اپلیکیشن “اینستاگرام ادیتز“، محصول جدید شرکت متا برای ساخت ویدیو، در مقایسه با رقیب اصلی خود “کپکات” از شرکت بایتدنس، شروعی بسیار قدرتمندتر داشته است.
این اپلیکیشن که به کاربران کمک میکند ویدیوهایی برای ریلز، استوری و سایر پستهای اجتماعی اینستاگرام بسازند، در دو روز نخست عرضه، حدود ۷۰۲,۹۰۰ بار روی دستگاههای iOS دانلود شده است.
بر اساس دادههای شرکت اپفیگورز، این میزان دانلود تقریباً ۳۷ برابر بیشتر از تعداد دانلودهای کپکات در دو روز ابتدایی عرضه در iOS بوده است.
تا روز پنجشنبه، تعداد دانلودهای اپلیکیشن Edits در iOS به ۱.۲ میلیون و در اندروید به ۵.۹ میلیون رسید
و مجموع دانلودها به ۷.۱ میلیون بار رسید. در مقایسه، اپلیکیشن CapCut در سه روز ابتدایی عرضه خود تنها ۸۳,۵۰۰ بار در iOS و اندروید دانلود شده بود.
البته باید در نظر داشت که هنگام انتشار اولیه، CapCut تنها در نیمی از بازارهای جهانی در دسترس بود؛ اما حتی با در نظر گرفتن دو یا سه برابر شدن آمار دانلود آن، Edits همچنان فاصله قابل توجهی با رقیب خود حفظ کرده است.
تنها در ایالات متحده، اپلیکیشن Edits در سه روز نخست عرضه خود ۳۸۱,۰۰۰ بار دانلود شد؛
در حالی که CapCut در زمان انتشار اولیه خود در این کشور تنها ۳,۴۰۰ بار دانلود شده بود. در این مقایسه مستقیم، میزان دانلود Edits در ایالات متحده ۱۱۲ برابر بیشتر از CapCut بود.
Appfigures گزارش داد که سرعت بالای پذیرش اپلیکیشن Edits باعث شد این برنامه در زمان عرضه اولیه خود به رتبههای بالایی دست پیدا کند؛ موضوعی که میتواند به رشد بیشتر تعداد دانلودها و افزایش رقابت کمک کند.
این آمار همچنین قدرت اثرات شبکهای متا را نشان میدهد؛ جایی که هنگام عرضه برنامههای جدید، از اکوسیستم گسترده شبکههای اجتماعی خود به خوبی بهره میبرد.
اپلیکیشن جدید اینستاگرام در روز اول انتشار خود، ۲۲ آوریل، توانست در صدر جدول فروشگاه اپلیکیشن آیفون ایالات متحده قرار گیرد؛ هم در بخش «برترین اپلیکیشنها» و هم در بخش «برترین اپلیکیشنها (غیر از بازیها)».
این برنامه تا روز دوم به رتبه دوم هر دو جدول سقوط کرد و در همان جایگاه باقی ماند تا اینکه در روز جمعه به رتبه سوم رسید.
از آنجا که اپ استور اپلیکیشنهای برتر را بر اساس تعداد دانلودها و سرعت نصبهای جدید رتبهبندی میکند، در حال حاضر Edits جایگاه بالاتری نسبت به CapCut دارد.
در مقایسه، CapCut پس از سه روز نخست عرضه، در رتبه چهاردهم کلی و دهم در میان اپلیکیشنهای غیر بازی فروشگاه اپ استور ایالات متحده قرار گرفته بود.
با این حال، Edits هنوز مسیر طولانیای پیش رو دارد تا بتواند به تعداد کاربران CapCut برسد.
اپلیکیشن CapCut که متعلق به شرکت ByteDance است و در میان سازندگان TikTok محبوبیت بالایی دارد،
در آوریل ۲۰۲۰ عرضه شد و از آن زمان تاکنون، به استثنای چین، بیش از ۱.۲۲ میلیارد بار در سراسر جهان روی دستگاههای iOS و اندروید دانلود شده است.
لیا هابرمن، مشاور بازاریابی رسانههای اجتماعی، در خبرنامه اخیر خود گزارش داده است که تاکنون اپلیکیشن Edits بازخوردهای متفاوتی از سوی سازندگان دریافت کرده است. بسیاری از کاربران، سهولت استفاده، تحلیلهای داخلی، نبود تبلیغات، پشتیبانی از ویدیوی ۴K و خروجی بدون واترمارک این برنامه را تحسین کردهاند. در مقابل، منتقدان اشاره کردهاند که Edits هنوز برخی از قابلیتهای CapCut، مانند قالبها و جلوههای انتقال متعدد، را در اختیار کاربران قرار نمیدهد.
با گذر زمان، اپلیکیشن Edits این فرصت را خواهد داشت که به سطح موفقیت CapCut برسد. با این حال، ممکن است در آینده برای کسب درآمد، یک نسخه پولی ارائه دهد یا تبلیغات را به برنامه اضافه کند.
هیچ نظری برای این پست وجود ندارد. اولین نفری باشید که نظر میدهید!