در حال بارگذاری

چت اینستاگرام

چت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر تا سال ۲۰۲۲ رمزنگاری نمی شوند

طی چند سال گذشته، انتقادها از عملکرد فیسبوک در اینستاگرام و فیسبوک بسیار زیاد بوده. این مساله به دلیل عدم استفاده از رمزنگاری در چت اینستاگرام و فیسبوک و اینکه در بسیاری از کشورها، دنیای شبکه های مجازی دست این شرکت است به وجود آمده.

طراحی اپلیکیشن | ساخت اپلیکیشن | بدون کدنویسی با اپلیکیشن ساز اپتو

به نظر می رسد که در تاریخ نزدیکی شاهد اضافه شدن این قابلیت به این دو نرم افزار پر طرفدار نخواهیم بود. البته فیسبوک در سال ۲۰۱۶ امکان رمزنگاری چت ها در مسنجر فیسبوک را به نوعی به این پیام رسان اضافه کرد. اما رمزنگاری در این پیامرسان تنها در حالتی فعال می شود که یک Secret Conversation بین دو طرف مکالمه فعال شده باشد که این حالت واقعا ایده آل نیست. از طرفی همین مساله حتی در چت اینستاگرام نیز اضافه نشده است.

آموزش تماس صوتی و تصویری در نسخه کامپیوتر Whatsapp

یکی از مسائلی که مدتی پیش فیسبوک اشاره کرد، مساله ادغام سه پیام رسان واتسپ، چت اینستاگرام و فیسبوک است. در بسیاری از کشورها، انتخاب اول مردم برای اپلیکیشن های پیام رسان، نرم افزار فیسبوک مسنجر است. پس از آن نیز واتسپ جایگاه دوم را دارد و به نوعی می توان گفت بازار و مارکت پیام رسان ها با اختلاف زیادی در دستان شرکت فیسبوک است. با این وجود فیسبوک تصمیم گرفته تمامی پیام رسان های خود را ادغام کند و هر سه شبکه اجتماعی خود را از طریق یک پورتال مدیریت کند.

فیسبوک هک شد | اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر لو رفت

این مساله به دلیل مسدود بودن سایت فیسبوک در ایران نمی تواند خبری خوشایند باشد. به نظر می رسد با شکل گیری این اتفاق، امکان مسدود شدن واتسپ و اینستاگرام هم دور از دسترس نباشد.

یکی از دلایلی که خبرنگاران حوزه تکنولوژی برای طول کشیدن اضافه شدن رمزنگاری به اپلیکیشن های پیام رسان فیسبوک و چت اینستاگرام به آن اشاره می کنند، همین مساله ادغام پیام رسان هاست.

قابلیت ارسال پیام به هرکسی در اپلیکیشن Slack اضافه شد

در طی این مدت، اپلیکیشن هایی مانند تلگرام و سیگنال در حال پرطرفدار شدن بین کاربرانی هستند که نیاز به امنیت را در فضای مجازی احساس کرده اند. با این حال، هنوز هم نرم افزارهای فیسبوک، از جمله اینستاگرام، فیسبوک مسنجر و واتسپ در صدر جدول پر دانلودترین اپلیکیشن های رایگان هستند و قرار نیست که به زودی جایگاه خود را از دست بدهند.


سرعت بالا و امکانات ویژه ی اپ ساز اپتو

اپتو با به کار گیری قوی ترین سرورهای موجود بالاترین سرعت ممکن برای یک اپ را در اختیار شما قرار داده است. اپتو با به کارگیری یکی از قوی ترین زبان های برنامه نویسی و استفاده از استانداردهای جهانی همواره خود را به روز کرده و در لیست اپلیکیشن سازهای برتر قرار داده است. درحال حاضر اپتو با زبان فلاتر پنل جدید خود را رونمایی کرده که زبان مورد استفاده ی معتبرترین سایتها و اپلیکیشن سازهای دنیا همچون گوگل، ebay ، … است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.