در این مقاله به دنبال مزایای تبلیغات در گوگل پلی هستیم. در این پلتفرم میتوانید محصولات و به ویژه اپهایی را که توسعه دادهاید به علاقهمندان و طرفداران خود نشان دهید. البته این امکان هم هست که افرادی را که علاقه ندارند فیلتر کنید و آنهایی که تبلیغات شما را دیدهاند بشناسید. با این نوع تبلیغات میتوانید به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید و با راهکارهایی آنها را به طرفداران و سفیران پروپاقرص خود تبدیل کنید. در ادامه مطالب بیشتری را ارائه میدهیم.

گوگل پلی شرایط را برای توسعه دهندگان نرمافزار و دیگر صاحبان کسبوکار فراهم میکند تا از مزیتهای یک تبلیغ آنلاین بهره ببرند. شما میتوانید تبلیغات خود را به افراد مشخص، در مکان و زمان مشخص ارائه دهید. در این قسمت میخواهیم به مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل پلی بپردازیم:
امکان ارائه تبلیغات به گروههای هدف
در گوگل پلی میتوانید تبلیغات خود را به افرادی خاصی که خود تعیین میکنید نمایش دهید. شما میتوانید تبلیغات را تنها به آنهایی که علاقهمند به محصولات و برنامههای شما هستند نشان دهید. در ادامه به شما میگوییم که این هدفگذاری را باید چگونه انجام دهید. در واقع فیلترهایی برای شما تعبیه شده که میتوانید گروه هدف خود را با آنها تعریف کنید:
کلمات کلیدی: کلمات یا عبارات کلیدی که مشتریان برای پیداکردن محصولات شما جستجو میکنند چه در گوگلپلی و چه در وبسایتهای دیگر. تعیین دقیق کلمات کلیدی اصلی و فرعی به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ زیرا در دیدهشدن محصول شما بسیار تأثیرگذار است و بنابراین نباید آن را کماهمیت شمرد.
مکان تبلیغ: این امکان وجود دارد که بتوانید تبلیغاتتان در صفحه سرچ گوگل و وبسایتهای زیرمجموعه آن به نمایش بگذارید. یعنی میتوانید تصمیم بگیرید در چه جاهایی مشتریان شما فعالیت بیشتری دارند و بنابراین با نمایش تبلیغات خود در این مکانها شانس خود را برای افزایش مشتری و سود بیشتر بالا ببرید.
سن، مکان و زبان: با این سه فاکتور محدوده آنهایی که باید تبلیغ شما را ببینند تعیین میکنید. البته این کار بستگی زیادی به تحقیقات بازاری دارد که شما بهخوبی و با دانش کافی انجام میدهید.
روزها، زمان و دفعات تکرار: میتوانید تعیین کنید که در چه روزهایی، چه ساعتهایی و به چه دفعاتی تبلیغات خود را نمایش دهید.
دستگاهها: شما میتوانید مشخص کنید که تبلیغ شما در چه دستگاههایی نمایش داده شود؛ در گوشیهای موبایل (اندروید، آیاواس)، تبلت، لب تاب و … .

شرایط برای مدیریت و کنترل هزینههای شما وجود دارد
از مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل پلی این است که گوگل پلی امکان مدیریت بودجه شما را برای تبلیغات میدهد؛ میتوانید تعیین کنید که به چه میزانی در ماه تبلیغ شما نشان داده شود. نکته مهم این است که شما تنها زمانی که فردی روی تبلیغ شما کلیک میکند موظف به پرداخت هزینه هستید.
این در حالی است که برای پخش تبلیغات در رسانههای دیگر شما درهرحال موظف به پرداخت هزینههای مشخصی هستید. این خود عامل محدودکنندهای برای کسبوکارهایی خواهد بود که تازه شروع به کارکردهاند.
میزان پیشرفت خود را اندازهگیری کنید
با گوگلپلی، میتوانید آنهایی که تبلیغات شما را دیدهاند بشناسید. درصورتیکه بعد از کلیک روی تبلیغ شما تصمیم به خرید، دانلود و نصب برنامه شما گرفتند و یا با تلفن مجموعه شما تماس گرفتند، شما میتوانید بهراحتی همگی اینها را پیگیری کنید. اینکه کدام دسته از تبلیغات شما دیده میشوند و کدامیک نمیشوند، متوجه میشوید که در چه بخشهایی سرمایهگذاری کنید. این کار میتواند بازده سرمایهگذاری کسبوکار شما را بالا ببرد.
مورد دیگری از مزایای تبلیغات در گوگلپلی این است که شما همچنین میتوانید دادههایی مانند هزینههای تبلیغاتی که منجر به خرید آنلاین یا تماس تلفنی مشتریان میشوند، مورد تجزیهوتحلیل قرار دهید. بهاینترتیب، میتوانید در مورد عادات مشتریان خود اطلاعاتی به دست آورید؛ مثلاً اینکه در چه زمانهایی مشتریان محصول و یا برنامه شما را خریداری میکنند.
امکان مدیریت و کنترل کمپینها وجود دارد
از دیگر مزایای تبلیغات در گوگلپلی این است که پلتفرم گوگلپلی امکاناتی برای مدیریت، کنترل و نظارت بر حسابهای کاربری را برای شما فراهم میکند. آنهایی که چندین حساب کاربری در گوگلپلی دارند، متوجه خواهند شد که حساب کاربری مدیر My Client Center یا MCC نوعی ابزار قدرتمند است که صرفهجویی زیادی در زمان برای شما فراهم میکند. با این حساب میتوانید تمامی حسابهای کاربری را که در گوگلپلی دارید بهخوبی و بادقت مدیریت و نظارت کنید.
همچنین شرایط برای مدیریت آفلاین حسابهای کاربری از طریق Editor فراهم است. برای این منظور میتوانید یک برنامه دسکتاپ رایگان را دانلود کرده و تغییرات دلخواه و مناسب خود را در آنها اعمال کنید.
با این ابزار امکان دانلود کردن تمامی اطلاعات حساب شما وجود دارد.
همچنین میتوانید کمپینهای خود را ویرایش کنید و سپس این تغییرات را آپلود کنید. با این ابزار بهراحتی میتوانید به مدیریت، ویرایش و اعمال تغییرات در تمامی حسابهای کاربری بپردازید. همچنین میتوانید در گروههای تبلیغاتی مختلف و کمپینها مواردی را که میخواهید انتقال دهید و یا آن را لغو کرده و یا مجدداً انجام دهید. خلاصه اینکه هر کاری قابل انجام است.

نتیجهگیری
مزایای تبلیغات در گوگلپلی همانطور که در بالا ذکر شد بسیارند. شما میتوانید انتخاب کنید که به چه کسانی، در چه زمانی و از طریق چه پلتفرمهایی تبلیغات خود را به نمایش بگذارید. از نظر هزینه هم باید گفت، هزینه بسته به اینکه آیا تبلیغ شما دیده شده یا نه متغیر خواهد بود. در گوگلپلی میتوانید حسابهای کاربری خود را مدیریت کنید. نکته دیگر اینکه باتوجهبه بازخوردهای تبلیغات خود، میتوانید در مورد ادامه روند تبلیغات و همچنین تغییرات لازم بر اساس تغییرات خود تصمیم بگیرید.