در حال بارگذاری

نصب سریعتر برنامه ها

گوگل پلی استور با قابلیت نصب سریعتر برنامه ها بروز شد

نصب سریعتر برنامه ها در گوگل پلی استور با آپدیت جدید آن ممکن شد. اگر گوشی اندروید داشته باشید،‌به احتمال خیلی زیاد با گوگل پلی استور آشنایی دارید و می توانید نرم افزار مورد نیاز خود را در آن نصب کنید. طی چند سال اخیر و معرفی اپلیکیشن های بزرگتر، پیچیده تر و حجیم تر، روند نصب اپلیکیشن طولانی تر شده. به همین دلیل گوگل به فکر راهکاری برای حل این مشکل افتاد.

مطلب مفید: هدف گوگل: شبیه تر شدن نصب وب اپ و نیتیو اپ ها در اندروید

این مساله در گوشی های ضعیفتر و قدیمی تر بیشتر خود را نشان میداد. گوشی های جدید به لطف پردازنده های سریعتر و حافظه های داخلی سریعتر، توانسته اند خود را با این حجم از اپلیکیشن ها هماهنگ سازند. اما گوشی های ضعیفتر و قدیمی تر هنگام نصب اپلیکیشن به مشکلات زیادی بر می خورند.

 مطلب مفید: انتشار اپلیکیشن اندروید

حال وبسایت 9to5google در خبری وجود قابلیت جدید بهینه سازی نصب سریعتر برنامه ها در گوگل پلی استور را تایید کرده. در توضیح این به روزرسانی آمده، اگر گزینه app install optimization فعال باشد، دستگاه شما به گوگل خواهد گفت که از کدام قسمت از اپلیکیشن استفاده بیشتری دارید و معمولا بعد از باز کردن اپلیکیشن، با کدام قسمت کار می کنید. حال گوگل این اطلاعات را از تمامی یوزرها جمع کرده، آنها را پردازش می کند و قسمت های مهم هر اپلیکیشن که عده بیشتری از آن استفاده می کنند را شناسایی می کند.

نصب سریعتر برنامه ها

طبق گفته های گوگل، این مساله باعث می شود که نه تنها نصب اپلیکیشن در گوشی سریعتر شود،‌ بلکه باز شدن و استفاده از آن نیز به میزان قابل توجهی سریعتر خواهد شد. به طور کل این عمل باعث می شود که بار پردازش اپلیکیشن بر روی سی پی یو کمتر باشد. گوگل در ادامه اطمینان داده است که اطلاعات جمع شده برای این فرایند به هیچ وجه شخصی نیست و لازم نیست که نگران باشید. با این حال امکان خاموش کردن این قابلیت برای تمامی کاربران فراهم است.

طراحی و ساخت اپ بدون برنامه نویسی با اپ ساز اپتو

این قابلیت هم اکنون در حال آمدن به تمامی گوشی های اندروید است و ممکن است مدتی طول بکشد تا در گوشی شما نیز اضافه شود. طبق تصاویری که در وب سایت XDA-Developers منتشر شده، بعضی از کاربران بعد از چک کردن گوشی خود متوجه اضافه شدن این قابلیت در گوشی خود شده اند. با این حال طی هفته های آینده این قابلیت به تمامی گوشی ها اضافه خواهد شد.


امکان دریافت انواع فرمت اپلیکیشن

در حال حاضر امکان دریافت 3 فرمت اصلی اندروید، ios و pwa (وب اپ) را با کمترین هزینه ی ممکن از اپلیکیشن ساز اپتو خواهید داشت. علاوه بر این در کنار دریافت فرمت apk، امکان دریافت فرمت aab را نیز خواهید داشت. بنابراین در شرح این مطلب که چرا با اپلیکیشن ساز اپ بسازیم، خواهید دانست که همه چیز به جزئیات قابل ارائه ی اپ ساز بستگی دارد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.