در حال بارگذاری

گوگل لنز

گوگل لنز به وب اپلیکیشن Google Photos اضافه شد

گوگل لنز به وب اپلیکیشن Google Photos اضافه شد. با این حال امکانات کامل گوگل لنز نسخه موبایل را نخواهد داشت. اما این مساله می تواند شروعی برای ساخت اپلیکیشن PWA گوگل لنز باشد. این اپلیکیشن را می توان یکی از موفق ترین و بهترین اپلیکیشن های گوگل دانست.

طراحی اپلیکیشن و ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی با اپ ساز اپتو

این اپلیکیشن به تازگی به جمع اپلیکیشن های وب اپ گوگل اضافه شده است. برای دسترسی به گوگل لنز، باید به وب اپلیکیشن Google Photos بروید و در آنجا می توانید از یکی از قابلیت های گوگل لنز، تحت وب استفاده نمایید. قابلیت OCR یا optical character recognition اولین قابلیتی است که توسط گوگل به نسخه PWA اپلیکیشن Google Photos اضافه شده است. حال شما اگر عکسی را در نسخه وب اپلیکیشن Google Photos باز کنید، و متنی در آن وجود داشته باشد، می توانید بر روی دکمه ی Copy text from image کلیک کنید. این دکمه به صورت خودکار، در هنگامی که متنی در تصویر وجود داشته باشد نمایان خواهد شد.

گوگل لنز

همانطور که در تصویر بالا می بینید، Google Lens، متن های موجود در تصویر را در پنلی به شما نمایش خواهد داد و این متن ها قابل انتخاب و کپی کردن هستند. برای کپی کردن متن تنها کافیست ماوس را بر روی عکس، و آن قسمتی که متن در آن وجود دارد برده و کلیک کنید.

مطلب مفید: معرفی اپلیکیشن تماس تصویری گوگل | Google Duo

به نظر می رسد که در آینده قابلیت های دیگر اپلیکیشن Lens نیز به Google Photos و نسخه وب آن اضافه شود. تا به امروز، اپلیکیشن گوگل لنز تنها مخصوص به موبایل بوده و طراحی اپلیکیشن آن برای سیستم عامل های موبایل صورت گرفته است. حال با رویکرد جدید گوگل، بسیاری از اپلیکیشن های آن در حال منتشر شدن برای وب هستند. روز گذشته نیز اپلیکیشن Floom توسط گوگل منتشر شد که تنها نسخه وب اپلیکیشن آن ساخته شده است و هیچ نسخه ای برای موبایل منتشر نشده. Floom به کاربران اجازه می دهد که به وسیله گوشی موبایل خود، و با مرورگر کروم موبایل، آن سر دیگر کره زمین که زیر پای ماست را ببینند.

Floom

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.