در حال بارگذاری

APK

چگونه اطلاعات دستگاه اندرویدی خود رابرای دانلود APK مناسب پیدا کنیم؟

اگر تا به حال سعی کرده اید برنامه ای را برای بارگذاری در تلفن اندروید خود دانلود کنید یا یک APK مناسب را تشخیص دهید، می دانید که چقدر می تواند گیج کننده باشد. اغلب چندین نسخه از یک برنامه وجود دارد که برای دستگاه های مختلف طراحی شده است ،بنابراین چگونه می دانید کدام یک مناسب است؟

آشنایی با نسخه های مختلف فایل های APK

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد سعی می‌کنید برنامه‌ای را از APK Mirror دانلود کنید، که یک سایت برای دانلود فایل‌های APK است که به صورت رایگان در Play Store در دسترس هستند. اگر برنامه مورد نظر شما دارای محدودیت جغرافیایی باشد این برنامه برای دستگاه شما قابل نمایش نیست و یا حتی ممکن است بروزرسانی داشته باشد که هنوز برای حساب شما ایجاد نشده است.

بررسی تفاوت فایل AAB و APK

تلاش برای دانلود کردن نسخه مناسب اپلیکیشن برای دستگاه تلفن همراه خود ،می تواند دردسرساز باشد. اگر برنامه مورد نظر شما فقط یک نسخه داشته باشد، لازم نیست نگران این موضوع باشید، اما برخی از برنامه ها چندین نسخه در دسترس دارند – برای مثال، اپلیکیشن آیفون و اندروید YouTube دارای 40 نوع نسخه مختلف است و در این زمان باید بدانید کدام نسخه برای گوشی شما بهتر است.

به طور کلی، جزئیات به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

معماری: که به نوع پردازنده گوشی شما اشاره دارد. معمولا گزینه ها arm, arm64, x86 و x86_64 خواهند بود. ARM و x86 برای پردازنده های 32 بیتی هستند، در حالی که arm64 و x86_64 برای پردازنده های 64 بیتی هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
نسخه اندروید: یک نسخه از سیستم عامل اندروید است که دستگاه شما آن را اجرا می کند.
DPI صفحه: DPI مخفف “Dots Per Inch” است و نشان دهنده تراکم پیکسل صفحه نمایش تلفن همراه شما است. به عنوان مثال، یک صفحه نمایش شش اینچی فول اچ دی (1920×1080) دارای DPI ~367 است که اگر این رزولوشن را تا 2880×1440 افزایش دهید DPI نیز تا 537~ افزایش می یابد.

از نظر فنی، اصطلاح صحیح هنگام اشاره به تراکم پیکسلی باید PPI یا پیکسل در هر اینچ باشد. اما از آنجایی که APK Mirror (و دیگران) از آن به عنوان DPI یاد می کنند، ما هم به آن پایبند خواهیم بود.

ARM در مقابل x86

نسخه های اندروید و DPI بسیار معماری ساده ای دارند اما معماری پردازنده به طور کلی متفاوت است. من تمام تلاشم را می کنم تا آن را به ساده ترین شکل ممکن در اینجا توضیح دهم.

ARM: این اولین و مهمترین معماری پردازنده موبایل است و اکثر گوشی ها درحال حاضر آن را اجرا می کنند. Qualcomm’s Snapdragon، Samsung’s Exynos و تراشه های موبایل مدیاتک همگی نمونه هایی از پردازنده های ARM هستند ،اکثر تراشه های مدرن 64 ​​بیتی یا ARM64 هستند.

x86: از مشخصات معماری تراشه های اینتل است. با این که اینتل بر بازار کامپیوتر تسلط دارد، اما این تراشه ها در گوشی های اندرویدی بسیار کمتر دیده میشوند. x86_64 از تراشه های 64 بیتی اینتل میباشد.
پیدا کردن این اطلاعات مهم است زیرا فایل‌های x86 و ARM با یکدیگر سازگار نیستند و شما باید از نسخه ی مناسب با معماری گوشی خود استفاده کنید.

به طور مشابه، اگر گوشی شما از یک پردازنده 32 بیتی استفاده می کند، APK 64 بیتی روی آن کار نخواهد کرد. با این حال، پردازنده‌های 64 بیتی سازگار هستند، بنابراین APK 32 بیتی روی یک پردازنده 64 بیتی به خوبی کار می‌کند.

چگونه اطلاعات صحیح دستگاه خود را برای دانلود APK مناسب پیدا کنیم؟

می دانم، گیج کننده است اما خبر خوب این است که با اپلیکیشن اندروید Droid Hardware Info میتوانید به راحتی تمام اطلاعات دستگاه خود را پیدا کنید. این یک برنامه رایگان در Play Store است و اساساً هر آنچه را که باید در مورد تلفن خود بدانید به شما می گوید.

اپلیکیشن Droid Hardware Info

برای دانلود APK مناسب این اپلیکیشن را نصب میکنید و اولین بخشی که به آن نگاه میکنید، تب “Device” است، که برنامه به طور پیش فرض در آن باز می شود. دو بخش کلیدی اطلاعات در اینجا وجود دارد: DPI و نسخه سیستم عامل اندروید.

برای پیدا کردن DPI، به قسمت Software Density در قسمت Display نگاه کنید.

APKبرای نسخه اندروید، به نسخه سیستم عامل در قسمت Device نگاه کنید. شماره نسخه را نشان می دهد.

APK
برای اطلاعات معماری، ورودی‌های معماری CPU و مجموعه دستورالعمل‌ها را در تب Processor میتوانید بررسی کنید.

APK
اول از همه، اگر “64” را در نام معماری مشاهده کردید،می توانید مطمعن شوید که یک دستگاه 64 بیتی است. برای اینکه بفهمید ARM است یا x86، به بخش Instruction Set نگاه کنید، فقط به دنبال اطلاعات اولیه در اینجا هستید، مانند حروف «arm» که متوجه شوید ARM است یا x86 .

APK
برای مثال، در Pixel 2 XL(تصاویر بالا)، کاملاً واضح است که این یک دستگاه ARM64 است و همچنین می‌توانیم ببینیم که ARM است، اما به صورت دقیق نشان نمی دهد که یک پردازنده 32 بیتی هست یا نه. در این مورد، می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که یک تراشه 32 بیتی است زیرا معماری 64 بیتی را در آن نشان نداده است.

اپلیکیشن‌ ساز آنلاین

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.