرفدار، از جلمه ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آی او اس و حتی وب اپ یا PWA ساخته شده.

مطلب مفید: بررسی مزیت های وب اپ ها یا PWA ها

Apple Music

تصمیم اپلیکیشن استریم موزیک اپل برای پیشنهاد آهنگ ها بر اساس تجربه دیگر کاربران خیلی مناسب نیست و پیشنهاد های مناسبی به شما نمی دهد. شما در این اپلیکیشن هم کانال های موسیقی و پلی لیست های از پیش تعریف شده دارید، ولی آهنگ های معرفی شده در آن به خوبی اسپاتیفای نیست. در این اپلیکیشن نیز مانند اسپاتیفای از Social Share می توان استفاده کرد.

استریم موزیک

طراحی اپلیکیشن اپل موزیک در بخش پلی کردن آهنگ های دلخواه یک خواننده بسیار عالی است. شما می توانید یک خواننده را انتخاب کنید، و سپس برنامه تمامی آهنگ هایی که شما از این خواننده دوست داشتید را پلی می کند. این قابلیت در اسپاتیفای وجود نداشت. طراحی اپلیکیشن در نسخه آی او اس بسیار عالی است و در نسخه اندروید کیفیت قابل قبولی دارد. با این حال نسخه کامپویتر های شخصی این نرم افزار بسیار آزار دهنده است. موافعی پیش می آید که آهنگ ها پلی نمی شوند، دکمه اضافه کردن به کتابخانه آهنگ ها کار نمی کند، دکمه برگشت به صفحه عقب کار نمی کند و در کل مشکلاتی در ساخت اپلیکیشن وجود دارد.

در این اپلیکیشن خبری از نسخه رایگان و کیفیت های صوتی lossless وجود ندارد. شما با پرداخت ماهی ۱۰ دلار می توانید موسیقی دلخواه خود را تا کیفیت ۲۵۶ کیلوبیت داشته باشید. با اینکه کیفیت صدا از اسپاتیفای کمتر است، اما در عمل تفاوت زیادی قابل تشخیص نیست. شما می توانید تنها ۱۰۰۰۰ موسیقی را در کتابخانه خود داشته باشید. اما اینکه چه تعداد موسیقی در هر پلی لیست داشته باشید محدودیتی ندارد.

مطلب مفید:‌ معرفی بهترین اپلیکیشن های مدیریت کسب و کار

Tidal

تمرکز اصلی اپلیکیشن استریم موزیک تیدال در ابتدا بر روی موسیقی هیپ هاپ بود. اما امروزه این دید تغییر کرده و بیش از ۷۰ میلیون آهنگ در این سرویس استریم موزیک وجود دارد. در ساخت اپ تیدال سه پلن پرداختی قرار گرفته است. در اشتراک رایگان شما می توانید پلی لیست های از پیش ساخته شده را گوش کنید که به آنها کانال گفته می شود. شما همچنین توانایی جستجوی آهنگ و گوش دادن به آن یا رد کردن آهنگ را ندارید.

پلن ۱۰ دلاری آن امکان گوش دادن موسیقی با کیفیت ۳۲۰ کیلوبیت را به شما می دهد. با این حال پلن پر طرفدار این برنامه موبایل نسخه ۲۰ دلار در ماه است. در این پلن شما می توانید موسیقی دلخواه خود را با بالاترین کیفیت ممکن یا lossless گوش کنید. کیفیت موسیقی های lossless به ۱۴۱۱ کیلوبیت بر ثانیه می رسد که برای کسانی که سیستم صوتی بسیار با کیفیتی دارند بهترین انتخاب است.

استریم موزیک

با این حال در حاضر آلبوم های موسیقی زیادی در تیدال وجود دارند که کیفیت آنها به ۹۲۱۶ کیلوبیت بر ثانیه می رسد. این نرم افزار از دالبی اتمس و 360 Reality Audioپشتیبانی می کند. اگر شما تجهیزات بسیار گران قیمت صوتی ندارید، دلیلی ندارد که از این پلن تیدال استفاده کنید. اما اگر تجهیزات شما کامل و بهترین در نوع خود است، بهتر است از این پلن استفاده کرده و لذت شنیدن موسیقی به این کیفیت را تجربه کنید.

 

سرویس های دیگر

سرویس های دیگر استریم موزیک مانند آمازون موزیک، یاندکس موزیک، دیزر و پاندورا نیز وجود دارند اما به خوبی سرویس های معرفی شده دیگر نیستند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.