در حال بارگذاری

رمزنگاری پیام واتسپ

واتسپ رمزنگاری را به پیام های بکاپ شده هم اضافه کرد

واتسپ اعلام کرده که به زودی امکان رمزنگاری پیام های بکاپ شده نیز به این سرویس اضافه می شود. همانطور که می دانید امکان پشتیبانی و بکاپ گرفتن از پیام های واتسپ در سرویس های فضای ابری گوگل درایو و ICloud پیش از این نیز وجود داشت. اما این پیام ها از امنیت خاصی بهره نمی بردند و به امنیت سرویس فضای ابری استفاده شده بسنده می شد. حال به نظر می رسد که واتسپ می خواهد امنیت سرویس های خود را یک قدم دیگر به جلو ببرد.

ساخت و طراحی اپلیکیشن با اپلیکیشن ساز آنلاین اپتو

این بکاپ ها به وسیله ی یک کلید رندم رمزنگاری شده و شما می توانید این کلید را به صورت دستی یا به وسیله ی یک پسورد دیگر محافظت نمایید. اگر شما انتخاب کنید که فایلتان پسورد داشته باشد، کلید رمزنگاری شما در یک Backup Key Vault ذخیره خواهد شد. اگر شما پسورد خود را فراموش نمایید، چت های رمزنگاری شده و کلید شما پس از چند بار تلاش ناموفق پاک خواهند شد. لازم به ذکر است که کلید ذخیره شده ی رمزنگاری شما در چندین سرور که از سرویس ChatD واتسپ پشتیبانی می کنند ذخیره خواهند شد که مشکل قطعی سرویس برای این پروسه وجود نداشته باشد. این مساله برای حفظ پیام های رمزنگاری شده ی بیش از دو میلیارد کاربر واتسپ بسیار حیاتی است.

چت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر تا سال ۲۰۲۲ رمزنگاری نمی شوند

این قابلیت طی هفته های آینده برای کاربران واتسپ و آی او اس منتشر خواهد شد. این مساله یکی از بزرگترین حفره های امنیتی واتسپ به حساب می آمد و حال واتسپ در راستای بهبود امنیت و امکانات اپلیکیشن خود این مشکل را رفع کرده و امنیت پیام کاربران خود را بیشتر کرده است. این خبر روز گذشته توسط مارک زاکربرگ، و در یک پست فیسبوکی اعلام شد.

رمزنگاری پیام واتسپ
واتسپ رمزنگاری را به پیام های بکاپ شده هم اضافه کرد

کالوین پاپاس،‌مدیر محصول واتسپ نیز در این مورد گفته: ” ما سال هاست که در حال تلاش برای رفع این مشکل هستیم. برای حل این مشکل یک فریمورک کاملا جدید شامل فضای ذخیره سازی کلید و فضای ابری بکاپ ساخته ایم.  این فضا می تواند توسط کاربران در سراسر جهان و در سیستم عامل های مختلف استفاده شود.”

مشکل اصلی این رمزنگاری اینجاست که در این مدل از رمزنگاری نمی توان از روش مرسوم end-to-end encryption استفاده کرد. در روش end-to-end encryption نیاز است که دو طرف چت و پیام ها حاضر باشند و از کلید موجود در این نوع روش برای رمزگشایی استفاده کرد. همین مساله برگشتن چت های رمزنگاری شده به دو طرف چت وابسته می شود و ممکن است دچار مشکلاتی مانند حذف اکانت واتسپ طرف مقابل شود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.