در حال بارگذاری

 تحولات جدید الگوریتم گوگل

تحولات جدید الگوریتم گوگل و چالش جدی برای مقالات سئومحور

گوگل در حال اعمال چند تغییر جدید در سیستم رتبه‌بندی نتایج جست‌ وجو است که به نمایش بیشتر

محتوای مفید یاری می‌رسانند و برخی از نتایج مشکوک یا غیرمفید را حذف می‌کنند.

اغلب، جستجوهای وب مشتریان برای توصیه‌ها، بررسی‌ها، معاملات و تخفیف‌ها، وب‌سایت‌هایی با کیفیت پایین یا هرزنامه‌ای را برمی‌گرداند

که علیرغم رتبه بالا، نظرات تخصصی یا تبلیغات مفیدی را که وعده داده‌اند ارائه نمی‌دهند. این شرکت گفت که با آخرین به‌روزرسانی جستجوی شرکت، این در شرف تغییر است.

روز سه‌شنبه، گوگل به‌روزرسانی کیفیت جستجو را اعلام کرد که به طور خاص بر بهبود رتبه‌بندی کیفیت جستجوی وب‌سایت‌ها تمرکز می‌کند و سیاست‌های هرزنامه جستجوی Google را به‌روزرسانی می‌کند.

به طور کلی، این به‌روزرسانی جدید الگوریتم گوگل قصد دارد سایت‌هایی که تجربه کاربری ضعیفی دارند یا به ظاهر برای مطابقت با یک عبارت جستجوی بسیار خاص طراحی شده‌اند، تحت تأثیر قرار گیرند. گوگل تخمین می زند

که از طریق این الگوریتم گوگل و تلاش های قبلی خود می تواند محتوای بی کیفیت و غیر اصلی را تا 40 درصد کاهش دهد.

گوگل قصد دارد با الگوریتم جدید  در مبارزه با برخی از ترفندهایی که مردم برای فریب‌ دادن سیستم‌های رتبه‌بندی استفاده می‌کنند،

رتبه‌ی محتوایی را پایین ببرد که تنها برای خلاصه‌کردن محتوای دیگر وب وجود دارد.

این نوع مقالات گاهی اوقات نتیجه‌ی تمرکز بیش‌از‌حد بر SEO هستند و در بیشتر مواقع با ابزارهای هوش مصنوعی مولد ایجاد شده‌اند.

تحولات جدید الگوریتم گوگل و چالش جدی برای مقالات سئومحور

«به‌روزرسانی‌ها به انواع دیگر محتوا نیز می‌پردازند – محتوایی که ممکن است در اصل توسط انسان‌ها ایجاد شود، اما ارزش زیادی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

هدف نهایی کاهش حضور صفحاتی است که احساس رضایت ندارند و محتوای اصلی ندارند.

گوگل همیشه در حال ایجاد تغییراتی در الگوریتم‌ سیستم رتبه‌بندی خود برای بهبود نتایج جست‌وجو است؛ اما اغلب مواقع از این تغییرات چیزی به کاربر اعلام نمی‌کند.

تنها دو نشانه‌ از اعلام تغییرات گوگل وجود دارد:

  1. تغییرات بزرگی که تجربه‌ی جست‌وجو را به‌طور معناداری تغییر می‌دهند
  2. پیام واضح گوگل است: «رفتار اسپم‌گونه و متقلبانه‌ی شما اکنون به‌پایان می‌رسد.»

الگوریتم جدید گوگل

 

پاندو نایاک، معاون بخش جست‌وجوی گوگل، سه مثال از آنچه اکنون رفتار اسپم محسوب می‌شوند و گوگل قصد دارد با الگوریتم جدید آن را کاهش دهد، مطرح می‌کند.

  • نخست محتوای پرتعداد است؛ وب‌سایت‌هایی که روزانه هزاران مقاله با کیفیت نامناسب یا ازطریق پیمان‌کاران کم‌درآمد یا هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند، در گوگل با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.
  • دومین رفتار اسپم چیزی است که نایاک آن را سوء‌استفاده از اعتبار وب‌سایت می‌نامد. این زمانی است که وب‌سایتی معتبر بخشی از وب‌سایت خود را به‌دلیل هرزنامه‌ها اجاره می‌دهد.
  • سومین رفتار سوء‌استفاده از دامنه‌ی منقضی شده است؛ یعنی زمانی‌که کسی دامنه‌ای رها‌شده، اما رده‌بالا می‌خرد و آن را با محتوای جعلی پر می‌کند.

الگوریتم جدید گوگل برای رفتار سوم، ۶۰ روز به وب‌سایت‌ها مهلت می‌دهد تا پیش از تغییر رتبه‌بندی، آن را حذف کنند؛ دو مثال ابتدایی، اما به‌سرعت اجرایی می‌شوند. گوگل در ابعاد گسترده مشکل اسپم دارد و از آن مطلع است و در تلاش است که آن را رفع کند.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.