در حال بارگذاری

تعامل با کاربران اپلیکیشن

تعامل با کاربران اپلیکیشن از مسائل مهم در کسب و کارهای دارای اپ است. برای داشتن یک اپ پر مخاطب لازمه برای پیشرفت اپتون برنامه ریزی داشته باشید. و اون رو مدیریت کنید. هر اپ از صفحاتی تشکیل شده که نام و نوع اون ها متناسب با هدف ساخت و طراحی اپلیکیشن مشخص می شه. لازمه متناسب با صفحاتی که در اپ استفاده کردید برای اپتون برنامه ریزی کنید. سعی کنید بیشترین میزان ممکن از جلب توجه و رضایت مخاطبانتون رو به دست بیارید.

اپ، درگاهی برای تعامل

آیا اپ به دلیل انتقال اطلاعات یک طرفه و عدم شکل گیری مکالمه، کاربر شما رو از پیگیری اپ منصرف نمی کنه؟. به این ترتیب تکلیف تعامل با کاربران اپلیکیشن چه می شود؟

“مشتری مداری” مسئله ای است که سازندگان اپ رو نگران می کنه. این باور در بین برخی کاربران وجود داره که اپ های غیر پیام رسان امکان ایجاد مکالمه رو ندارن. در صورتی که صفحاتی برای این مسئله درنظر گرفته شده. و شما به عنوان مدیر اپ می تونید، به واسطه چند افزونه با کاربرانتون وارد تعامل بشید.. چت کنید.. عکس و فایل ارسال و دریافت کنید.. سفارشات رو پیگیری کنید.. و در صورت لزوم انتقادات و پیشنهادات کاربرانتون رو از این طریق دریافت کنید. و به این ترتیب با کاربرها وارد تعامل بشید. پس شما می تونید اپ رو به درگاهی برای تعامل تبدیل کنید.

آپدیت کنید

اگر ایده ی اولیه در ذهن شما شکل گرفته، معطل نکنید و اپ رو بسازید. لازم نیست برای فراهم شدن همه ی مطالب، آیتم ها و عکس ها منتظر بمونید. ابتدا صفحات و مطالب اصلی رو بسازید. و در صورت کفایت اپ رو برای انتشار ارائه کنید و به این ترتیب تعامل با کاربران اپلیکیشن را آغاز کنید. منظور از این پیشنهاد ارائه ی یک اپ سطح پایین به بازار نیست. در واقع شما یک اپ با ساختار اولیه رو می سازید و به کمک قالب های آماده ی اپتو به اون شکل می دید.

بعد از اون و به مرور با صرف وقت و حوصله ی بیشتر می تونید اون رو ارتقاء بدید، امکانات بیشتری بهش اضافه کنید، استفاده از اون رو با امکانات جدیدتر اپ ساز که مدام به روز می شن آسون تر کنید و همه ی این موارد رو به عنوان “آپدیت جدید اپلیکیشن” به انتشار برسونید. با این کار هم به سرعت اپ رو راهی بازار کردید و هم با آپدیت های بعدی، به کاربرانتون این مطلب رو القا می کنید که اپ مدام به روزرسانی می شه و یک اپ فعال و کاراست.

استفاده از افزونه های آنلاین

به طور مداوم مطلب یا محصول جدیدی برای ارائه به کاربرها داشته باشید. برای داشتن یک اپ به روز و جذاب برای مشتریان، لازمه کاربر اشتیاق داشته باشه که موارد جدید اپ شما رو ببینه؛ اگر مدت ها بگذره و اپ شما تغییری نکنه، کاربر اشتیاقی به کشف مطالب جدید در اپ شما نداره. اگر هیچ مطلب جدیدی برای ارائه ندارید به مواردی مثل “اعلام تخفیفات فصل برای اپ های فروشگاهی” یا “نمایش محصولات برگزیده” فکر کنید.

برای رعایت این مورد بهتره بیشتر از افزونه های آنلاین بهره بگیرید. افزونه های یک اپ دو دسته هستن: افزونه های آنلاین و آفلاین؛ با تغییر افزونه های آفلاین لازمه خروجی جدید بگیرید، ولی در صورت استفاده از افزونه های آنلاین می تونین بسیاری تغییرات رو در اپ اعمال کنین و در این صورت بدون نیاز به خروجی جدید، به محض اتصال کاربر به نت و بازکردن اپ شما، تغییرات به او نمایش داده می شه. بنابراین برای تعامل با کاربران اپلیکیشن افزونه های آنلاین گزینه های مناسبی هستند.

تعامل با کاربران اپلیکیشن

بازخوردهارو چک کنید

لازمه برای پیشرفت اپتون بازخورد کاربران رو دریافت کنید. علاوه بر این کاربران با دیدن آیتم هایی که حاکی از بررسی بازخوردها توسط شماست، متوجه می شن که شما به سلیقه و آسانیِ کار کاربر اهمیت می دید و درواقع مشتری مدارید.

علاوه بر افزونه های “چت” و “پشتیبانی” که پیش از اشاره شد، بد نیست گاهی “نظرسنجی” داشته باشید. افزونه ای برای نظرسنجی در اپتو قرار داده شده و می تونید از اون استفاده کنید.

اما؛ تعامل با کاربران اپلیکیشن نیاز به در دست داشتن آمار دقیق تری از کاربران اپ داره. شما می تونید اطلاعات دقیق تری در این باره به دست بیارید. آمار تعداد نصب ، مدل و ورژن اندرویدِ گوشی هایی که اپ روی اون ها نصب شده، تعداد نصب های حذف شده و … رو از چند راه می تونید بررسی کنید:

الف-برخی مارکت هایی که اپ رو در اونها منتشر کردید بخشی از این اطلاعات رو دراختیارتون قرار میدن.

ب- افزونه های نوتیف ساز، به واسطه بررسی کاربرهاتون بخشی از این اطلاعات رو بررسی می کنن و اون اطلاعات رو در پنل شما به نمایش میزارن.

ج-سایت های آنالیز در صورتی که افزونه شون در اپ شما استفاده شده باشه به شما در این باره کمک می کنن.

اپ آسان و خوانا

برای تعامل با کاربران اپلیکیشن لازم است بیان مناسبی در اپ داشته باشید. صفحه بندیِ ساده ای داشته باشید. و در حد امکان از ساخت اپ پیچیده یا با صفحات بسیار بالا خودداری کنید. تا جایی که لازمه مطالب رو دسته بندی کنید. و تعداد صفحات اصلی رو محدود قرار بدید، با تعداد صفحات بالا و تو در تو اپ رو گیج کننده نکنید.

با یک طراحی مناسب می تونید مسیرخوانی درستی از اپ به کاربر بدین، و حتی می تونید در قالب یک راهنما یک نقشه ی جامع از اپ رو ارائه بدید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.